Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2436 ggr
[VSK]
9/24/14, 12:42 PM

Skräckbilderna på ny mystisk Iphoneskada

Bara några dagar har gått sedan Iphone 6 Plus släpptes på marknaden.Nu hävdar besvikna användare att deras telefon böjts - endast genom att ligga i fickan.Apple själva har ännu inte bemött kritiken, skriver brittiska Independent.

Länk

Annons:
Razzora
9/24/14, 12:43 PM
#1

Hittade denna youtube klipp: https://www.youtube.com/watch?v=znK652H6yQM

Det är ju nästan så att man blir mörkrädd!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[VSK]
9/24/14, 12:46 PM
#2

Skrot…

Borde max kosta 1500:-

Cessy
9/24/14, 12:59 PM
#3

Hm han som testar skyller på aluminiumet, men jag tror det är något mera för annars borde ju min HTC One M8 vara helt böjd för den bor i min byxficka största delen av min vakna tid o den är inte tillstymmelsen till böjd.

Inkanyezi
9/24/14, 1:07 PM
#4

Så gjorde han samma böjtest också på Galaxy Note 3
https://www.youtube.com/watch?v=FwM4ypi3at0

Och skälet till att jag kanske inte skaffar någon sådan telefon är att jag ganska snart skulle lyckas ha sönder i stort sett vilken smartphone som helst. Att folk är beredda att lägga tusentals kronor på en grej som så lätt går sönder är mig en gåta. En billig smartphone kostar mindre än att byta glaset på en iPhone.

Så jag lär nog fortsätta med min hopvikta Samsung som jag har fått gratis ett tag till. När det kommer någon bättre som man kan ha i fickan utan att riskera att den går sönder kanske jag kommer att fundera över det. Till dess nöjer jag mig med en telefon som jag kan prata i och skicka meddelanden.

Razzora
9/24/14, 11:00 PM
#5

Jag kan inte heller förstå hur man kan spendera så mycket pengar på en mobil som man måste vara så rädd om och inte kunna ha i byxfickan. Alla mina telefoner har mer eller mindre bott i mina byxfickor, men då har jag aldrig heller någonsin haft problem med att de har blivit böjda..

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Jens]
9/25/14, 5:52 PM
#6

Jag är inte förvånad för det var det enda orsaken till att jag inte valde 6+ utan den 'mindre' storleken.

Är det bara jag som ser 6+ som något annat än en telefon som man har i fickan? Tycker den är för stor helt enkelt fast jag är verkligen inte imponerad över att det kan gå "så lätt" sönder. Undrar vad Apple kommer att säga om detta ? =)

Annons:
kissidor
9/25/14, 8:23 PM
#7

jag har nu note 3 och tidigare note 2 som jobbtelefon och den har jag inte i nån ficka utan i väskan. och min m8 och tidigare s4 har jag instoppade under bh-bandet om inte årstiden tillåter att jag har på mig nån av mina kära sweatshirt- eller fleece-jackor med fickor - skulle aldrig komma på tanken att ha en telefon i en byxficka, då skaffar jag hellre nåt slags verktygsbälte isf 😃.

men det kan vara så, att apples designteam just nu sitter i chock över att folk tagit sig för att stoppa 6+ i tighta byxfickor 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Aniara14
9/25/14, 8:34 PM
#8

#6

"Är det bara jag som ser 6+ som något annat än en telefon som man har i fickan?"

Nej, jag tycker den påminner mer om en surfplatta, en av dom mindre modellerna. Jag skulle aldrig komma på tanken att gå omkring med den i byxfickan. Det skulle ju vara både väldigt obekvämt, och dessutom stor risk att skada mobilen, precis så som visas i den här filmen.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[Jens]
9/25/14, 8:45 PM
#9

Håller fullständigt med dig Aniara14. Hade jag t ex inte haft en surfplatta så hade den varit ett alternativ. Ett mix av telefon och surfplatta, absolut inte som en telefon.

Cessy
9/25/14, 11:47 PM
#10

Tja HTC One M8:an är förvisso bara 5,0 men den kan man fint ha i byxfickan kissidor, för min har bott i den det halvåret jag haft den o det aluminiumskalet tål det faktiskt finfint, så jag vidhåller att det är något annat skumt med iPhoneskalet. Antingen är det aluminiumskalet som är tunnare än M8:ans för M8:ans skal trycker man INTE in på det viset eller så är där någon annan svaghet i 6+skalet o även om jag antagligen inte tycker att en 5,5" skärm är något för fickan så tycker jag samtidigt ändå att den borde tåla det, så jag ser det faktiskt som att iPhone har ett designproblem.

Razzora
9/26/14, 12:02 AM
#11

Jag har visserligen alltid min mobiltelefon med 5,2" skärm i mina byxfickor. Jag har inte böjt den på något sätt. Tror visserligen inte att jag skulle få plats med en 5.5" skärm dock. Men om de hade utnyttjat all utrymme (tunnare kanter) så kanske det hade gått. Folk måste ha ganska djupa fickor för att kunna ha iPhone 6 Plus i fickan…

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Cessy
9/26/14, 12:18 AM
#12

Nej så stor bör man nog inte kränga ner i tajta jeans i alla fall. Samtidigt tror jag ändå att lurarna måste designas för att tåla just detta, för det är ändock vad många kommer att göra.

Aniara14
9/26/14, 12:22 AM
#13

#11

"Folk måste ha ganska djupa fickor för att kunna ha iPhone 6 Plus i fickan…"

Att ha "djupa fickor" betyder ju också att vara ganska rik, och det behöver man nog vara för att ha råd att köpa en Iphone överhuvudtaget…😉

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
Razzora
9/26/14, 12:28 AM
#14

Haha Aniara14. Så kan man ju också se det 😉

Men jag håller med dig Cessy, de ska ju kunna tåla att has i byxfickorna. Det känns lite som när jag fick ett väldigt konstigt svar från HTC när min HTC Deisre HD la av. De sa att den var fuktskadad men eftersom jag visste att jag inte hade haft den någonstans där den kunde ha blivit fuktskadad så var det lite enerverande. 

HTC: "Ja men om du håller den mot örat så kan det bli kondens om det är kallt ute" Jag: "Så du menar att man inte ska kunna ha ett samtal på en mobiltelefon för att det kan bli fuktskadad av att man har den mot örat?" 
HTC: "Ja precis, därför ska man använda headset"
Jag: "Kan jag få detta skriftligt" 
De: "Hmm, nääää"

Jag har alltid älskat min HTC Desire HD men deras svar fick mig att bli lite skeptisk mot alla mobiler.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Cessy
9/26/14, 12:32 AM
#15

Oj - ja det där var ett äkta knäppskallesvar du fick. För om man inte ska kunna använda en telefon för att ta den till örat o svara/lyssna då är någonting väääääldigt fel.😮

[Jens]
9/26/14, 6:00 AM
#16

Cessy, det är klart att 5,5 inte är något man trycker ner i fickan men jag håller med dig att Apple måste ha missat något när de gjorde telefonen för jag tänker på en sån enkel sak att telefonen ligger i soffan och man råkar sätta sig ner på den. Ska inte en telefon klara plötslig nedsättning så är det problem men undrar om den inte klarar just det fallet. Återstår att se.

Djupa fickor betyder även rikedom 😃men jag är absolut inte en av dem. 🤓

Razzora, det där måste vara en engångshändelse. Det hoppas jag verkligen! =) Jag har alltid sagt att skulle jag inte välja nuvarande märke så skulle jag ge mig på HTC för de är verkligen snygga men har man dålig service så vete sjutton om man skulle vara intresserad.

Inkanyezi
9/26/14, 7:43 AM
#17

Se där, och jag som inte har djupa fickor får hålla till godo med det jag hittar eller får till skänks. Det finns telefoner för alla. För iPhone sex gäller djupa fickor.

kissidor
9/26/14, 8:16 AM
#18

nja inte är det väl så värst mycket djupare metaforiska fickor iaf som behövs för iPhone jämfört med androidflaggskeppen numera. note 4 skulle ju kosta 7,5k har jag för mig tex. skillnaden är väl isf att androiderna sjunker i pris lite snabbare, så förra årets toppmodell blir väldigt prisvärd.

men hursomhelst, nu var det egentligen rent fysiskt djupa fickor det handlar om, och orsaken till att jag aldrig velat ha mina större telefoner i byxfickor är nog snarast att jag tyckt det skulle kännas obekvämt att sitta, och så skulle jag faktiskt ha trott att skärmen skulle gå innan chassit knäcktes. men dottern som envisades med att hon ville överta min note 2, och som nu senast fick en lg g3 - som ju har samma skärmstorlek men något mindre totalmått, men fortfarande är en rätt biffig telefon - där är det byxficka som gäller vilket jag kliat mig i huvudet över några gånger 🤔. men hittills har det ju gått bra iaf 🙂.

men bakfickan kan ju aldrig vara en bra idé iaf, grannen satt förresten sönder kameran i sin nyinköpta lumia 1020 i somras.

razzora det var det värsta jag hört 😮! hysteriskt roligt samtidigt dock 😃. men jag undrar om det inte helt enkelt är så att det finns en och annan idiot på kundservice hos varje tillverkare 🤔. möjligen med vilje iofs, för att sålla bort de kunder som inte gitter ta sig förbi idiotblockaden. hursomhelst så har ju m8 en liiiiiten fuktskyddsklassning iaf (minns inte beteckningen) men "strilsäker" tror jag det benämns, förhoppningsvis innebär detta att man törs svara i den iaf 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
9/26/14, 9:42 AM
#19

Jag tror (och hoppas verkligen) att det bara var en engångsföretelse när jag fick det svaret från HTC, som sagt jag älskar fortfarande min HTC Desire HD. Den används flitigt varje dag fortfarande efter 4 år. Så jag har verkligen inget emot HTC, men det kändes så konstigt när man fick ett sådant svar (sedan får man ju inte heller glömma att det nästan alltid fick ett stolpskott på support) så jag tror inte att du behöver vara orolig JensW. Det man annars kan göra när man ska ringa sådana samtal är att man själv spelar in de. Önskar att jag hade gjort det den gången. Jag menar de spelar ju ändå in det själva så varför ska man inte som privatperson få göra det?

Jag vet egentligen inte varför jag alltid har lagt mina telefoner i framfickan på mina jeans, känns väl naturligare för mig antar jag. Men visst har jag varit orolig, precis när jag har köpt telefonen, att jag ska ta sönder den just för att man kanske inte är så uppmärksam när man sätter sig ner. Även om jag inte har den i bakfickan 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
9/26/14, 9:14 PM
#20

När min Sensation började konstra så tittade min yngsta son (jobbat med mobiltelefoner) på den och hävdade att det var en typisk fuktskada.
Detta tyckte jag var väldigt konstigt med tanke på att jag varit så väldigt försiktig med den som jag varit med alla mina mobiler.
(Stoppar inte ner dem i kaffemuggen 😉).
Nåväl, nu var det ju inte någon garanti kvar så det var att titta sig om efter en ny lur och här på sajten så fick jag då det utmärkta tipset om PadFone2 som jag är extremt nöjd med.

Den luren har 4.7 tums skärm och som alla andra lurar har jag även den i bakfickan på mina byxor.
Funderar dock att köpa ett fodral till den vilket jag inte haft på någon som helst av mina tidigare lurar.
Är och har alltid varit lite avogt inställd till det där med fodral då jag tycker att jag vill vara "skjutklar" hela tiden men med tanke på vad som hände min Sensation och nu när det börjar bli höst och regn så är frågan om jag ändå inte köper ett fodral.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
[Jens]
9/26/14, 9:25 PM
#21

Men skyddar verkligen ett fodral mot fukt? Du 'öppnar' ju fodralet för att ta ett samtal? Jag har varit upp och ner att skaffa mig ett skal eller fodral till min telefon men nu har jag bestämt mig att inte skaffa någon som jag alltid har gjort tidigare. Än så länge får jag nöja mig med den nya telefonen… =)

bamse6311
9/26/14, 10:28 PM
#22

#21 JensW

Jag vet inte heller egentligen men tänkte så här att så länge den ligger i bakfickan och det är regn och kanske snö ute så borde fodralet hjälpa åtminstone lite.
Mest kanske ett fodral kanske kan hjälpa mot andra skador när man har luren i bakfickan och till exempel sätter sig ner.

Har som sagt aldrig haft ett fodral till någon av mina andra lurar och som jag skrev så vill jag vara "skjutklar" med luren så snabbt som möjligt.

Får se hur jag gör.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Jens]
9/27/14, 7:07 AM
#23

Bertil.

När jag skrev aldrig så tänkte jag en extra gång igår att kanske ett fodral inte är så dumt ändå men då får det jäklar i mig vara tunt. Det enda som ska få plats är två kort och ett körkort men att hitta ett sådant är nog väldigt svårt.

Tycker dock att skalet som Apple säljer till telefonerna är väldigt snygga men de intresserar mig inte alls för tillfället.

Upp till toppen
Annons: