Annons:
Etiketthårdvara
Läst 803 ggr
Razzora
7/18/14, 9:04 PM

HTC:s smartklocka

Nu har det läckt ut lite bilder (visserligen konceptbilder) på htc's smartklocka. Den ska vara kvadratisk precis som LG G Watch och Samsungs Gear Live.

Tyvärr så verkar inget annat ha läckt ut än en bild. Hade vart intressant att veta lite mer om hårdvaran dock. 
En sak som jag ragerade på var att om Googles Android Wear inte kommer att ändras utav olika tillverkare så varför ser alla klockorna nästan identiska ut? Jag menar om Google verkligen håller på att Android Wear kommer att vara mer låst så känns det inte somom mycket kommer att skilja dom åt.

Vad tror ni om detta?

Läs mer: http://www.swedroid.se/sa-har-kan-htcs-forsta-smartklocka-se-ut/

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
7/19/14, 9:19 AM
#1

ja de får ju inte ändra själva gränssnittet, men nog kommer de att få lägga till egna appar och så, så de kan ändå profilera sig lite utöver designen. men visst borde Motorola ha en klar fördel med den enda runda klockan, som många upplever mer tilltalande.

ärligt talat är jag väldigt nyfiken på vad Apple ska hitta på i den här vägen, hur mycket det kommer att skilja sig från de androidbaserade klockorna. apple har ju alltid haft förmågan att lägga in rätt saker vid rätt tidpunkt i sina gadgets, och på så vis bli vägledande för resten av marknaden även fast själva innovationen i sig kan vara flera år gammal - men marknaden inte var mogen för den då eller den presenterades på fel sätt eller whatever. därför är det i högsta grad av allmänintresse vad de kommer med. jag har inte sett några rykten om deras smartklocka mer än att det ska komma en, har ni?

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
7/20/14, 2:46 AM
#2

Inte för att jag personligen skall köpa en smartkocka men OM jag skulle så hade det blivit en Moto 360.

Nåväl, det är väl en gammal yrkesskada.
Har ju jobbat på ett konstglasbruk i Småland och för min del så är designen alltid viktig vad jag än skall köpa.

Tyvärr så har inte alltid min plånbok samma "design" som de produkter jag skulle vilja ha i min ägo 😂

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
7/22/14, 12:24 AM
#3

Jag har också blivit lite smått intresserad av vad  Apple ska komma med, för jag har en viss känsla av att de kommer att komma med något häftigt i klockväg. Men jag har tyvärr inte hört några rykten alls om att de ska göra någon klocka. Men det kommer mer än säkert.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: