Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2325 ggr
[Jens]
9/19/14, 6:06 PM

iPhone 6 och iPhone 6 plus finns ute nu.

För de som bara läser denna sajt så finns faktiskt iPhone 6 och iPhone 6 plus ute nu 🙂. Natten som var så kunde man förhandsbeställa telefonerna och de som missade det kan köpa dem i Apple store m.fl den 26 september.

Annons:
kissidor
9/20/14, 7:14 AM
#1

nå så blev det en nattlig förbeställning jens 😉?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
9/20/14, 8:24 AM
#2

Jajamen! Applenörd som jag är så väckte min äkta hälft mig 23:55 och sen kl 00:01 så började jag ringa men Telia berättade att det var tekniskt fel och att det inte gick att komma fram. Förmodligen var det många som ringde! 16 minuter över tolv kom jag fram men hamnade då i kö. Medan jag satt där funderade jag på vilken färg jag skulle välja och 14 minuter senare så kom jag fram och en kvinna som var lika exalterad som jag skrek nästan i luren 😃 Jag frågade om pris m.m och var tvungen att fråga två ggr för det visade sig att jag fick 50 kr billigare varje månad än förra gången jag beställde hoa dem när jag köpte iPhone 5 (ej S) så det blev ju en affär direkt. Det blev en iPhone 6, silver, 16 GB. Jag har ju köpt 20 GB på iCloud för 9kr i månaden så det fanns ingen anledning att ha mer i telefonen.

kissidor
9/20/14, 8:34 AM
#3

Det var nog vettigt att ta 4,7-tummaren eftersom du har iPhone idag, phabletformat ska man nog vänta med tills man vant sig så mycket vid ett format strax under 5" att man verkligen uppskattar det och det enda problem man ser är att man önskar att skärmen hade varit lite större 😃. dvs 6+ skulle jag nog i det här skedet bara rekommendera till de som varit på android eller wp-sidan och vant sig vid detta format 🙂. 

jag tror denna iPhone kan vara riktigt bra även ur en icke applenörds perspektiv, de har anammat en del av de saker som androidvänner retat sig på i åratal att iPhone saknat. när sen de funktioner som idag bara funkar på engelska får stöd för svenska också så börjar det likna nåt 🙂

grattis till din nya (snart) telefon och den goda affären 👍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
9/20/14, 9:11 AM
#4

Ja, swiftkey tänker du säkerligen på men den är bara på engelska än så länge som du skrev men jag reagerade på att de samlar information på knapptryckningar och varnar för att den t ex kan spara lösenord, kontonummer m.m !! Det skrämmer mig så jag vet inte om jag kommer installera den ändå när den väl har stöd för svenska. Lite orolig är man ju dock. IOS ha lite småbugg har jag märkt men du likväl som jag vet att det alltid är så i början. 😉

[Jens]
9/20/14, 9:12 AM
#5

Btw, veckonummer skulle man ju finna men jag har inte hittat det ännu. Vet du var den finns?

kissidor
9/20/14, 10:03 AM
#6

stöd för tredjeparts tangentbord var definitivt en av de saker jag hade i åtanke ja - och var inte det inbyggda tangentbordet förbättrat också? en så enkel sak som vettigare skärmstorlek med tanke på de möjligheter hårdvaran i övrigt ger en annan. nfc också en (och betalningslösning mha det). var det inte nåt med widgetar också, och nåt med notifikationer? som jag inte kan redogöra för eftersom jag inte fäste nån större vikt vid det, men det vet jag att det finns andra som gör.

hursomhelst, jag står kvar vid det jag sagt - om de lånar varandras bästa idéer från båda håll så får vi alla bättre telefoner 🙂. sen måste naturligtvis tekniska lösningar i detalj vara patenterade, men kan man förverkliga samma grundläggande idé på ett annat vis så är det ju bara bra för utvecklingen och för konsumenterna.

jag har ju ännu bara lagt in iOS 8 i min iPad mini, och den använder jag bara på rasterna på jobbet, eller om jag är på resande fot med lätt packning. nu har jag inte haft tid med raster sen jag la in den, så jag har inte hunnit kolla det allra minsta tyvärr. men det där med tangentbordet som du vet att det varit ett av mina större irritationsmoment med iOS, det får jag ju ändå vänta på tills stödet för svenska kommit. och jag använder googles kalender, så det har inte känts högprioriterat att leta efter veckonummerfunktionen heller även om jag tycker det är en bra grej 🙂

ja jag räknar kallt med att det kommer att bugga en del i de första versionerna. vilket nysläppt OS har nånsin inte gjort det? men det är därför jag nöjde mig med att köra in det i minin till att börja med 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Jens]
9/20/14, 10:36 AM
#7

Widgetar är bra på större skärmar så det är efterlängtat :))

[Jens]
9/20/14, 10:58 AM
#8

Jag har heller inte satt mig in i iOS 8 så mkt som jag önskar men hoppas på att få den tiden snart. Det är ganska så mkt saker som jag funderar på som jag inte har fått svar på.

Upp till toppen
Annons: