Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1413 ggr
[Jens]
2014-09-22 17:49

iPhone 6/6+ slår försäljningsrekord !

På bara 3 dagar så har det sålts 10 miljoner exemplar av iPhone 6/6+ !! 

Samsungs nya flaggskepp Galaxy S5 har inte på långa vägar sålts så bra och deras föregående version Samsung Galaxy S4 sålde 'bara' 10 miljoner enheter på 30 dagar.

Apple redovisar inte hur mycket försäljningen är uppdelade mellan iPhone 6 och iPhone 6 plus men vd Tim Cook har gjort ett uttalande:

"Vi skulle vilja tacka alla våra kunder för att de gjort det här till vår bästa Iphone-lansering någonsin, och krossat alla tidigare försäljningsrekord med stor marginal. Vårt team skötte upptrappningen av produktionen snabbare än någonsin, men vi kunde ha sålt många fler Iphone om vi haft större tillgång, och vi jobbar hårt för att möta efterfrågan så fort som möjligt."

Annons:
kissidor
2014-09-22 19:26
#1

jag förstår att de sålt bra, dessa iPhones innebär väl en större utveckling från föregående modell än på mycket länge, och folk vill ju alltid ha tillräckligt mycket förändring/förbättring för att känna att de får nåt för pengarna när de byter upp sig, annars är det många som säger "äh, det skiljer för lite för att vara värt det, jag väntar på nästa". 

men att jämföra med samsung blir väl lite tokigt 🙂. apple är världens enda tillverkare av iOS-telefoner medan samsung förvisso och även med god marginal är världens största androidtillverkare, men långt ifrån den enda. så vill man ha iOS så köper man iPhone och vill man ha android så köper man… tja kanske eller kanske inte en samsung 🙂. och nu gissar jag, men jag tror inte jag är helt ute och cyklar när jag tror att samsung befinner sig i den hårdaste konkurrenssituationen just när det gäller flaggskeppsmodellerna - en budgetsamsung finns det för varenda plånbok - vilket ingen annan tillverkare kan skryta med - men i toppsegmentet på androidsidan finns det ju ett flertal modeller från andra tillverkare som utmanar och även överträffar s5 enligt de flesta experter och användare.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-09-22 19:45
#2

Det är inte så konstigt att jämföra en annan telefons försäljning och det är jag inte ensam om. Samsung väljer själv att jämföra sina modeller med iPhones modeller titt som tätt. Det ska bli väldigt intressant att höra hur mycket de har sålt efter en månad eftersom dessa 10 miljoner är telefoner som har sålts i 10 länder och snart ska de säljas över hela världen. Det är verkligen en succe och efterlängtat förstås.

kissidor
2014-09-22 19:51
#3

tja vi säger väl att det inte är konstigt då, men det är iaf inte en relevant jämförelse 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-09-22 19:58
#4

För vissa kan det vara relevant att veta hur stor försäljningsmängden verkligen är till förhållande till annan. Att jag tog upp Samsung var bara för att det var det enda jag kunde hitta. Näe, jag hittade Lumia också men det var så lite så det var skämsigt att ta upp.

Razzora
2014-09-24 12:40
#5

Jag håller nog med kissidor att det kanske inte är riktigt en relevant jämförelse. För om jag nu inte minns fel så finns det 2500 olika typer av androidtelefoner (kanske är de fler nu 🤔) men iOS har bara 2 olika typer ute per gång. Så det blir inte juste jämförelse. Om man nu ska jämföra så får man väl i så fall ta alla Apples mobiler och jämföra med alla från Samsung. Det hade varit en mer relevant jämförelse (men ändå inte)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: