Annons:
Etikettmjukvara
Läst 3375 ggr
kissidor
2014-09-27 13:42

kitkat till asus padfone 2

bertil och ev andra som gått och väntat på denna - den har tydligen funnits ute ett tag 

läs i den här tråden lite om var man hittar uppdateringen etc:  http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=112470

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
2014-09-27 19:07
#1

Tackar så enormt väldigt mycket kissidor.

Trodde att det automatiskt skulle komma som en uppdatering till luren.
Har kollat länken men förstår inte riktigt hur man skall göra?

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-09-27 20:47
#2

Länken till vart man kan ladda ner den hittade jag på sidan 2. Men jag lägger ut den här så att du slipper leta Bertil.

http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&p=29&m=PadFone+2&hashedid=SENnFuo39DgIWFls

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-09-27 22:30
#3

#2 Razzora.

Tackar så väldigt mycket för länk.
Är ju dock så jäkligt dålig att läsa engelska så jag förstår inte riktigt vad och hur jag skall göra?

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2014-09-28 16:55
#4

bamse hoppas du är bättre på chip-chop än engelska då 🤦‍♂️

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/Mobile_Phone/PadFone/ASUS_PadFone2012_20TWN_MAP_Update_SOP.pdf

Tyvärr så fanns inte uppgraderingsguiden på engelska, men det kanske löser sig om du kikar på bilderna.

[VSK]
2014-09-28 16:56
#5

bamse glöm mitt sista inlägg… he he… jag blev snurrig av språket.. fel länk fick du ☝️

kissidor
2014-09-28 16:58
#6

nu när du vet att uppdateringen finns ute kanske du kan höra av dig till asus support och be dem guida dig igenom det hela bertil? det är ju faktiskt lite dåligt om man inte ska kunna få instruktioner på svenska

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
2014-09-28 17:25
#7

#4 #5 VSK

No problems my friend.
Skall jag vara ärlig så är jag ännu sämre på Mandarin än Engelska, haha 😂

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2014-09-28 17:31
#8

bamse, ta dig några järn så fixar du även de språket ☝️

😃

bamse6311
2014-09-28 17:40
#9

#6 kissidor

Jo, jag får göra så.
Alternativet är att min son får komma och hjälpa mig men han är alltid så upptagen.

Visst är det dåligt att man inte kan få en instruktion på svenska, alla är ju inte så bra på att läsa engelska och speciellt inte när det blir mycket facktermer.

Har kollat länken jag fick av Razzora men när jag går in på Firmware så hittar jag inte riktigt rätt eller så är det att jag inte förstår mig på det.

@Alla

Har förstått att allt i luren försvinner när man uppdaterat androidversionen.
Försvinner även sådant som man har på SIM-kortet?
Nej det kan det väl inte göra, eller?

Tänker då främst på min telefonbok som jag har delvis i lagringsminnet samt också på SIM-kortet.

Appar är inget problem då jag ju har alla på play så då är det bara att återinstallera dem.

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2014-09-28 17:42
#10

Det på SIM stannar kvar så klart.

kissidor
2014-09-28 17:46
#11

nene, på sim-kortet försvinner det inte. det ska heller inte försvinna på sd-kortet om sådant finns, men det brukar ändå rekommenderas att för säkerhets skull backa upp eller ta ur det vid en större uppdatering

ja du har fått vänta länge på uppdatering bertil, men om man ska se det från den ljusa sidan så hade du egentligen inte kunnat vänta dig att få kitkat på denna telefon från 2012 om de inte hade hoppat över de uppdateringar du istället borde ha fått 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-09-28 18:00
#12

#11 kissidor.

Visst är det som du säger, hade de inte hoppat över både 4.2 och 4.3 så hade jag säkert bara suttit här med i bästa fall 4.3.

Nej, misstänkte också att inget skulle försvinna på SIM-kortet, det gör det ju inte när man gör en återställning.

SD-kort varken har ja eller kan ha på denna luren och skall ju inte heller behövas då jag har 64 GB lagringsutrymme.

Hur som helst, så på något jäkla skall jag nog få ner KitKat till min lur.

#10 VSK, tänkte väl det.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-09-28 18:26
#13

hade litegrann för mig att den inte tog sd bertil, men det var ju ett tag sen jag kollade upp denna lur så jag mindes inte säkert och hade inte tid att kolla upp. om bara det interna lagringsutrymmet är tillräckligt för ens behov så är det klart överlägset att använda sd-kort 😓

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: