Annons:
Etikettteknik
Läst 2527 ggr
SegerSims
7/4/14, 3:45 PM

Aktivering av mobildata Note 3

Jag har en ny Samsung Galaxy Note 3 och varje jag jag ska skicka ett sms med en smiley så vill den ha mobildatan aktiv och den skickas då som mms. Är inte det konstigt? Går det att ändra på eller är det så det ska vara med Note 3? Min sambos galaxy S5 som är lika ny gör inte så.

Annons:
Razzora
7/4/14, 6:51 PM
#1

Vad är det för typ av program som du använder för att skicka sms? Ibland kan det vara som så att inställningarna kan vara fel.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
7/4/14, 10:24 PM
#2

jag har en note 3, och den gör inte så. undrar också i första hand vilket sms-program du använder, och vilka smileys. skriver du bara in typ :) eller finns det nåt tillägg du laddat ner med smileys, eller…?

Värd på Mobiltelefoner och Android

SegerSims
7/5/14, 1:49 AM
#3

Det finns färdiga smileys i telefonen. Skriver jag :-) så kommer dom gamla Android smileysen fram men det finns vanliga gula smileys som jag klickar i när jag skriver.

kissidor
7/5/14, 8:46 AM
#4

fast du svarade inte på vilken sms-app du använder snuttgrodan, och det skulle jag behöva veta. jag använder hangouts i den telefonen och använder jag det smiley-galleriet så går det iväg som vanligt sms, dubbelkollade nyss detta.

Värd på Mobiltelefoner och Android

SegerSims
7/5/14, 7:31 PM
Annons:
kissidor
7/5/14, 9:48 PM
#7

fast det är ju också en app 🙂, den är inte mindre en app för att den är förinstallerad. nå, hursomhelst - tyvärr måste jag tjata lite till på dig snuttgrodan - för det finns två förinstallerade standardappar för sms på note 3, och hangouts som jag nu testade är den ena. men då antar jag väl att du använder den som helt enkelt heter "meddelanden" då?  men skulle du kunna testa och gå över till hangouts istället och se om problemet kvarstår då? så ska jag i min tur testa meddelanden imorgon, för nu sitter den telefonen på laddaren i ett annat rum och jag har gått till sängs för kvällen (*pinsamt* 😊, men den här värmen har totalt däckat mig!).

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: