Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 1456 ggr
kaffemoster
7/17/14, 9:44 PM

Abonnemang som går ut

Mitt nuvarande abonnemang går ut om ca 1 vecka. Jag har Tele2, ett abonnemang som inte finns längre: 1 GB surf och 300 samtal + 300 SMS som kostar 189 kr/mån. Jag har inte haft för avsikt att byta vare sig telefon eller abonnemang, men eftersom telefonen har slut på minne så överväger jag ändå att byta telefon nu.

Det nya abonnemang som ligger närmast till hands kostar 249 kr/mån. Då får jag 1 GB surf och helt fria samtal och SMS. Det är bara det att jag pratar inte och SMS:ar inte så mycket. 300 räcker mer än väl! Jag har ingen lust att betala 60 kr extra för tjänster som jag inte kommer att utnyttja!

Enligt Tele2:s hemsida kan man inte ha kvar sitt gamla abonnemang om man byter telefon. Men om jag köper en telefon (inte hos Tele2 då) och sätter i SIM-kortet, fungerar inte det då? Tele2 vet väl inte vilken telefon jag har?

Annons:
CelsiusT
7/17/14, 9:47 PM
#1

Jodå det ska allt fungera. Det är bara att om du köper en telefon hos tele2 så brukar det ingå abonnemang och då kan du inte ha kvar/nyteckna ett abonnemang som inte finns. Men om du köper en telefon till fullpris/utan abonnemang (oavsett var) så kan du använda ditt SIMkort till den telefonen.

Medarbetare på westernridning.ifokus

kaffemoster
7/17/14, 9:55 PM
#2

Tack, det är väl så jag tycker det borde fungera. Om det sen lönar sig, det får jag räkna lite närmare på.

kissidor
7/17/14, 10:19 PM
#3

japp precis så är det - köper du en telefon som inte är bunden till någon operatör så kan du använda vilket sim-kort som helst i den, och är du nöjd med ditt nuvarande abonnemang så är det bara att låta det rulla på isf.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: