Annons:
Etikettrykten
Läst 3210 ggr
Razzora
2014-08-26 21:16

Rykten: iPhone 6S

Det verkar som om den 9 september så kommer Apple att hålla sin presentation av den nya iPhone som för tillfället kallas enligt rykterna som iPhone 6.

Tyvärr verkar det inte som om något kring specifikationerna har läckt ut. Men vi får väl vänta tills IFA mässan har börjat och se om fler rykten kommer ut.

Läs mer: http://www.mobil.se/nyheter/f-rsta-ryktena-om-iphone-6s

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2014-08-27 11:46
#1

minsann, 6:an presenteras om ca två veckor men det går redan rykten om 6s - jag tror att den här rykteskarusellen börjar urarta lite 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-08-30 08:23
#2

På jobbet så har helt plötsligt många av mina Medarbetare fått problem med sina telefoner och behöver byta ut dem. Konstigt va? 🤔😉

kissidor
2014-08-30 10:41
#3

borde de inte vänta någon månad till Jens 😉? snopet för dem om de behöver byta för tidigt 😃

6:an verkar ju kunna bli en riktigt bra telefon, med vettig skärmstorlek och många viktiga förbättringar i iOS 8 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-08-30 12:05
#4

Ja, de borde vänta lite till men de har säkert planerat det hela. Själv tror jag att jag väntar på nästkommande modell med 5,5 skärm som troligtvis kommer nästa år. Vi får se men då är det privat och inte via jobbet.

Det kommer bli en himla bra telefon men jag har inte en susning om hur den kommer att se ut men den 9e kommer vi får veta =)

kissidor
2014-08-30 14:00
#5

själv tycker jag än så länge att 4,7-5" är lämpligast för privattelefonen (går bra att hantera med en hand tom med mina små hamstertassar och är fickvänlig men har ändå användbart mycket skärmyta) och 5,3" och uppåt passar bättre för jobbtelefonen som jag i mitt fall har antingen på skrivbordet eller i väskan 🙂.

ja det är sjukt mycket intressanta grejer som presenteras i septembers första halva på mobilfronten, iPhone 6 är naturligtvis en av dem. från det andra lägret ser jag bla fram emot note 4, moto x2 och z3 compact samt hoppas verkligen på nexus x. vad microsoft har på gång just nu vet jag faktiskt inte 🤔, men jag förmodar att de ska presentera något också.

förresten tror du det kommer en iWatch också vid detta tillfälle jens? sen väntar jag fortfarande på den där 12"-iPaden också 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-08-30 15:10
#6

iwatch kanske inte kommer vid detta tillfälle för ryktet är ju inte så hett om just att denna ska komma på eventet.  Ryktet säger ju att den inte ska komma förrän 2015 så det kanske är för tidigt att presentera den redan om ett par veckor.

iOS 8 kommer med mycket bra grejer så det ska verkligen bli kul att få ta del av det. iOS 8 och större skärmar är ju det bästa med eventet. iPad nyheter tror jag inte kommer denna gång för det brukar vara ett event i okt-nov tror jag om paddor så då hoppas man på större skärm ;)

Att iPhone 6 kommer bli en storsäljare är det ingen tvekan om utan det intressanta är hur stort det blir.

Annons:
kissidor
2014-08-30 15:49
#7

den ökade skärmstorleken kommer att ha både sina anhängare och sina motståndare, så mycket är ju klart. en del kanske envist kommer att hålla sig kvar vid 4" genom att köpa en 5s istället och hoppas på bättre tider nästa gång de ska byta. 

ah kommer iPadsen för sig, ja men det är väl bra att det finns lite att vara nyfiken på senare i höst också då 🙂. ett annat rykte jag såg om den var ju att de äntligen kommer att gå upp på 2GB RAM, vilket är efterlängtat i det här huset iaf. visstvisst, iOS har en annan minneshantering och kräver inte lika mycket RAM som android - men i vart fall 2GB skulle behövas även i iOS, iaf som jag använder en platta. 

nej jag håller med, iWatch verkar osannolikt - mycket för att det varit lite väl lite rykten om den. men jag är väldigt nyfiken på den, det ska bli spännande att se hur pass olik android och tizen-klockorna den blir.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-08-30 16:40
#8

Ja, jag skulle bli mycket förvånad om klockan blir med digitala visningar så att säga..

Ja, jag läste nånstans om att uppdatera ram-minnet till 2 GB och lade märke till att det kunde utläsas på ett kort att det ska bli så. Jag tror att minnet kommer uppskattas av de som spelar t ex spel men som jag som använder den ganska så flitigt ändå så blir jag inte irriterad på den just nu i alla fall men det är aldrig fel med mer minne. Om det ska bli en modell större så bör det vara 2 GB ram.

Jag vill ju ha det på min iMac också men det får bli en annan gång eftersom jag har den senaste modellen så kan jag inte byta själv vilket grämer mig mycket ! Den förra modellen som är två år gammal som också finns i huset så är det en simpel lucka med två skruvar som man tar bort och vipps så kan man byta det själv men i denna nya så är det alltmer komplicerat.

Minneskapaciteten i enkla modellen verkar troligtvis bli 16 GB vilket jag ser som löjligt men kanske de ska satsa rejält på iCloud så behovet att ha större minne i telefonen inte är lika viktig? Det återstår att se.

Upp till toppen
Annons: