Annons:
Etikettteknik
Läst 2132 ggr
pigelina
2014-09-18 22:50

Köpa ny mobil

Ska köpa ny mobil och behöver lite tips om vad som finns och är prisvärt just nu. Är ute efter en lagom stor som man enkelt kan hålla i handen, tycker många blivit så stora på senaste tiden. Sen är kraven också helt ok skärm, kameran behöver inte vara den bästa, och inte allt för dyr. Är öppen för alla märken .

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Annons:
kissidor
2014-09-19 06:41
#1

jag ska ge dig några förslag pigelina, men först behöver jag veta vad "inte alltför dyr" innebär för dig - så jag inte letar i onödan i fel prisintervall 🙂. jag skulle gärna även vilja veta vad du har för telefon nu, och hur pass nöjd du är/har varit med den.

Värd på Mobiltelefoner och Android

pigelina
2014-09-19 06:58
#2

Har en samsung galaxy ace och varit ganska nöjd med den. Får kosta kanske 5000+-

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

kissidor
2014-09-19 13:31
#3

ok, då har du alla förutsättningar att få tag i en ny telefon som du blir nöjd med 🙂. om du kan gå ändå upp till 5000 så finns det väldigt många att välja på som smiskar din galaxy ace rätt hårt.

galaxy s5 mini kanske tex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2718122 ? eller sony xperia z1 compact http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2426767 ? z3 compact har förresten nyligen lanserats och kommer ut i butik i slutet av månaden, den hamnar också under 5000 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2787296

är det förresten en androidtelefon du vill ha, eller är iphone ett alternativ? iphone 5c finns under 5000 nu http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2180329

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-09-25 20:43
#4

Kissidor, hur ser du på att inte ha 4G ? Är det inte lite att nedgradera sig i dagens läge genom att inte ha 4G idag? Jag skulle nog inte välja en 5C som är en utgående modell med enbart 3G. iPhone 5S får man idag för ca 5000 kr om man tittar på prisjakt och det är ju en väldigt bra telefon: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2180326 Sedan har jag alltid gillar HTC One men att jag inte har valt den är för att jag måste ha en bra kamera och den har inte lika bra kamera som t ex Galaxy S5 eller iPhone 5S men det var ju inte ett stort krav från pigelina. Nu ska jag inte säga att HTC One kamera är dålig på något sätt men bara snäppet sämre. HTC One m8 ligger lite i överkant ca 5500 kr men snygg telefon, bra telefon.

Razzora
2014-09-25 21:15
#5

Sedan måste man också tänka på JensW att alla inte har tillgång till 4G. Dessutom om man använder 4G och har dålig täckning så dränerar man batteriet ganska snabbt.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Jens]
2014-09-25 21:26
#6

sant men man kan sätta på 4G vid behov och köra 3G mestadels. det är ändå bra med 4G tycker jag om möjligheten finns.

Annons:
kissidor
2014-09-25 21:59
#7

jens för min egen personliga del ser jag med högst oblida ögon på avsaknad av 4g, men det har jag fått vänja mig vid att jag tydligen är relativt ensam om att fästa så stor vikt vid 🙂. men jag visste iofs inte att en såpass sen modell som 5c fortfarande saknade komplett stöd för svenska lte-frekvenser.

sen beträffande 5s så fanns den faktiskt inte under 5000 i lager och i seriös butik den dagen jag kollade på prisjakt och skrev det inlägget - fast det är knappt en vecka sen. men det är väl ingen slump att de prissänkningarna kommer just nu 🙂.

jodå, en htc one m8 har jag själv och är jättenöjd med - inte minst med kameran faktiskt. det beror på vad man ska ha den till, den är blixtsnabb och tar väl vara på ljuset, och bilderna duger mer än väl till allt jag gör med en mobilkamera. men den kostar ju som sagt lite över den ändå rätt så väl tilltagna gränsen, men framförallt så vill ju pigelina inte ha en alltför stor telefon så det var också ett skäl till att inte rekommendera den i det här fallet 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-09-26 06:03
#8

Aha, inte alltför stor telefon. Ja, då är det inget bra val med HTC och jag tänkte inte alls på att inlägget var så 'gammalt'. 🙂

kissidor
2014-09-26 08:31
#9

jo, det urvalet jag gjorde var i första hand styrt av just detta med storleken - annars hade det nog tett sig lite märkligt för den som vet vilka telefoner jag personligen föredrar 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-09-26 09:43
#10

så sant kissidor (vi vet ju vad du föredrar 😉)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Cessy
2014-09-26 12:20
#11

Åh måste bara få säga eftersom jag känner att HTC One M8 så ofta inte nämns bland mobiler ( jo den är ett dyrt alternativ tyvärr) att jag har nu haft min i ca 6 månader o så nöjd som jag är med den har jag aldrig varit med en mobil innan. Visst jag har inte varit missnöjd med någon av dem  när de var nya (jo en samsung men det var innan pekskärmstelefonernas tid) men så nöjd som jag är med min M8:a har jag aldrig varit med någon teknisk pryl någonsin. Den är  ett sant nöje att handskas med o är som sagt var superdupernöjd med den o tycker att det är synd att inte fler har upptäckt hur bra dennna lur faktiskt är.

kissidor
2014-09-26 12:29
#12

ja det verkar som att alla som väl kommit över trösklarna för att köpa den är extremt nöjda cessy 🙂. det är ju priset (iaf när den släpptes), storleken, och kameran som är de trösklarna jag pratar om för de flesta. för mig var det nog andra saker jag var mer tveksam till, men jag är lika nöjd jag 👍

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-09-26 12:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Roligt att höra/läsa att du är så nöjd med den kissidor, för det är ju ett gott betyg till denna luren då du är så mycket mer tekniskt bevandrad än jag är. Kameran är faktiskt det jag är lite missnöjd med men enbart att den har för få pixlar. Den är underbar att fota med annars o snabb så i i tusan så skakningsoskärperisken är ju reducerad till ett minimum o den är fantastisk på att ta tillvara ljuset. 

Dessa båda bilderna är från M8:an o de är underbara bilder båda två o det ska ju sägas att jag ändå är ganska kräsen då det gäller bilder, men jag är superdupernöjd med att alltid ha en så pass bra kamera på fickan o det enda jag önskade är att den hade lite högre pixlar men i övrigt har jag inget att anmärka o som mobil i övrigt är M8:an helt underbar.

Annons:
kissidor
2014-09-26 13:06
#14

ja jag kommer ihåg när du visade oss äppelblomsbilden första gången cessy, att jag blev klart imponerad och tänkte att nog sjutton duger den kameran åt mig iaf 😃. och för mig är det viktigare att kunna fånga ögonblicket och att få anständiga bilder även i dunkla miljöer. men visst, några fler pixlar också i nästa modell så kan alla bli nöjda 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-09-26 20:55
#15

Ja, mina vänner.
Är det inte det jag alltid hävdat här på sajten, HTC rules 😃*skrattar hjärtligt".

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2014-09-27 13:24
#16

bamse, nu ska du va snäll 🤦‍♂️

😃

kissidor
2014-09-27 13:35
#17

det är han, han håller alltid med oss tjejer - inte sant bamse 😃?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
2014-09-27 13:38
#18

he he he 👍

bamse6311
2014-09-27 18:58
#19

Visst gör jag kissidor 😉, men ångående HTC så har ni nog alla förstått att jag är liiiite HTC-nörd 😃

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2014-09-27 19:04
#20

Bamse, nä häää 🤔

😂

Annons:
bamse6311
2014-09-27 19:08
#21

#20 VSK

😂

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2014-09-27 19:23
#22

🙂

Cessy
2014-09-28 23:14
#23

Jo men Bamse - vi behöver vara några HTC-nördar i varje fall, för trots att HTC One M8:a är en så helt suverän mobil, så verkar den ju hela tiden bli "bortglömd"/borttvald o nämns ofta inte ens eller bemöts med största misstänksamhet. Vilket är attans så synd, så fram för fler htc-nördar😉😃

Razzora
2014-09-28 23:18
#24

Jag kan väl säga att jag har varit en HTC nörd en gång i tiden. Nu är jag nog mer teknik nörd. Är ute efter den mobiltelefon som har det vassaste och häftigaste av vad det nu än är som är inne 😉🤓

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-09-29 12:13
#25

jag är inte alls nån htc-nörd egentligen, utan jag får säga som razzora att jag är tekniknörd - dvs jag kommer alltid att vilja ha det för mina behov absolut bästa som marknaden då har att erbjuda. i några år var det samsungs flaggskepp men detta år var det htc m8 🙂. men är man riktigt nöjd med något så är det klart att man ser med lite extra intresse på nästa produkt från samma tillverkare 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: