Annons:
Etikettteknik
Läst 1477 ggr
strong.ale
2014-07-26 00:13

stereon

Sladd från telefonen till stereon eller radion så jag kan lyssna på musik på mobiln fast ta bilens högtalare

Annons:
kissidor
2014-07-26 09:42
#1

det kanske är en fm-sändare du är ute efter? kolla här om det kan vara vad du söker: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=619

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-07-26 21:23
#2

Hmm, det beror nog lite på vad det är för bil du har, ibland så kan man ha en usb sladd kopplad, men oftast så är det en AUX cabel man får ha (det vill säga att man kopplar mobilens lur ingång till bilens AUX ingång.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Cessy
2014-07-27 01:26
#3

Jag använder också en AUX-kabel om jag lyssnar på mobilen via bilens högtalare.

Razzora
2014-07-27 02:29
#4

Problemet är att vissa bilar inte ens har AUX ingång, därav att det är lite svårt att avgöra vilken metod som är lämpiligast. I min sambos V70 så finns det inga ingångar alls då radion är inbyggd i bilen. Men i vissa bilar så kan man ju själv byta ut bilradion och då kan man ju kanske kolla efter en bilstereo med Bluetooth, USB eller AUX ingång.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Cessy
2014-07-27 10:19
#5

Vi har inte ingången ihop med stereon utan det är ett separat uttag ungefär som 12V är (cigg.tändaren) Som dessutom sitter dolt i mittkonsolen i det lilla facket där man typ ska lägga nycklar, växelmynt m.m.- Så visst sitter uttagen ibland på de mest mystiska ställen o det är också fullt möjligt att inte alla bilar har AUX-ingångar, för jag känner bara till våra egna bilar. Vi har genom våra 35 år bara haft VW o de har haft aux-ingång. Kan däremot inget eg. om andra bilar eller om det skiljer beroende på vilken årsmodell det är, men det kan vara en god idé att leta på andra ställen än runt själva stereon.

Razzora
2014-07-27 18:27
#6

Jo det är så sant. Visst kan uttagen finnas på de mest konstiga ställen. Så det gäller bara att leta och se om man kan hitta något. Jag kan säga att i min gamla Volvo 940 så bytte jag bara ut stereon (då den bara var en kasett stereo innan) och nu kan jag använda den med USB och AUX kabel. Men i sambons Volvo V70 så finns det tyvärr inget uttag alls. Och tro mig vi har letat. Men vi har kollat även i dom andra bilarna vi har tillgängliga och det är mycket variationer. Vissa nya har inga uttag alls och de äldre har åtminstone ett AUX ingång. och andra nya bilar har till och med bluetooth så det är bara och kolla i manualen och se om det finns något uttag alls i din bil.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: