Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1328 ggr
Razzora
8/14/14, 6:21 PM

LG G Watch

LG G Watch är LG's Android klocka som det har pratats ganska mycket om i sommar. Nu är den äntligen på väg hit till Sverige, mer specifikt slutet av denna månaden (augusti). G Watch ska vara en utav de första med den nya Android Wear.

Klockans specifikationer är följande:
Skärm: 1,65" (280x280 pixlar)
RAM: 512MB
Lagring: 4GB
Pris: runt 2000kr

Är ni intresserade av denna typen av klockor eller tycker ni att det är bortkastade pengar?

Läs mer: http://www.swedroid.se/lg-g-watch-kommer-till-sverige-slutet-av-manaden/

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
8/14/14, 8:06 PM
#1

intresserad av dem är jag (självklart 🤓!) - jag tänker mig en framtid med en riktigt stor telefon - typ 6" - kombinerad med en sådan klocka. men inte än 🙂. backade omate truesmart på kickstarter och blev smått besviken, så nu håller jag mig på mattan lite vad avser smartklockor ett tag 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
8/15/14, 10:45 PM
#2

Den enda som jag personligen skulle kunna tänka mig är Moto 360.

Den ser ju ut som ett arbandsur skall göra och då jag är lite designnörd så skulle jag kunna tänka mig den men absolut ingen av de andra som jag helt enkelt tycker är för fula.

Tills dess så håller jag mig till min Breitling.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
8/17/14, 2:22 AM
#3

Hehe, som tekniknörd så är man alltid intresserad av allt som kommer ut, så även är det med smartklockor. 

Ja det var ju synd att du blev så besviken på Omates Truesmart klockan. Men man får väl hoppas att det kommer en klocka som du blir mer nöjd med.

#2 Ja du, jag tycker också att det är synd att de inte gör mer rolig design på klockorna. Men nu får man väl tålas då endast Samsung, LG och Motorola som har kommit ut med sina smartklockor med den nya Android Wear. Men jag håller med att Motorolas Moto 360 är den snyggaste klockan just nu. Även om den tydligen är större än vad man tror. Inte så lätt att använda en sådan stor klocka när man är en kvinna med små händer. Det ser ju groteskt stor ut på mig 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
8/17/14, 10:52 AM
#4

jag ändrar mig lite förresten, en 6 tumstelefon tillsammans med smartklocka är nog för litet 😉. satt med note 3 igår och grejade lite, och den är ju 5,7". då slog det mig att man behöver nog upp till 7" för att tycka att man helt har eliminerat behovet av att ha en liten surfplatta med sig också 😊. 

så nu känns det lite som att den framtida frågeställningen är: lite mindre telefon (4,3-4,7" kanske?) och liten surfplatta (7-8"?) eller stooor telefon (6,5-7"?) och smartklocka. vad tror ni?

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
8/17/14, 11:22 AM
#5

#4
Ja, svårt det där *skrattar*.

För min personliga del så är kanske alternativet med en stoooor lur samt smartklocka det som just nu känns mest tilltalande.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
8/17/14, 9:09 PM
#6

Haha kissidor, jag väntade mig nästan att du skulle komma med en sådan kommentar :P

Jag är nog lite mer för att ha en större telefon (phablet) och en klocka. För annats lär man ändå behöva ha mer eller mindre en platta.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Cessy
8/20/14, 11:53 PM
#7

Åh sedan jag köpte min första smartphone så har jag ju helt slutat med armbandsklockor. Jag har några men använder dem aldrig. För jag har ju alltid mobilen i fickan o då har jag ju tiden också. Så nej för att jag ska bli lockad av denna typen av klocka så måste de kunna betydligt mycket mer o erbjuda något annat än en smartphone kan o då kommer den vara superdyr, så då går den ändå bort p.g.a. priset.😉😃

Razzora
8/21/14, 10:01 PM
#8

Ja tyvärr så är de ju inte direkt billiga om man säger så. Men förhoppningsvis så ger de en mer "hel" upplevelse om man säger som så med en smartklocka. Men vi får väl se helt enkelt.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: