Annons:
Etikettövrigt
Läst 1616 ggr
Lia
9/29/14, 1:39 PM

Z310: Min klagan

Jag ska bara klaga lite över min gamla Sony Ericsson Z310, den lilla söta rosa saken jag hade mellan 2008 och 2011. Åh vad jag saknar den! Den hade en underbar display, bilden här säger allt 💔 Men någon sladd gick sönder så jag kunde inte längre se skärmen. Jag hade gjort allt för att få en ny, för ingen smartphone i världen kan mäta sig med den 😕 Så, nu ska jag sluta…

Finns det någon telefon som ni saknar lika mycket? Någon som var riktigt bra, när ni väl hade den? Eller är det bara jag?

Annons:
kissidor
9/29/14, 2:09 PM
#1

jag hade på 00-talet ett par-tre telefoner av den där typen som jag verkligen älskade, så jag kan förstå dig. samtidigt som jag verkligen aldrig nånsin i livet skulle gå tillbaka till "dumbphone" nu 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Lia
9/29/14, 2:10 PM
#2

Haha, ja men så som alla smartphones laggar till slut är jag osäker på vilken som faktiskt är dum eller smart 😛

kissidor
9/29/14, 2:11 PM
#3

jag brukar inte ha det problemet, men jag byter varje år så det kan ju vara därför de aldrig hinner kännas laggiga för mig 🙂. vilken telefon har du nu?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Lia
9/29/14, 2:18 PM
#4

Nej nu har jag inte direkt någon mobil. Eller jag lånar mammas gamla. Jag hade en Sony Xperia mini pro i två år men som till slut laggade sönder, sen Tipo i nästan ett år som jag råkade dränka i toan, men som ändå var rätt värdelös, och sen har jag på netonnet provat två stycken Asus Padfone E, men båda bråkade de första 24 timmarna, så det gick inte. Alltså har jag en kloss så länge, som inte heller är som den borde. Så nu sitter jag och drömmer om min gamla lur, och fasar över att köpa en ny…

kissidor
9/29/14, 2:29 PM
#5

ja de sk smartphones du haft tillhörde väl inte de smartare tyvärr, så då förstår jag att du inte var så imponerad. hoppas du en dag får en smartphone som är som den ska vara, så du blir nöjd igen 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Lia
9/29/14, 2:35 PM
#6

Fast vad är en smartfone om inte en Sony eller ASUS?

Annons:
kissidor
9/29/14, 3:09 PM
#7

ja fast det var ju inte deras bästa modeller precis, ganska långt ifrån. asusen är väl den som borde ha varit drägligast om än ingen värsting precis, men då krånglade ju den istället.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Lia
9/29/14, 3:16 PM
#8

Fast om alla billigare varianter av alla telefoner är kassa så borde de väl sluta sälja dem :P Kanske smartare av företagen att bara sälja fungerande telefoner. Aldrig heller att jag köper någon Samsung eller LG, inte heller Apple, för det har det bara varit dåligt med hos alla jag känner. Och inte heller vill jag lägga ut massor av tusenlappar på en pryl. Därför saknar jag min rosa mobil. Den var väldigt billig, och fungerade precis som den skulle.

kissidor
9/29/14, 3:33 PM
#9

det vore väl ändå lite drastiskt 🙂 - det finns massor av människor som verkligen uppskattar möjligheten att ändå kunna surfa och använda appar litegrann utan att det kostar dem skjortan, och då accepterar de lite lagg och sånt utan att gå i taket över saken - de skulle nog bli lite ledsna i ögat om du lyckades övertala alla tillverkare att sluta göra billiga men inte så värst bra telefoner 😃.

jag och dottern har haft några samsungar som har funkat mycket tillfredsställande, och nu har vi htc m8 resp lg g3 och är väldigt nöjda nu med. sambon som inte är lika intresserad av att prompt ha det allra värsta som finns är nöjd med sin sony xperia v. jag tror det är oklokt att stirra sig blind på märket, en tillverkare som gör från värstingtelefoner och ända ner till extrema budgettelefoner kommer naturligtvis att ha en del rätt sunkiga lurar, det vore ju synd att döma ut även deras bästa telefoner utifrån detta 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: