Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 4315 ggr
Fridaaaa
2014-08-25 09:47

Vad ska jag välja?

Har en iphone 4 nu, nöjd med den men den har börjat krångla sedan den hamnade i vatten nu i sommar: Kastar ut mig från appar, hänger sig, seg att skriva på ibland.

Så funderar på att byta när jag kan förlänga abonnemanget i höst. Har telenor och tänker fortsätta ha det då det passar bäst.
Men tycker abonnemangen är så dyra idag och de ändrar hela tiden, mitt finns t.ex inte kvar. 

Har ni tips på mobiler? Helst inte med urkass kamera. Måste inte vara iphone.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
luckiestboy
2014-08-25 10:00
#1

Samsung Galaxy s5 eller om du kan vänta s6. :)

Jag har min LG nexus 5, dock ångrar jag att jag inte tog S5 istället… Inget fel på nexus 5 bara det att jag trivs bättre med Samsung :)

Hellu

Fridaaaa
2014-08-25 10:05
#2

#1 Alldeles för dyra, redan kollat vad telenor ska ha per månad för S5 😕
Student så har inte råd med så hög månadskostnad. Telenor ska ha 449 kr/månad

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Inkanyezi
2014-08-25 10:20
#3

Varför inte rätta mun efter matsäcken?
Det finns minst en telefon som kan användas med kontantkort och som inte kostar en förmögenhet. När man är så slarvig att man badar telefonen är det ju inte läge att ha en dyr pryl för flera tusen. Samsung S5360 Galaxy Y kostar en femhundring, och sedan kan man välja vilket abonnemang man vill eller kontantkort. 

Men om man känner att man måste ha den senaste inneprylen kanske det inte är opportunt. Den funkar i alla fall lika bra som dyrare telefoner till det som en modern telefon är till för. Nackdelen är kanske att den har mindre skärm än många andra, men det ger också fördelen att den tar liten plats och är lättare att ha med sig utan att sitta sönder den. Och så kostar en ny mindre än att byta glaset på en iPhone.

Fridaaaa
2014-08-25 10:27
#4

#3 Vill inte ha kontantkort, vill ha abonnemang, passar bäst av flera olika anledningar. 

Jag har inte påstått att jag har badat med telefonen heller, så ta reda på saker och ting först innan du drar förhastade slutsatser, tack! Det var inte mitt fel att den hamnade i vattnet och nej jag har absolut inte badat med det (inte skrivit att jag gjort det heller).

Nej måste inte ha senaste "inneprylen", inte sagt att det ska vara det. Aldrig varit en person som behöver ha senaste.

Vad betyder opportunt?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Inkanyezi
2014-08-25 10:38
#5

Du behöver inte käfta emot. Jag gav dig bara ett tips, och det finns inte någonting som hindrar att du har en billigare telefon med abonnemang.

Fridaaaa
2014-08-25 10:43
#6

#5 Jag käftar inte emot överhuvudtaget, enbart besvarat det du skrev eftersom du påstod saker som inte var sanna. Skrivit helt neutralt dessutom.

Jag frågade om TIPS på vettiga telefoner med vettig abonnemang inget annat. Så tips & råd som rör tråden tar jag tacksam emot eftersom det är det jag frågar efter 😉 Och inte fått svar på min fråga vad det konstiga ordet betyder heller.😉

Och inte sagt att något hindrar mig heller från att ha ett billigt abonnemang 🤔

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Inkanyezi
2014-08-25 10:50
#7

Du fick ett tips.

Fridaaaa
2014-08-25 10:51
#8

#7 Fortfarande inget svar på min fråga 😉
Ja jag fick tips men inte på det jag frågade efter men tack ändå 😉 Men var mer än tips i tråden. Men släpper det.

Hoppas jag får fler förslag/tips 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grace2009
2014-08-25 10:54
#9

Opportun betyder läglig, lämplig, passande.

Du kan ju faktiskt köpa telefonen för 500kr han tipsade om och använda ditt nuvarande abonnemang?

Inkanyezi
2014-08-25 10:57
#10

Är du eller låtsas du?

Jag föreslog en telefon som du kan ha med ditt nuvarande abonnemang eller med vilket abonnemang som helst, en telefon som bara kostar lite mer än månadskostnaden som du inte vill betala. Du kan alltså välja billigaste alternativet om du har en egen telefon, och om den skulle gå sönder så kostar en ny mindre än hälften av en ny skärm till senaste iPhone. 

Det var ett konstruktivt förslag, och du svarar med tjafs!

Fridaaaa
2014-08-25 11:08
#11

#9 Aha, aldrig hört 😛
Den mobilen är inte av intresse tyvärr. Vet de som haft den och de har inte varit nöjda av olika anledningar. Kollat på den också (utsida plus innehåll), om det är den man kan köpa på t.ex Maxi? För ser ut som den. Läste även recensioner på den, många som verkar ha flera minus med den på de ställen jag läst, tyvärr.

#10 Öh va? Nu hänger jag inte med? Jag låtsats ingenting….

Handlar inte om att jag inte vill, utan vad min ekonomi tillåter & inte tillåter helt enkelt. Det är alltså inget jag väljer. Och är i behov av en annan mobil också eftersom min krånglar (och att den krånglar är inte mitt fel)
Jag har långt ifrån tjafsat, skrivit helt neutralt fortfarande och besvarat det som skrivits i tråden inget annat. Och även skrivit att jag släpper detta nu och vill bara ha det som är relevant i tråden på det jag söker (#0). 
Men du är hjärtligt välkommen att skriva i PM om du vill fortsätta diskussionen för jag personen svarar enbart på det som rör tråden här i tråden nu 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grace2009
2014-08-25 11:12
#12

#11 Vad kan du tänka dig att ge för en telefon då? Kan vara svårt att ge förslag när vi inte har något hum om vad för typ av budget du har för en ny telefon. Generellt skulle jag säga att trivs du med det abonnemang du har nu, så fortsätt med det och köp istället en telefon kontant att sätta ditt kort i.

Fridaaaa
2014-08-25 11:13
#13

#12 300-350 kr/månad max. 
Nja kollat men de jag hittat har varit dyra eller som den "budgetvarianten" dvs inte bra recensioner & funktioner 😕 Jag som tittat dåligt kanske?
Råd att ge max 1000kr som direktsumma på en mobil.

Samt att mobilen måste fungera bra med appar som runkeeper, lifesum, fb, insta mfl.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Grace2009
2014-08-25 11:16
#14

#13 300-350kr inkl eller exkl abonnemanget? Låter ju som om du tänkt dig en ganska ny dyr telefon i alla fall?

Fridaaaa
2014-08-25 11:17
#15

#14 Månadskostnad för en mobil. Alltså abonnemang plus mobil.
Nja inte så dyrt, de flesta kostar betydligt mer per månad när jag kollar på telenor i alla fall. De flesta ligger på över 400 kr/månad.

Och är aktuellt i okt/nov när jag får förlänga abonnemanget.
Lite tröttsamt att de ska ändra sina abonnemang hela tiden.

Vill helst ha  appel/iphone  (inte iphone 5), eller samsung, trivs bäst med dem och tycker de är de bästa märkerna

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grace2009
2014-08-25 11:26
#16

#15 Jag är nog lite partisk, då jag gillar Samsungs telefoner… Men tittat på Galaxy S4? Den är i överkant av din budget ifall du har XS abonnemanget dock. Men jag säger igen, har du pengar över så köp gärna kontant för att ha en lägre löpande kostnad senare.

Fridaaaa
2014-08-25 11:32
#17

#16 XS är alldeles för liten surf på, bara 0,5 GB surf 😕Då kommer månadskostnaden stiga ändå eftersom det kostar 9kr/dag utöver det sen. Så då är Sabonnemanget billigare i längden (ingår 2 gb).

Skulle ta många månader innan det är möjligt att köpa i så fall, tyvärr.  Kan inte dra in på något heller så 😕
Vet du vart man kan titta på mobiler som man kan köpa kontant? Som inte är för budget eller dålig recension på?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grace2009
2014-08-25 11:40
#18

#17 Alltså, du kan ju köpa de flesta telefonerna kontant hos leverantörerna. Som S4'an kostar 3600kr kontant om du väljer att teckna ett abonnemang samtidigt hos Telenor. Tyvärr vet jag ej om det finns nå't ställe där allt är samlat med recensioner. Är väl annars att jämföra olika modeller på pricerunner eller prisjakt till exempel? 

Själv har jag en Galaxy Young jag köpte för 300kr (var en kampanj) men den kan jag nästan garantera att du tycker är för skruttig.

Fridaaaa
2014-08-25 11:43
#19

#18 Jo det vet jag men inte råd för så höga summor.  Skulle ta ja 7-8 månader att spara ihop till det 😕
Ja pricerunner är där jag bland annat kollat. 
Ja är den som redan kommits med förslag till så skulle det inte fungera till det jag behöver bland annat mobil till (förutom att ringa  & smsa såklart 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grace2009
2014-08-25 11:48
#20

#19 Jag ska passa på och slå dig lite på fingrarna nu: Ha en buffert! Något oförutsett händer förr eller senare, då behöver man extra pengar. Det är sorgligt om du inte ens har 4k liggandes att lägga ut i en sådan här situation.

Du kan inte köpa en skräptelefon för 500kr och använda i 7-8 månader medans du sparar till en ordentlig en?

Annons:
Fridaaaa
2014-08-25 11:53
#21

#20 Aldrig sagt att jag inte har en buffert 😉 Men den buffert jag har är till viktigare saker (bil, skolan, veterinär mm). Så nu är det du som drog förhastad slutsats om någon jag inte påstått 😉 Så behöver ingen "smäll på fingrarna" då jag är ekonomisk av mig 😉 Och en del av bufferten har gått åt i sommar eftersom jag inte får CSN på sommaren och första lönen från sommarjobbet som kom i juli var inte så mycket (gick inte så mycket jobb i juni månad)
Nej som student är det inte så enkelt, är inte mycket vi får per månad och böckerna är svindyra (inte alla man hittar begagnade heller).

Nej då har jag hellre den mobilen jag har nu 🙂 Skulle vara sämre att köpa en skräptelefon än att ha kvar den jag har nu

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grace2009
2014-08-25 12:01
#22

#21 Då är det ju så att du inte tycker att en telefon är nog viktig. Spara några månader och köp en ny senare då? Jag får ärligt säga att jag inte förstår hur du tänker. Det är ju klart att en telefon kostar en slant, och personligen tycker jag att 4k är rätt bra pris för en schysst telefon. Inget illa, men det känns som om du gör ett problem av något som inte alls behöver vara ett problem.

Min buffert är för ALLT jag behöver som händer oförutsett. Kvittar om det är nytt tak till stugan eller en ny telefon.

Fridaaaa
2014-08-25 12:06
#23

#22 Inte sagt att det inte är viktigt men att det finns viktigare saker. Bil t.ex kan jag långt ifrån vara utan. 

Förstår inte vad som är oklart? Får liksom inte mer än 9000kr/månad, då ska det täcka mat, bensin, skolböcker, försäkringar, moilabonnemang, buffert mm. Alltså sånt vi måste ha.

Alla har vi olika förutsättningar helt enkelt och allting fungerar inte likadant för alla. Och viktigare att jag har pengar till del till bilen om det behövs eller att djuren kommer till veterinären än att lägga 4000kr pangboom på en mobil.
Jag föredrar att köra på som jag gjort med denna mobilen: Förhöjd månadsavgift så betalas mobilen av på 24 månader som förlängningen av abonnemanget är på. Fungerat innan, och fungerar bäst för mig (tur att detfinns olika alternativ så man kan ta det som passar en bäst)

Och hade bara min mobil fungerat som den ska hade jag haft den kvar, byter sällan förräns något går sönder eller så och behöver som sagt inte ha en toppmodern mobil heller. 

Börjar bli lite OT igen….

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2014-08-25 12:36
#24

ojdå vad det här drog iväg, jag tänkte bara försöka ge ett råd om den bästa telefonen efter de givna förutsättningarna jag 🙂.

frida, ur Telenors utbud är det väl tyvärr bara s4 mini som är hyfsad och  hamnar under övre gränsen om du behöver minst ett small-abonnemang. hade hoppats att xperia m2 kanske kunde duga också, men det verkar inte som att dess kamera är nåt vidare. hade du kunnat lägga en femtilapp till så hade jag personligen rekommenderat xperia z1 compact, men även galaxy s4+ och s5 mini hade varit vettiga alternativ att titta närmare på. men jag förstår att det hellre bör vara en femtilapp mindre än en femtilapp mer.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2014-08-25 12:44
#25

#24 Måste inte ha superbra kamera men ingen urkass heller, inte hur hur deras kameror är? Ingen direkt erfarenhet kring dem 🙂

Japp Small-abonnemanget är ett måste, skulle köra slut på XS på noll & ingenting tyvärr. Och telenor behöver jag ha för det tjänar jag bäst på då de flesta jag känner har det och är med i "familjefritt" som min pappa tagit och det som fungerar bäst här ute också 🙂

En djungel det här med mobiler 😛
Ev en 50 lapp upp kan jag tänka mig men absolut inte mer.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2014-08-25 13:07
#26

du kan alltså möjligen gå upp till 399, fattar jag rätt då? ja då kan du som sagt välja även på s5 mini, s4+ och xperia z1 compact också. s5 mini och z1 compact är ju förresten vattentåliga båda två, ifall man vill gardera sig lite mot såna olyckshändelser som din iPhone 4 råkade ut för.

jag tror kameran på s4 mini är hyfsad, och på de andra bättre. vilken kamera som är bäst är dock väldigt mycket en fråga om tycke och smak också, även om man kanske inte skulle tro det.

till exempel: min s4 ansågs ha en bra kamera men den var inte alls bra för mig som inte är så stadig på handen, jag tog suddiga bilder mest hela tiden. min htc m8 anses ha en undermålig kamera för en flaggskeppstelefon, men för mig är det den bästa jag nånsin haft eftersom den är blixtsnabb och tillvaratar ljuset bättre i dunkla miljöer.

sen är det ju magkänslan en viktig faktor också, du får försöka komma åt att titta på de här telefonerna irl och se hur de ligger i handen, hur de känns och ser ut, vad du tycker om skärmen etc. rent objektivt skulle jag påstå att z1 compact är den vassaste av dem, men det betyder inte nödvändigtvis att den är det bästa valet för alla 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2014-08-25 13:15
#27

#26 Ja om det krävs det så ja då kan jag göra det.
Gillar inte sony tyvärr (haft sony innan).

Ja jag vill ha bättre än min iphone i alla fall, inte direkt bra, speciellt inte inomhus xD Behöver inte gå att ta toppbilder med den men ändå bättre än nuvarande hehe.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
bamse6311
2014-08-25 13:42
#28

Om du nu har ett bra abonnemang och vill behålla det så kan du ju köpa en lur kontant och behålla ditt nuvarande abonnemang.

En lur som i förhållande till priset fått bra recensioner är Moto G och den får du för strax över 1 500 kr.

http://www.mobil.se/tester/produkttester/test-motorola-moto-g

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2353699

Nåväl, det har kommit många billiga väldigt prisvärda lurar den senaste tiden så det finns en hel del att välja mellan.

Bästa hälsningar,
Bertil

Fridaaaa
2014-08-25 13:43
#29

#28 Läs tråden så har du svar på ditt tips 🙂 Men tack ändå.

Vill helst ha just iphone eller samsung då jag tycker de är bäst.
Motorola, Sony, Doro och HTC är inga märken jag direkt gillar och köper helst inte dem om det inte är sistaalternativ, då skulle jag bli tvungen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Razzora
2014-08-25 13:48
#30

Jag funderar lite på hur mycket pengar du har om du skulle köpa mobilen kontakt och sedan ha ett abonnemang på den? Tror du att du har råd med det eller kan avvara pengarna till det? För då blir ju månadsavgiften längre med en gång. Men det är som sagt bara ett förslag. 

Vill du fortfarande ha telenor eller finns det en möjlighet att du skulle tänka dig att byta operatör?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Razzora
2014-08-25 13:51
#31

Är du intresserad av en Nokia Lumia 930 kanske?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Fridaaaa
2014-08-25 13:53
#32

#30 Telenor kommer jag ha kvar. Min sambo & föräldrar har bland annat telenor och många av mina vänner. Fria samtal & sms bland annat. Samt ett av de som fungerar bäst här ute på landet också.

När det väl är dags om 1-2 månader (minst) så max 1000kr tyvärr.
Kan inte avvara pengar till det då jag inte har så mycket pengar att avvara när allting är betalat (bensin, skolböcker, mat, försäkringar, räkningar, buffert och ja allting som måste betalas). Student så får inte ut så mycket och nu strular CSN också så 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Razzora
2014-08-25 13:56
#33

#32 Nej det förstår jag, jag var själv student för inte många år sedan så jag vet hur mycket man får spara och gneta för att få ihop allt. Men då vet jag att det endast är telenor som gäller för dig.

Spelar det någon roll för dig om det är en iOS, Android eller Windows Phone? Ibland så har man vissa preferenser, där av min fråga.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Fridaaaa
2014-08-25 13:58
#34

#33 Ja det är ju dessvärre så 😕 Men, ett måste för min del att studera så 😉 Får stå ut 1 ½ år till.

iOs eller Android vill jag 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Razzora
2014-08-25 14:04
#35

#34 Ja tyvärr är det  bara att gilla läget när man vill ha en utbildning. 

Ok så bara för att summera allt.

Android eller iOS
Telenor
Max 399kr/mån (mobil + abonnemang)
Kan ge max 1000 kr i kontant
Ej Motorola, Sony, Doro och HTC

Stämmer detta? Så att när någon ger dig mer tips så vet de vad som gäller.

Edit: la till vilka märken du absolut inte vill ha

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Fridaaaa
2014-08-25 14:05
#36

#35 Ja precis. 
Ja stämmer bra. 

Se om de ev kanske har erbjudande när jag kan byta också.
Men tänkte, lika bra att kolla lite i förväg också 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Razzora
2014-08-25 14:08
#37

Så bra, la även till de märken du absolut inte ville ha. Är LG ett alternativ för dig?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Fridaaaa
2014-08-25 14:10
#38

#37 LG har jag inte så mycket erfarenhet av. Tror inte jag ägt någon.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Razzora
2014-08-25 14:25
#39

#38 Jag satt och kollade precis på katshing.se, där har de några fler mobiler. Men beroende på om du vill att abonnemanget ska kosta 299 (XS) eller 399 (S)kr i månaden och om du vill ha 100 kr förhöjt i månaden på XS.

Så har du en hel del mobiler du kan välja på, allt från 0kr upptill 1000 kr. Dessvärre är många utav dom faktiskt Sony mobiler. Får man fråga vad som gör att du ställer dig motvillig mot just Sony?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Fridaaaa
2014-08-25 14:27
#40

#39 Som jag skrivit tidigare i tråden måste jag ha minst S, då XS innehåller bara 0,5 gb surf sedan kostar det efter det och är alldeles för lite tyvärr.

Haft sony innan och tycker inte de hållt så bra och gillar inte "upplägget" eller vad man ska säga. inte "min" typ av telefon helt enkelt. Föredrar andra långt före som jag trivs betydligt bättre med 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Razzora
2014-08-25 14:32
#41

#40 Ok, bra att veta, tror att efter att jag har läst hela tråden helt enkelt mixade ihop lite fakta, därav att jag frågar nu. Men då lägger jag upp en ny lista:

Android eller iOS
Telenor
Max 399kr/mån (mobil + abonnemang)(Minst S Abonnemanget på Telenor)
Kan ge max 1000 kr i kontant
Ej Motorola, Sony, Doro och HTC

Ok, då vet jag det (vet av egen erfarenhet att Sony lurarna för tillfället är för "kantiga" för mig)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Fridaaaa
2014-08-25 14:33
#42

#41 Ja just nu i höst så är det max 1000kr kontant som gäller, och vill helst inte vänta till våren eller nästa sommar eftersom den krånglar just nu så 😛

Sällan jag behåller orginallurar till mobiler hehe

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2014-08-25 14:59
#43

då tror jag kanske s5 mini är den som är intressantast för dig isf, av de som telenor har listade på sin hemsida iaf. sen kan det hända att andra butiker med ett annat utbud av telefoner kan sälja dem med telenor-abonnemang. men det gör ju inte så mycket skillnad då du ändå är ganska bestämd på att det ska vara apple eller samsung.

men det kan dock vara värt att ompröva sina märkespreferenser då och då också 🙂, själv trodde jag nog knappast för ett år sen att jag skulle sitta med nåt annat än den senaste samsungen vid det här laget - men jag blev lite besviken på vissa vägval de gjorde och sitter nu lite till min egen förvåning med en sjukt bra htc 🙂. och lg har ju varit lite i bakgrunden bara i många år, men kommer nu på stark frammarsch och är väl nästan lite av samsungs största utmanare i toppsegmentet inom android iaf.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2014-08-25 15:09
#44

#43 Ja i förstahand vill jag ha något av dem två eftersom jag gillar dem mest 🙂

Jo så kan det ju vara men samtidigt vill jag inte ta "risker" om man säger så, att det är så att jag inte alls trivs med mobilen, att den går sönder jämt (kan såklart hända ändå) mm. 

Men just iOS eller android vill jag ha i mobilen, gillar inte windows i mobil.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Razzora
2014-08-25 15:11
#45

#42 Nej det förstår jag, när en mobil lägger av mer eller mindre eller beteendet är udda så förstår jag att du gärna vill ha en ny mobil så fort som möjligt. 

Haha, nej inte hörlurar utan jag menade mobilerna (lurarna) hehe

Vad sägs om en ZTE Blade G + Mobil Small?  Skulle kosta dig 299kr/mån 
Visst det är ingen supermobil men jag har kollar på den för ett tag sedan och tyckte att den var helt ok.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Fridaaaa
2014-08-25 15:15
#46

#45 Aha haha. Jag tolkade det som hörlurar xD

Nej supermobil behöver jag inte ha så länge mina appar fungerar som de ska och inte är slöa och så (runkeeper, lifesum, fb, insta mfl) 🙂 Och såklart surfa, ringa & smsa på 🙂

Vet du om det går att sätta i mer minne i den? För 4gb är extremt lite 😕 Hittar ingen info på telenors sida om det går eller inte nämligen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Razzora
2014-08-25 15:25
#47

Kollade både på GSMArena och på Prisjakt och båda säger att den har så att man kan utöka minnet upptill 32 GB.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Fridaaaa
2014-08-25 15:26
#48

#47 Ok ja det vore ju bra.
Hmm ja vi får se sen, kan förlänga i oktober så hinner fundera massor till dess 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Razzora
2014-08-25 15:28
#49

#48 Ja dessutom så kommer nog ett par mobiler till ut tills dess. Så det kommer mer än säkert att vara några fler modeller som du kan välja på.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Fridaaaa
2014-08-25 15:28
#50

#49 Ja förhoppningsvis 🙂
Men tack för hjälpen! Hjälpte till 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Razzora
2014-08-25 15:30
#51

Så lite så, jag hoppas verkligen du hittat rätt mobiltelefon för dig sedan när det är dax 👍

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-08-25 15:31
#52

jodå, den tar minneskort, upp till 32GB. men jag valde att inte rekommendera den för jag tycker inte den höll måttet. den skulle man kunna köpa som en tillfällig budgetlösning tills man fick råd med nåt bättre, men inte binda sig på två års abonnemang för tycker jag. 512MB RAM gör nog ingen glad, jag skulle tro att den blir seg som sirap om man har några appar öppna. men det skiljer ju också 200 spänn till de andra vi pratar om 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2014-08-25 15:32
#53

#52 Ja risken är ju det och det vore inte så kul eller bra hehe.
Tänkte inte på det det med RAM där bra att du sa det

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Razzora
2014-08-25 15:38
#54

Nej det är sant Kissidor att 512 MB kanske är något för litet. Jag får skylla på min dator som har bestämt sig att låsa sig hela tiden idag, som gjorde att jag inte kunde se hela specifikationerna på sidorna.. Sorry…

Den mobiltelefonen som egentligen skulle vara bäst är egentligen Sony Xperia Z1 Compact som är en utav de bättre mindre och billigare telefonerna som finns ute på marknaden. Men eftersom du absolut inte vill ha en sony mobil så blir det svårare. Men som sagt så kommer nog flera av de dyrare mobilerna att åka ner i pris och kanske har du tur att de går ner tillräckligt för att det ska kunna gå in i din budget. 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Fridaaaa
2014-08-28 16:18
#55

Inget mer? 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
kissidor
2014-08-28 16:24
#56

nej frida det blir svårt 🙂, det fanns ju inget mer som uppfyllde villkoren på Telenors sida. vill du ha tips på bästa telefoner efter andra kriterier så kan vi naturligtvis föreslå många fler, men det där var allt som fanns i det här fallet. däremot kan man ju titta in då och då och se om utbud eller priser ändras förstås, det beror ju också på hur mycket din nuvarande krånglar och hur länge du därmed kan vänta

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2014-08-28 16:26
#57

#56 Ja priset kan jag dessvärre inte styra eller ändra.
Och den måste klara appar som ja runkeeper, instagram mfl. Inte ha urusel kamera 😛
Nja jag kan vänta någon månad eller två till

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2014-08-28 16:31
#58

nej priset, minst 2GB surf och Telenor var de kriterier som jag uppfattade det som att det inte gick att ändra på. och så var det ju helst inget annat märke än iPhone eller samsung heller, och definitivt inte sony eller htc. så som sagt, då är det ju s5 mini, s4+ eller s4 mini som blev kvar, that´s it. men det kunde väl vara sämre 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2014-08-28 16:36
#59

#58 Nej det går dessvärre inte. För tar jag 0,5 gb så passerar jag det & kommer upp i 9kr/dag sen och då är man uppe i dem 50 kr extra 2gb kostar :)

Vill ha andorid eller iOS i alla fall. Inte windws. Mamma har en liten experia, vet inte hur pass ny modellen är men gillar inte innehållet alls i den :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2014-08-28 16:49
#60

ja det är då som vi också sa att xperia z1 compact är nog kanske den objektivt bästa av de telefonerna som absoluta max-budgeten räckte till, men den sorterade vi ju bort pga att det är en sony.

men du väljer förstås själv om du vill ge den chansen att iaf titta på den, och se om den har samma saker som du inte gillar med din mammas xperia - eller om det inte finns minsta likhet. det beror mycket på hur gammal din mammas xperia är, sony har verkligen lyft sig de senaste två åren får man säga.

de andra telefonerna som rymdes inom den ekonomiska ramen anser jag inte alls uppfyller kriteriet om en hyfsad telefon med en hyfsad kamera.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2014-08-28 16:51
#61

#60 Ja som sagt vet jag inte det, alltså själva mobilen är ny men vet inte hur passa gammal just den modellen är 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2014-08-28 16:58
#62

nej och jag vet det ju ännu mindre 🙂, så det finns ju bara två val, att ta dig en titt på compacten också - eller att strunta i det och bara kolla in samsungarna. (sen är det ju också så att vi vet inte heller vilket segment sas din mammas telefon låg i z1 compact är ju en sk flaggskepps- eller high end-telefon och en sådan som fått väldigt bra kritik både av experter och användare. men vilken tillverkares som helst budgettelefoner kan ju vara en riktigt sorglig upplevelse 😓.)

men känner du dig hemma med samsungs gränssnitt så varför inte hålla fast vid att du vill ha samsung iofs? som sagt så dåliga är väl inte de telefonerna. jag tyckte mycket om min s4 och blev riktigt moloken när jag råkade ta livet av den, då kan ju inte s4+ vara sämre kan jag tycka.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Fridaaaa
2014-08-28 17:00
#63

#62 Vet lika lite som du haha.
Ingen aning om sånt hehe 

Nej min sambo har som sagt s4 och han ärnöjd med sin 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: