Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1182 ggr
[Jens]
2014-09-27 15:04

Consumer Reports 'bändtest' på mobiler

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Consumer Reports är det amerikanska motsvarigheten till svenska Råd & rön och de har nu testat flera olika modeller vad de klarar av.

Telefonerna utsattes för att tryck på upp till 70 kilogram för att se hur mycket tryck som krävdes för att de inte skulle återfå sin normala form.

Bäst i testet blev Galaxy Note 3 som inte bödjes förrän vid 68 kilograms tryck, sedan kom iPhone 5 och LG G3 som delade andra platsen (58 kilograms tryck). På fjärde plats kom iPhone 6 plus (41 kilogram tryck) och sen kom iPhone 6. Allra sist i testet kom HTC One M8 som bara klarade 32 kilograms tryck.

http://www.consumerreports.org/cro/news/2014/09/consumer-reports-tests-iphone-6-bendgate/index.htm

Annons:
Razzora
2014-09-27 20:48
#1

Riktigt intressant får jag säga. Men jag blir förvånad att HTC One M8 bara skulle klara 32 kilos tryck faktiskt.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-09-27 20:55
#2

på sätt och vis är jag inte så förvånad, jag har alltid trott att man borde kunna göra en riktigt ful buckla på den ganska enkelt. metallen måste ju nödvändigt vara hyfsat tunn ändå, annars skulle den ju bli sjukt tung. men jag vet inte hur relevanta de här testerna är egentligen i relation till normalt användande 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-09-27 22:10
#3

#2 Jag håller fullständigt med dig kissidor. Alltså vill man ha sönder en telefon så går det till slut men med normal användning så behöver man inte vara orolig alls.

Cessy
2014-09-28 23:10
#4

Tja nu hade jag ju inga planer på att sätta min M8:a i ett skruvstäd eller slå på den med en hammare, för båda delarna är jag fullständigt övertygad om skulle knäcka min stackars mobil fullständigt. Så länge den håller för att befinna sig i byxans framficka o det har den ju gjort nu i 6 månader i varje fall, så är jag fullständigt nöjd😇😉😃

Razzora
2014-09-28 23:16
#5

Haha, så sant kissidor. Det är ju inte direkt att man ska trycka allt vad man kan på bara en punkt och se vad som händer. Alla telefoner kommer förr eller senare att ge upp. Visserligen har jag ännu (knock on wood) inte förstört någon telefon på det sättet att den inte går att använda. Visst några batterier har blivit dåliga, men aldrig någonsin har jag böjt någon telefon. Jag har ju haft min LG G2 i framfickan näst intill dagligen i snart 1 år och jag har inte märkt något att den har blivit böjd, inte heller min HTC Desire HD som har mer eller mindre bott i min andra framficka nästan dagligen i 4 år har jag märkt något på.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: