Annons:
Etikettövrigt
Läst 1147 ggr
bamse6311
8/17/14, 12:16 PM

Oneplus One mot Z2

Test och jämförelse mellan Oneplus One och Xperia Z2.

http://www.mobil.se/tester/j-mf-rande-tester/duell-oneplus-one-mot-sony-xperia-z2

Skulle jag fundera att köpa en av de här två lurarna och betala den kontant så är nog frågan om inte Oneplus One tagit hem spelet.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
deeman
8/17/14, 1:17 PM
#1

Jag skulle dock valt Sonyluren pga. märket, ett gränssnitt som man är van vid, bättre skärm, kamera, vattentät ;-)

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


kissidor
8/17/14, 6:50 PM
#2

jag gillar att den kör cm och är allmänt bra specad - men för mig är det en dealbreaker att den inte stöder det LTE-band jag använder mest. sen lessnade jag på deras fjomsande med "invites" också 😐

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
8/17/14, 9:14 PM
#3

Det är verkligen ett svårt val. Tycker om specifikationen på OnePlus One, men precis som kissidor säger så var det irriterande när de ville att man skulle ha "invites" och att det inte stödjer "rätt" LTE band.

Så eftersom dom problemen finns så blir det i så fall Z2:an, även om den är stor som en ladugårdsdörr för mig.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
8/18/14, 10:05 AM
#4

Visst är Z 2 den absolut bästa av de här två lurarna.

Jag har ju köpt de tre senaste lurarna kontant och där är priset viktigt för min del.

Nästa gång jag behöver en ny lur så vill jag ju helst kunna göra en lika bra deal som jag gjorde med min PadFone 2 men det är klart, sådana dealar är ganska ovanligt att kunna hitta *skrattar*.

(Hade jag inte fått tips 👍här på sajten om den luren till just det priset så hade jag inte hittat den själv).

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: