Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 2073 ggr
Glorious
2014-07-27 21:52

Ny mobil men vilket abonnemang?

Är trött på min Samsung S2 nu, sprucken skärm, är seg och laddar en del. Kanske hade en fabriksåterställning räddat den ett tag till men behöver nog en ny, den har ju trots allt hängt med längeeee. Hade nog satsat på en S5:a om det inte vore för att den är så stor, och när mini kommer så kommer ju inte den ha samma prestenda :( 

Därför blir det väl en Iphone 5S… 

Tänkte kolla med er vilket abonnemang ni rekommenderar? Jag vill ha hyfsad surf, har haft 2GB innan och det har oftast räckt nästan hela månaden ut, max en vecka man får va utan. Får gärna vara bra pris då man är fattig student ;)

Annons:
Razzora
2014-07-28 01:52
#1

Hur mycket hade du tänkt dig som mest för abonnemanget?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Glorious
2014-07-28 06:49
#2

Det blir ju inklusive mobilen då, jag tyckte Halebop verkade ha rätt bra pris, tycker det är rätt mycket ändå men heh… 400kr/månad, iPhone 5S 16GB med 600 fria samtal, 6000 fria sms/mms och 3gb surf.

kissidor
2014-07-28 09:34
#3

jag tror det priset du hittat med halebop blir svårslaget. kollade 3 som också brukar ligga bra till prismässigt men de låg på 428 för samma lur och då var det bara 2GB surf. helt fria samtal och mess visserligen, men vem behöver det? (nåja, min sambo och några till kanske visserligen 😮)

men jag måste fråga - är du helt säker på att det är en bra idé att byta ner dig i skärmstorlek? jag menar 4" är väldigt lite - de allra flesta vänjer sig ju mycket snabbt vid en större skärmstorlek och uppskattar fördelarna med den och  skulle aldrig komma på tanken att gå ner på en mindre igen. sen förekommer det ju att folk skaffar en riktigt stor telefon, en phablet - och sen med sorg i hjärtat tvingas byta ner sig till en mindre trots att de verkligen älskar den stora skärmen men den blir bara lite för ohanterlig för dem. men att man har en tämligen behändig telefon och ändå byter till en mindre utan att sakna den skärmyta man tidigare haft är väl mindre vanligt.

att du tycker s5 kanske är lite väl klumpig att hantera kan jag dock förstå, men har du funderat på z1 compact som är i samma storlek som din s2? lite synd visserligen att det inte verkar som att det kommer någon z2 compact utan att de väntar till z3 nu i höst innan de släpper en compact-modell igen, men z1 är ju inte äldre än iphone 5s.  den får du fö just nu för 369/mån på halebop och då ingår rubbet stor, dvs 6GB surf.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Glorious
2014-07-28 21:53
#4

Tror inte storleken blir några problem alls. Hade en Galaxy Ace innan och tyckte den var perfekt haha :) kollar aldrig film eller videos heller så.

Ska nog få köpa en oanvänd Iphone 4 eller en 4S av en släkting för typ tusenlappen, blir bra så jag vet om jag gillar hela iPhone grejen, har inte så höga krav, så kommer nog undan ganska billigt ändå tillslut också.

kissidor
2014-07-29 09:58
#5

haha, ok 😃 - jag trodde du använde skärmen mer eftersom du behövde minst 2GB surf 🙂. jag skulle bli skogstokig 🤪, men det är självfallet helt irrelevant - det är ju du som ska bli nöjd 🙂. kanon att du kanske få tag i en telefon med bra släktrabatt 👍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

flisan708
2014-07-29 10:55
#6

Kolla in comviq fast pris med 2 gb. De har bra pris på abonnemangen.

Annons:
[Sångfågeln752]
2014-07-29 17:51
#7

Tele 2 har något här om det skulle passa, 3 GB för 149 kr i mån. Läs gärna det finstilta också, jag länkade bara till någon billighetsvariant till dig.

https://www.tele2.se/abonnemang/kompis?subscription=109

Razzora
2014-07-29 18:08
#8

Du kan även kolla här och få en mer överskådligbild över abonnemangen: http://www.prisjakt.nu/service/cellular_contracts/

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: