Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 1906 ggr
Razzora
2014-08-17 02:43

Android Wear

Nu har Google lagt ut flera Youtube klipp på hur Android Wear fungerar. Tyvärr så finns bara Samsungs Smartklocka Gear Live ute i butik. LG G Watch kommer ut i slutet av denna månaden (augusti) och Motorolas Moto 360 kommer att presenteras den 4:e september.

Vad tycker ni om själva operativsystemet?

Läs mer: http://www.swedroid.se/google-gor-reklam-android-wear/

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2014-08-17 09:37
#1

det verkar vara mycket fokus på röststyrning - vilket är rätt meningslöst så länge de inte lägger till stöd för svenska, vilket ju också saknas i vanliga android. skärpning google 😡!

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-08-17 11:43
#2

Ja, det kan vara lite struligt det där med röststyrning.

Jag kör med rösten när jag skall googla eller kolla maps/gps.

Dock så verkar det som att google har missat det där med "skånska" så jag kör någon form av neutral uppländsk dialekt direkt och då funkar det på första försöket 😂

Å andra sidan så är vi skåningar så vana vid at bli missförstådda så vi är vana vid det, hahaha.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-08-17 21:07
#3

Ja mycket utav Android Wear är tyvärr röststyrning. Men om jag inte minns fel så fanns det några jobbansökningar ute från Google förra året, det som gjorde att jag fortfarande kommer ihåg det var att de ville ha personer med bra röst och att man hade olika nationaliteter. Jag sökte så klart men jag fick aldrig någon som återkom tyvärr. Så om det stämmer så kanske kanske kan de komma med svensk röststyrning ganska omgående.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: