Teknik

Aktivering av mobildata Note 3

2014-07-04 15:45 #0 av: SegerSims

Jag har en ny Samsung Galaxy Note 3 och varje jag jag ska skicka ett sms med en smiley så vill den ha mobildatan aktiv och den skickas då som mms. Är inte det konstigt? Går det att ändra på eller är det så det ska vara med Note 3? Min sambos galaxy S5 som är lika ny gör inte så.

Anmäl
2014-07-04 18:51 #1 av: Razzora

Vad är det för typ av program som du använder för att skicka sms? Ibland kan det vara som så att inställningarna kan vara fel.

Anmäl
2014-07-04 22:24 #2 av: kissidor

jag har en note 3, och den gör inte så. undrar också i första hand vilket sms-program du använder, och vilka smileys. skriver du bara in typ :) eller finns det nåt tillägg du laddat ner med smileys, eller...?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2014-07-05 01:49 #3 av: SegerSims

Det finns färdiga smileys i telefonen. Skriver jag :-) så kommer dom gamla Android smileysen fram men det finns vanliga gula smileys som jag klickar i när jag skriver.

Anmäl
2014-07-05 08:46 #4 av: kissidor

fast du svarade inte på vilken sms-app du använder snuttgrodan, och det skulle jag behöva veta. jag använder hangouts i den telefonen och använder jag det smiley-galleriet så går det iväg som vanligt sms, dubbelkollade nyss detta. 

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2014-07-05 19:31 #5 av: SegerSims

Jag använder ingen app, utan det vanliga

Anmäl
2014-07-05 19:36 #6 av: SegerSims

Ser här ser smileysen ut 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.