Annons:
Etikettövrigt
Läst 4697 ggr
Holic
8/8/14, 1:32 AM

på jakt efter smartphone för små händer

Hej Köpte för några dagar sedan en Samsung galaxy trend plus bara för att jag var sugen på att testa android innan jag köper en nyare smartphone. Har tidigare bara haft iPhones. Android föll mig i smaken, likaså storleken på telefonen men den är alldeles för seg för mig. Jag undrar om det finns någon smartphone som är ungefär lika stor (liten) som SGT+ men som ändå motsvarar "innehållet" (processor, ram, snabbhet o allt vad det heter) i de lite nyare telefonerna på marknaden idag? Behöver inte vara en värsting men ungefär som iPhone 4s eller samsung galaxy s4 vilket är fullt tillräckligt för mig. Jag har nämligen små händer och nöjer mig med 4 tums display. Tycker telefonerna bara blir större och större :) Jag har kollat runt på nätet men förstår mig inte på särskilt mycket mer än storleken på själva telefonen. Finns här någon vänlig själ som skulle vilja hjälpa mig är jag mycket tacksam. :)

Annons:
Holic
8/8/14, 1:57 AM
#1

Tillägg: föredrar rundade kanter typ som på samsung men inget krav.

kissidor
8/8/14, 8:50 AM
#2

jadu holic, det är tyvärr ingen lätt sak det där med små men bra telefoner 😕. jag förstår att du lessnade på hur seg trend plus var. det vettigaste jag kan komma på för din del med avseende på storleken är nog s4 mini, men den presterar inte i nivå med storebror s4 dock, men ganska ok tror jag. det finns ju en s5 mini också men den är större. den enda androidtelefonen som har lite nättare mått men utan att göra avkall på prestandan är sonys z1 compact som är en riktigt bra telefon, men den är lite större och har en kantigare form som gör att den känns lite mer skrymmande. 

här är en storleksjämförelse med trend, s4 mini, s5 mini och z1 compact: http://androidenheter.se/storleksjamforelser/?samsung-galaxy-trend&samsung-galaxy-s4-mini&sony-xperia-z1-compact&samsung-galaxy-s5-mini

och här har du en länk till jämförelse mellan dessa modeller på prisjakt, med beskrivning, omdömen etc: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2718122,2397002,1955877,2426767

men om du går nånstans och känner på dessa modeller (alla tre finns nog i rätt många butiker) och om du då skulle finna att du kan tänka dig att handskas med z1 compact så är den utan tvekan den bästa av dem. men som sagt, man kan nog stå ut med en s4 mini tror jag 🙂, och den ligger väldigt fint i handen. en tråkig sak med s4:orna dock, den där låtsasmetallisten som löper runt dem tappar färgen ganska snabbt, så man måste ha skal på om man inte vill att telefonen efter ett tag ska se ut som om man hittat den på soptippen 😓

Värd på Mobiltelefoner och Android

Holic
8/9/14, 12:05 AM
#3

Tack så hjärtligt för hjälpen 🙂 Ska kolla in länkarna och känna och klämma på dom i butik.

Holic
8/9/14, 12:37 AM
#4

Efter att ha kollat lite snabbt så har jag nog bestämt mig för Sony z1 compact. Verkar vara precis vad jag söker. Det enda negativa jag kan komma på är, som du säger, att den har lite kantigare form men o andra sidan har jag stått ut med iphone 4 i två år nu. Ska ändå känna på den i butik men tror absolut att det blir ett köp! 

Tack för att du tog dig tid med länkarna och infon. Detta var precis vad jag sökte! 🙂😊

kissidor
8/9/14, 11:47 AM
#5

Vad roligt att det var till hjälp 🙂! Lycka till nu med telefonköpet 👍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Holic
8/11/14, 1:22 PM
#6

Det blev en xperia z1 compact, så nöjd med den! :)

Annons:
Razzora
8/11/14, 4:16 PM
#7

Så kul att du hittade en telefon som du är nöjd med nu :)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
8/11/14, 6:45 PM
#8

det var roligt att höra 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
8/16/14, 1:17 PM
#9

Grattis till din nya lur och så härligt att du fick en som passar dina behov och krav och som du är riktigt nöjd med.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
8/17/14, 2:46 AM
#10

Hur har det gått Holic? Är du fortfarande lika nöjd med Z1 Compact?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: