Annons:
Etikettmjukvara
Läst 3192 ggr
Razzora
2014-09-17 19:46

iOS 8 ute nu.

Idag så släpptes iOS 8 så att man kan ladda ner den.
Hittade en trevlig lista på aftonbladet på vilka nyheterna är:

http://www.aftonbladet.se/tester/article19551736.ab

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2014-09-17 20:02
#1

vi har några iPads härhemma som ska uppdateras, men jag kan hålla mig ett tag - dels skulle jag tro att det är rätt skaplig belastning på uppdateringsservrarna just nu 😃, och dels så minns jag att iOS 7 var rejält buggig i sin första version, så det kan nog vara bra att avvakta något lite iaf och se vad folk säger 🙂. men annars verkar det vara en del rätt stora förbättringar tycker jag

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-09-17 22:30
#2

Ja jag tror också att uppdateringsservern är rejält belastad just nu. Jag minns också hur mycket problem det var när sambon uppdaterade sin platta från iOS 6 till iOS 7.. Dessutom så blev jag alltid "åksjuk" av att allt rörde sig hela tiden.  Så jag tror att han kommer att vänta någon månad eller så. Så får man också reda på vilka "barnsjukdomar" som finns 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Cessy
2014-09-18 17:41
#3

Hm väntar nog tills jag har hört mer om hur buggig iOS8 . Är ju inte precis så att inte paddan fungerar, så jag får väl läsa o hoppas att jag kommer ihåg att uppdatera den sedan. (Har den ju aldrig kopplad till datorn).

kissidor
2014-09-18 18:46
#4

nuförtiden uppdaterar man inte sin padda inkopplad mot datorn och itunes cessy, detta krångel är lyckligtvis förbi 🙂. du uppdaterar den trådlöst precis som med telefonen. 

jag körde min mini idag, för jag tänkte att då får jag se hur det är och minin använder jag mindre än jag och dottern använder våra stora, så det är inte hela världen om den buggar lite ett tag. men jag har inte hunnit kolla nånting efter uppdateringen för den tog längre tid än väntat. det visade sig nämligen att uppdateringen krävde 6,9 GB ledigt utrymme 😮! och eftersom min mini bara är 16 GB-varianten så fick jag sätta mig och rensa en del först, trots att jag tyckte att jag hade "ingenting" i den 😓. det fanns inget centralt ställe under inställningar där man kunde bläddra igenom apparna och rensa data och cache heller, så jag var tvungen att öppna de apparna och rensa inifrån appen - och det var ganska utspritt med de data som tog det över gränsen så jag fick hålla på ett tag.

min stora är 128GB, så där slipper jag detta - men det kan jag ju säga att dotterns padda som också bara är 16GB, den kan vi ju glömma att uppdatera till iOS 8 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-09-18 19:10
#5

Aha - ja se det hade jag ingen aning om - att man kunde uppdatera direkt via wi-fi:n. Apple har ju nu dock de senaste dagarna på datorn tjatat om att det finns en uppdatering tillgänglig, så jag har vetat om den, men inte brytt mig mer än så☺️ Nå då får jag kolla hur mycket jag har hunnit fylla i min mini då o se vad jag har för utrymme i den. Fast ärligt talat fyller jag hellre den med pärlmönster än en stor programuppdatering - i varje fall så länge den fungerar bra.😇

kissidor
2014-09-18 22:25
#6

jag tror knappast att den fyller upp det utrymmet efteråt cessy - den behöver det nog bara under själva installationen 🙂. den behöver väl antagligen få plats med både det gamla och det nya systemet samtidigt just då - eller 🤔.?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
2014-09-18 23:16
#7

Åh tack, för jag blev ju anti o tänkte aldrig i livet att den ska få sno så mycket av mina 16 GB🤔, men det låter logiskt att det är under själva installationen den behöver det utrymmet för att samköra de båda versionerna o sedan plockar bort det som inte behövs sedan  när den är klar. Fast jag vill gärna höra lite först hur åttan fungerar, för om 7:an var ju det ju rätt många hårda ord i början.😮

Razzora
2014-09-19 23:46
#8

6,9GB?! Skämtar du eller? Det kommer ju att ta en evighet att ladda ner för oss som bara har 3MBit ner. Aja, spelar nog ändå ingen roll, sambon lär vänta tills han uppdaterar sin platta. Men ändå.. gisses..😡

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-09-20 07:13
#9

nej det man laddar ner är "bara" 1,1GB,

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2014-09-20 11:34
#10

och man kan förstås uppdatera via itunes ansluten till datorn, och då behöver den tydligen inte det enorma lediga utrymmet 🙂 - detta snappade jag upp inne på iPhone iFokus när jag kollade lite hur det gick med uppdateringarna för folk. tyckte jag såg nånstans att det gick snabbare också. jag är inte kompis med iTunes så jag kommer att fortsätta att ta det trådlöst, men iTunes kan ju vara en bättre lösning för andra 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-09-24 12:45
#11

Men ändå, det lär ju ta minst någon timme. Nja iTunes är jag ingen kompis med och sambon vägrar att ladda ner den på sin dator. Så vi kommer nog att köra det OTA så att säga.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Razzora
2014-09-24 23:06
#12

Jag tror att ni som ska uppdatera till den senaste versionen av iOS 8.0.1 ska vänta ytterligare en tid: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19590489.ab

Man ska ju kunna ringa åtminstone.. vad är det annars för en telefon om man inte kan ringa?!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: