Annons:
Etikettönskemål
Läst 17088 ggr
[julia&marsvin]
8/15/14, 12:53 PM

Fast telefon med simkort

Hej! Min mormor klarar inte av mobiltelefon men klarar fast telefon. Det ska alltså bara vara att ta upp telefonen, slå numret, prata och lägga på. Jag undrar om det finns någon telefon med simkort fast som är byggd som en fast telefon. Hoppas ni förstår hur jag menar. Alltså: En väggtelefon med simkort. Länka gärna sidor och berätta vad ni vet. Tack! :)

Annons:
AkaiTsuki
8/15/14, 12:56 PM
#1

Har du kollat in Doro telefonerna? 
Dock så vet jag inte om man kan hänga upp dom ^^'

//Joanna

jossa5
8/15/14, 12:57 PM
#2

Doro är ju en telefon som är designad för personer som bara vill kunna ringa och ev skicka sms. Dom har oftast stora knappar, och ser ut som en trådlös fast telefon typ. Inte jättedyra heller. Det kanske kan vara ett alternativ?

http://www.doro.se/Produkter/Mobiltelefoner-och-tillbehor/?gclid=CIXzjJaOlcACFQoNcwodKFAAiw

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

kissidor
8/15/14, 2:11 PM
#3

kan bara hålla med tidigare talare, jag skulle bli väldigt förvånad om inte doro hade en telefon i sitt sortiment som din mormor kan hantera (fast det finns faktiskt doro smartphones också, så det gäller att välja rätt doro 🙂) . det är liksom själva deras marknadsidé just med lätthanterliga telefoner för äldre.  ni får väl köpa till en bordsladdare och fixa till en väggmontering på den så det blir ännu lite mer likt hennes fasta telefon

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
8/17/14, 2:14 AM
#4

Jag håller med att doro borde ha någon telefon som din mormor borde kunna använda. Probemet med att man har mobiltelefoner istället för vanliga "fasta" lurar är att när man tar upp telefonen så måste man alltid trycka på någon knapp för att svara, likadant är det för att lägga på. Men om din mormor kan komma ihåg den detaljen så borde det inte vara så svårt att hitta en enkel telefon som hon kan ha ikopplad till eluttaget så att det känns mer som en "fast" telefon.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Razzora
8/17/14, 3:03 AM
#5

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[julia&marsvin]
8/19/14, 12:00 PM
#6

Tack! Vi har kollat lite på detta men är det inte så att man måste låsa upp dem genom att hålla inne * eller så? Det blir ett moment för mycket för henne. Hmm..

Annons:
kissidor
8/19/14, 2:44 PM
#7

det måste väl rimligtvis vara en inställning man själv väljer isf, kan aldrig tänka mig att det är så och inte går att ta bort. på alla andra mobiler kan man ju välja att ha telefonen helt olåst så det vore ju konstigt om det inte skulle gå på just denna 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
8/19/14, 5:56 PM
#8

Jag tror att om det finns ett sådant lås så går det säkert att ta bort det. Men hur vet jag dock inte.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Ladydragon
8/19/14, 8:53 PM
#9

#6 det brukar alltid vara ett alternativ men om du känner du osäker så borde det väl finnas bruksanvisningar på nätet där man kan kolla funktioner m.m 
innan man köper en telefon

Razzora
8/19/14, 9:21 PM
#10

Manual Doro PhoneEasy 520x: https://www.doro.se/Produkter/Mobiltelefoner-och-tillbehor/Doro-PhoneEasy-520/#Manualer-och-nedladdningar

Manual Doro PhoneEasy 507 : https://www.doro.se/Produkter/Mobiltelefoner-och-tillbehor/Doro-PhoneEasy-507/#Manualer-och-nedladdningar

Vad jag kunde se i manualerna så är det inget du behöver göra när du ska ringa. Utan du slår in numret bara. Så det ska inte finnas något lås som är aktiv från början

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[julia&marsvin]
8/30/14, 10:14 PM
#11

Sådär ja!

Vi skaffade en doro till henne. Det var en hopvikbar så att det räcker att vika upp den för att svara. 

Hon klarar i alla fall av att svara när vi ringer nu. Men jag hoppas att det ska gå bra och ringa också!

kissidor
8/30/14, 10:28 PM
#12

då håller vi tummarna allihopa för det 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
8/30/14, 11:22 PM
#13

Fint att din mormor klarar ut den här telefonen och önskar både henne och dig lycka till i ert telefonerande med varandra.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Razzora
8/31/14, 2:28 PM
#14

Kul att ni hittade en vettig telefon till henne. Håller tummarna för att allt fungerar som det ska 👍

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[julia&marsvin]
9/21/14, 10:22 AM
#15

Det verkar fungera bra! Hon har till och med ringt till oss! :)

kissidor
9/21/14, 10:36 AM
#16

jättekul att få höra att det gick bra 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
9/21/14, 10:50 PM
#17

Riktigt kul att höra att allt gick som det skulle och att din mormor har kunnat både ta emot samtal och att kunna ringa. 👍

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: