Annons:
Etikettövrigt
Läst 1209 ggr
Cessy
2014-07-19 00:20

TechRadar Phone Award 2014

Kan ingenting om vad detta är för award men det dök ju upp i min HTC One M8 eftersom den vann "Best Phone"😃
Så här står det i inledningen:

We're just hours away from the first TechRadar Phone Awards, where a host of winners will be crowned on July 17 at an exclusive event in London, and to get you ready for the glitz and glamour we've announced the shortlist for the six categories.

Tonight we'll be celebrating the best budget phone, best budget tablet, best app, best innovation and of course the two big prizes: the best tablet and the best phone of the past 12 months.

Our expert panel of judges deliberated extensively on all six categories, narrowing contenders down to a series of shortlists and then performing the tricky business of actually deciding the winners.

o här är länken till sidan:
http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/techradar-phone-awards-shortlist-announced-1257593

Annons:
kissidor
2014-07-19 08:57
#1

jag kliade mig i huvudet länge eftersom jag inte kunde se från den artikeln vilka som faktiskt vann, bara vilka som var nominerade🤔. men sen sökte jag på sidan och hittade det, och det var ju som du säger cessy att m8 vann 🙂. "But it was HTC's One M8 that emerged victorious, taking the crown for its brilliant blend of design, power, screen tech, ergonomics and sheer usability… "

bästa budgettelefon blev Motorolas moto g, bästa platta Ipad air, bästa budgetplatta nexus 7, och bästa app spotify

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-07-19 10:55
#2

Ja det omdömet kan jag ju skriva under på 😇😃 Hur är det Kissidor? Är du nöjd med din HTC One M8 eller har den börjat irritera dig så du är på jakt efter en ny?

kissidor
2014-07-19 11:10
#3

irriterad och på jakt efter en ny? icke cessy 🙂! den går närmast från klarhet till klarhet tycker jag. jag har ju lg g3 gömd i presentförrådet nu inför dotterns födelsedag 30/8, och den har jag ju tillbringat några timmar med för att fixa till med inställningar och nedladdningar och inloggningar etc - och nog för att den verkar vara en telefon att bli nöjd med också, men faktiskt så var jag lite förberedd på att kanske bli lite avis och ångra att jag inte höll ut och väntade på den, men den känslan kom aldrig, och det kändes ju bra förstås 😉. samtidigt så vill jag självklart att hon ska bli supernöjd med sin g3, och det tror jag nog inte man behöver oroa sig för 🙂 - ingen risk heller att hon suktar på min m8, för hon tycker den ser konstig ut 🤔. så alla blir nog nöjda 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-07-19 16:14
#4

Åh kanon att det är så, för ja nu får hon ju sin egen med 5.5" skärm o det lär hon ju bli supernöjd med  o det är ju en mycket bra telefon -  LG G3 som hon får i födelsedagspresent.🙂 Sedan blir jag glad att höra att du ff. är nöjd med din HTC One M8:a, för jag har nog sällan varit så nöjd med en teknikpryl som jag faktiskt är med min M8:a.

kissidor
2014-07-19 17:31
#5

jag har faktiskt tänkt för mig själv att det är allt bra synd att htc droppade sin slogan "quietly brilliant", för det är bara så exakt vad den här telefonen är! på papperet ser det inte ut att vara mycket att komma med - men i praktiken så bara äger den 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-07-19 17:52
#6

Precis Kissidor! Den äger😍😃 men det är fasiken så svårt att övertyga folk om hur bra telefonen faktiskt är. Synd för de går miste om en helt fantastisk upplevelse.😮

Annons:
bamse6311
2014-07-20 02:37
#7

Visst är det som jag alltid skrivit om HTC här på sajten?
quietly brilliant!

HTC gjorde ju världens första androidlur HTC Dream år 2008.

Tyvärr så tappade man så småningom  mark och det började väl egentligen när Samsung introducerade sin SGS2.

När man idag tittar på försäljningsstatistik så finner man numera tyvärr HTC i gruppen "övriga tillverkare.

Nåväl, detta kan kanske också hända Samsung så småningom att de hamnar bland "övriga tillverkare".

En tillverkare som enbart två/tre år sedan låg i den kategorin "övriga tillverkare" är LG som numera ligger bra till en gen kategori.

Det går ju rysligt snabbt nuförtiden inom smartphone-marknaden.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-07-20 08:04
#8

dock har ju htc mycket tack vare m8:an lyckats med något av en comeback iaf, och vänt från flera år av förlust till en liten vinst i senaste kvartalrapporten. det är väl lite för svagt för att övertyga än så länge iaf, men det är åtminstone ett steg i rätt riktning 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-07-20 09:54
#9

Var det inte HTC One  (M7) som inledde vändningen o som plötsligt vann en massa utmärkelser med? För en del har ju gnällt över att de hade förväntat sig mer av M8:an inte är så nyskapande o revolutionerande som HTC One var. Nå hur som helst så är jag rysligt nöjd med min M8:a, men jag hoppas faktiskt att de tills om 2-3 år fortsatt att göra lika bra telefoner o fått upp pixlarna på sin kamera. För eg.  är det absolut ingen fel på den kameran som sitter i M8:an.  Den tar bilderna blixtersnabbt vilket ju förebygger skakningsoskärpa. Den klarar de flesta ljussituationer o bilderna blir jättefina, men i för låg upplösning. Så bättre upplösning på kameran o förbättring av vattentäthet o så fortsatt lika bra på att hantera allt annat som de är idag med M8:an. Då blir de helt oslagbara😃

kissidor
2014-07-20 10:03
#10

jo visst är det så att m7 på sätt och vis inledde vändningen - men den var nog mer av en kritikersuccé än en storsäljare, och den lyckades inte vända siffrorna ekonomiskt. delvis av ren och skär klantighet från htc då de inte fick ut telefonen i butikerna medan hypen var som störst - folk tröttnade på att vänta och gick och köpte sig en annan telefon. detta måste de dock ha insett själva då de i år gjorde precis tvärtom - de var först ut med presentationen och sen fanns telefonen i butik veckan efter 🙂. 

som konsekvens blev ju m8 den mest läckta telefonen någonsin, vilket gjorde att själva presentationen kändes mycket ljummen - men det var nog det rätta de gjorde ändå. och dessutom har väl ingen annan av årets flaggskepp haft nån direkt väckelsemötesstämning vid sin presentation heller 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-07-20 10:29
#11

Väckelsemöte - Haha. 😃 Jaha du menar så o att det är först med M8:an de börjat nå ut till vanligt folk o det är detta som börjat vända siffrorna. Jo det där stämmer för jag var inte ens riktigt medveten om att htc was back in business, förrän jag började läsa om M8:an o jag hade ju inte riktigt räknat med att köpa mig en htc alls när jag började läsa om mobilerna o fråga om rekommendationer, men föll ju som en fura för den efter sett den o hållt den o sedan hem o läsa lite mer o när min underbara mams sedan sköt till 1000-lappen som en påskpresent, så var ju köpet givet o det köpet av M8:an har jag inte ångrat en enda sekund❤️😃Hoppas bara fler upptäcker hur fantastiskt bra denna lur är, så att de blir kvar i branchen o kan fortsätta utveckla fler lika bra lurar sedan framöver.

Razzora
2014-07-22 00:29
#12

Men det är roligt att HTC äntligen börjar att komma upp sig igen. För de hade ett gäng mobiler som inte alls var så roliga. Jag var extremt nöjd med min HTC Desire HD när den kom ut. Men HTC mobilerna efter det har inte imponerat på mig alls. Tills nu vill säga. 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: