Annons:
Etikettövrigt
Läst 876 ggr
GiraffTunga
10/4/14, 5:27 PM

saknar...

Hej jag hade en iphone 4s men den fick vattenskada och har velat ha en Samsung och har en samsung galaxy s3 nu. Och jag saknar iPhone men mitt abonnemang går ut helt i november och om jag ska köpa ett nytt så kan man ju ha en annan mobil? Sa min morbror till mig. Kan ha iphone 4/4s/5s/5c absolut inte 6 eller 6plus usch på böjningen. Har inte varit så van vid samsung och den är så stor. Vågar inte säga till mamma om att jag kan få iphone. (Morbror betalar abonnemangen så ) vill ha helst iphone 4 för den var perfekt genom alla andra. Laddaren var bra, batteriet, utseendet. Hur ska jag göra?

You can not judge me unless you know me.

Annons:
catcult
10/4/14, 5:36 PM
#1

Byt till en iphone 5S när ditt abonnemang går ut (det är ju ganska snart). De flesta operatörer borde väl låta dig få en ny utan ökad månadskostnad om säljer din själ i ytterligare två år till dem (m.a.o. binder dig)?

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

GiraffTunga
10/4/14, 5:44 PM
#2

Aa men är inte 5S dyrare?

You can not judge me unless you know me.

catcult
10/4/14, 5:46 PM
#3

Jag har en 4S och mitt abonnemang gick ut för ett tag sedan, blev erbjuden en 5S till samma pris jag betalar idag mot att jag binder upp mig i ytterligare två år.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

GiraffTunga
10/4/14, 5:47 PM
#4

Vad kul! :) men är det så att man kan ha en annan mobil när den går ut (abonnemanget)

You can not judge me unless you know me.

catcult
10/4/14, 5:50 PM
#5

Japp!

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

GiraffTunga
10/4/14, 5:54 PM
#6

Blir den dyrare eller samma pris då?

You can not judge me unless you know me.

Annons:
catcult
10/4/14, 5:56 PM
#7

Det beror på din operatör och vilka erbjudanden de har. Jag som har Tre får t. ex. välja på ett antal modeller till samma månadskostnad jag redan betalar för min gamla iphone 4s. Skulle tippa på att det är samma även för andra operatörer.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

GiraffTunga
10/4/14, 5:59 PM
#8

Aha har comviq :)

You can not judge me unless you know me.

catcult
10/4/14, 6:08 PM
#9

Då rekommenderar jag att du ber din morbror logga in på dina sidor på Comviq (om det är han som står för abonnemanget antar jag att det är han som har inloggningsuppgifterna) när det har gått ut och se vilka modeller du kan välja mellan till samma pris du betalar i dagsläget. Jag är nästan säker på att iphone 5 är en valbar modell även hos Comviq, särskilt nu när 6:an kommit.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Razzora
10/5/14, 4:34 PM
#10

Tänk också på att om ditt abonnemang går ut betyder det inte att ditt abonnemang försvinner utan att du inte är låst längre till operatören bara. Får man fråga vad det är för abonnemang du har just nu? Vissa abonnemangsformer försvinner under tiden man har haft sitt abonnemang så kolla upp om det abonnemangsformen fortfarande finns kvar så att det inte försvinner något som du verkligen vill ha kvar.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: