Annons:
Etikettövrigt
Läst 1853 ggr
bamse6311
7/20/14, 5:52 PM

Test Asus ZenFone 4

Ja, Swedroid skriver själv så här:
 
För 900 kronor torde det dock vara svårt att få mer mobil för pengarna i Androidvärlden.

http://www.swedroid.se/en-narmare-titt-pa-4-tummaren-asus-zenfone-4/

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
kissidor
7/21/14, 9:35 AM
#1

ja det påståendet är det väl bara att skriva under på 😃! det händer faktiskt nästan mer på budgetfronten än med flaggskeppen nu, spännande och roligt 🤓🙂! även om jag själv är såpass überkräsen att jag bara vill ha det allra bästa 😊 så tycker jag det är kanonbra att snart alla kommer att kunna unna sig en riktigt dräglig användarupplevelse 👍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
7/22/14, 12:33 AM
#2

Jag håller med dig kissidor att det verkligen händer mer på budget mobilerna än bland flaggskeppen. Vilket i sig är roligt även om det blir lidande bland de som gillar highend lurarna. Men det är rikitgt roliogt att alla kan få en bra upplevelse av mobiler även om de inte har råd med de dyraste modellerna.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
7/22/14, 7:41 PM
#3

Att det händer mycket med budgetlurar är inte så konstigt då det rent globalt sett finns betydligt större försäljningsvolymer att hämta där än på flaggskeppen.

Dock så finns det ju också en otroligt hård konkurrens highend lurar där alla tillverkare prestandamässigt försöker att överträffa varandra hela tiden.

Överhuvudtaget så händer det ju enormt mycket inom alla prissegment.

När jag fick min första lur inmonterad i bilen år 1986 så var målgruppen för mobiltillverkarna affärasmän eller resande säljare som jag var.
(Brukade btw kalla mig VD som i "väskdängare 😂).

Under en del år så var just mobiler avsedda för företag och viss del av de anställda.

Ericsson koncentreade sig på detta segment medan sedan Nokia gjorde en helt annan marknadsanalys och förstod att även "privatpersoner" ville ha mobiler så när Nokia presenterade sin 3310 så blev det ju en lur även för vanligt "folk".

Utvecklingen har ju sedan dess gått i en rasande fart.

Som jag skrivit några gånger tidigare så rent globalt sett så är det sedan något år tillbaka utvecklingsländerna där det finns riktigt stora volymer att hämta.

Inte då enbart inom budgetlurar men inom alla prissegment.

Som jag också skrivit tidigare så har man i de flesta afrikanska såväl som asiatiska länder inget telefonsystem för vanlig hemtelefoni utan har hoppat över det ledet.

Det är ju en enorm massa människor i de här länderna och det finns människor inom alla inkomstklasser i de här länderna.

Kommer ihåg när jag såg en dokumentär om Liberias President och tillika Nobels Fredspristagare Ellen Johnson Sirleaf.
Hon satt på sitt kontor och hade tre mobiltelefoner då det är det enda som det finns uppbyggda telefonsystem för.

Ett annat minne som jag är att när jag för några år sedan ringde en vän i Kenya och berättade att jag pratade i min hemtelefon så sade hon. "Oh, do you have an housephone, it´s very expensive.

Nåväl, nu blev det här kanske lite TO vilket jag i så fall ber om ursäkt för.

Hur som helst så finns det globalt sett enormt stora försäljningsvolymer att hämta inom alla prissegment.

Tittar man på de här utvecklingsländerna så finns det sådana som är miljardärer och bara vill ha det senaste precis som att det finns de som bor i lerhyddor och också vill kommunicera med/via en telefon.

Se på Kina till exempel, där finns det allt från de allra rikaste till de allra fattigaste och alla vill ha en lur.

Inte konstigt därmed att utvecklingen inom alla prissegment av lurar sker just i Kina där det finns riktigt stora försäljningsvolymer att hämta hem.

Förlåt mitt OT.
(Just nu skall jag till den lokala puben och ta en KALL öl, annars hade jag kanske fortasatt skriva 😂)

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: