Annons:
Etikettrykten
Läst 2005 ggr
Razzora
2014-08-05 19:19

Rykte: Skapa egna mobilskal?

Hur många av oss tycker att det knappt finns någon variation på själva skalen på mobilerna? Jag vet själv att eftersom jag nästan alltid sätter ett extra skal på min mobil bara för att jag vill skydda den. Men tänk om man kunde göra mobilskalet till en mer personligt skal, då kanske man inte skulle ha så bråttom att lägga på ett extra skal utan att kunna njuta av telefonen i sin helhet. Nu verkar det som om Google ska göra detta möjligt. Att istället för att få ett grått, svart eller vitt skal som är ganska standard nu för tiden, så ska du kunna lägga på ett eget foto, en bild som du har skapat eller varför inte en vacker bakgrund? Dock verkar detta i alla fall till en början endast komma till Nexus modellerna. Om de ska fortsätta att sälja Nexus 5:an efter att 6:an har kommit ut eller om de kör endast på 6:an direkt får vi nog bara vänta och se. Läs mer: http://www.swedroid.se/rykte-google-later-kunder-skapa-anpassade-smartphoneskal/

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2014-08-05 20:53
#1

jag antar att det rör sig om ett ytterskal? isf finns det ju redan firmor som gör detta. men om det gäller själva bakstycket… då är jag först i kön isf 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-08-05 21:52
#2

Vad jag förstod av artikeln så är det själva bakstycket som det handlar om. Jag är nog också bland de första i kön i så fall. Då får man nog köpa ett yttreskal som är genomskinnlig.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Cessy
2014-08-06 00:42
#3

Verkar i o för sig som en kul grej, men jag blir ändå lite skeptisk till hur mycket kräm från batteriet det kommer dra för att hålla skalet "färgat" med vad man nu väljer o ha som bild. Men det låter helt klart som något jag gärna testar om det nu bara inte stjäl för mycket från batteriekapaciteten.

kissidor
2014-08-06 06:38
#4

Jag tror inte det är en levande bild cessy, det är nog ett helt vanligt bakstycke bara att man när man beställer telefonen kan välja precis hur det ska se ut.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-08-06 12:25
#5

Oj jag trodde det var skalet som skulle kunna skifta utseende (att man kunde välja nya foton efterhand), men det var väl för bra för vara sant😇☺️😃

kissidor
2014-08-06 12:39
#6

det hade varit coolt förvisso - och det kommer väl säkert en vacker dag 🙂! men nej det var väl att man skulle kunna ladda ner matchande levande bakgrunder till skärmen också

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
2014-08-07 17:13
#7

Visst hade det varit riktigt fräckt om man kunde ha "levande" bilder på skalen. Men detta var mer det vanliga bakstycket, det vill säga en vanlig "stilla" bild som man kunde välja.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: