Annons:
Etikettövrigt
Läst 1753 ggr
[Lizzier_83]
10/4/14, 5:28 PM

Hjälp vad ska jag välja? Byta system?

Blir galen snart, kan inte bestämma mig. Jag har många bollar i luften just nu, viktiga tider som ska passas och saker som måste göras. Samtidigt är jag trött och minnet är inte det bästa. Jag har en iphone 5s men jag känner inte att den hjälper riktigt när det gäller att få en smidig överblick över allt som måste göras och tider som ska passas. Kan dock inte bestämma om det är iphones system som gör att det känns osmidigt eller om det bara är att skärmen är för liten.

Jag vill att det ska vara enkelt och gå snabbt att lägga in nya möten och tider så att det blir av att man gör det, det ska också gå snabbt att få en bra överblick över hur dagen och veckan ser ut.

Det jag funderar över är att komplettera min 5s med en ipad air, de synkar ju bra ihop och de flesta använder ju just ipad på tex jobb och skolor. Dock är det ju fortfarande samma system och kanske widgets hade gjort det smidigare? Funderar annars på att antingen byta ut min 5s mot en galaxy note 3 eller komplettera den med en galaxy note 10.1 surfplatta. Tänker då på att det verkar smidigt med pennan för snabba anteckningar o.s.v

Vad tror ni?

Annons:
Niklas
10/4/14, 5:40 PM
#1

Har du provat exempelvis Fantastical?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Denna kommentar har tagits bort.
[Lizzier_83]
10/4/14, 5:52 PM
#3

#1 Vad är fantastical?

#2 Modigt av dig att slänga ur dig något sånt utan att ha en susning om hur mitt liv ser ut. Det känns också extremt relevant för tråden. Kanske dags att börja tänka lite, bara ett tips!

Niklas
10/4/14, 5:55 PM
#4

#3: Det är en populär kalender-app för iPhone och iPad.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Lizzier_83]
10/4/14, 5:56 PM
#5

Ska absolut kika på den. Har du den och tycker du den fungerar smidigt?

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Lizzier_83]
10/4/14, 6:02 PM
#7

#6 Fast om du läser igen så var inte frågan vad du skulle kunna tänka dig att skaffa. Tråden handlar inte om dig och min situation har inte med arbete eller saker man bara kan koppla bort  att göra. Vill du utveckla din egen situation och dina behov ytterligare så råder jag dig att starta en egen tråd om det.

Niklas
10/4/14, 6:14 PM
#8

#5: Jag har använt den. Från och med iOS 8 tycker jag dock att iOS inbyggda kalender fungerar bra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Lizzier_83]
10/4/14, 6:23 PM
#9

Jag testade den och den är faktiskt väldigt bra, synkar den automatiskt när/om jag skaffar en air senare?

Record
10/4/14, 11:09 PM
#10

#TS

Svaret är givetvis JA

Du använder fel media för att minnas dina önskningar, de är inte relevanta för din tid du har till förfogande. Zepp försökte hjälpa dig på ett skickligt sätt.

Hjälp vad ska jag välja?

===========================

Välj ett vitt A4 ark och en penna så får du bättre överblick
över tiden du förfogar över.Räcker det inte ,nytt papper.

Byta system?

Stryk det minst viktiga så lever du längre, lycka till !!

[Lizzier_83]
10/5/14, 8:18 AM
#11

Jag kom just ihåg varför det inte känns lönt att fråga efter hjälp här, tack för att ni påminde mig!

kissidor
10/5/14, 9:40 AM
#12

ja det var verkligt besynnerliga råd du fick lizzier83, dock inte från några av den här sajtens medlemmar kan ju nämnas i rättvisans namn. vilket ju iofs är ganska uppenbart av deras syn på saken.

pennan i note-serien är onekligen ett utmärkt verktyg för de som orkar lära sig att utnyttja den till fullo (vilket jag i ärlighetens namn inte gjort själv) men är du van vid och föredrar iOS är det ju bättre om du kan hitta en lösning inom det systemet 🙂.

hursomhelst så tycker jag det är en oerhörd mental avlastning att kunna ha full 24/7 koll på alla sina måsten både i jobb och privat med hjälp av sin smartphone, och slippa hålla det i huvudet eller hålla reda på en massa papperslappar. separat kalender gjorde jag mig av med redan på nittitalet för att det fanns ett så mycket bättre alternativ i telefonen, och det har ju hänt otroligt mycket sen dess - så varför man skulle föredra att vara utan den hjälpen kan jag inte förstå 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/5/14, 4:40 PM
#13

Jag håller med kissidor att det var väldigt märkliga svar du fick.  Du ska kunna känna att du kan ställa alla typer av frågor här på mobiltelefoner så jag hoppas verkligen att du fortsätter och ställer frågor här.

Men det finns många bra appar till alla operativsystem så kanske att ta en titt på kalender apparna är en bra början. Sedan om man har en större telefon eller större skärm överhuvudtaget brukar ju göra det hela lite lättare genom att man har mer utrymme att arbeta med. 

Håller med kissidor att det är extremt bra att ha allt på mobiltelefonen så att man slipper komma ihåg allt möten och måsten som bara måste göras. Jag kör visserligen ett dubbelt system bara för att ha en extra uppsättning om mobilen skulle fallera. Jag har även en vanlig kalender som jag fyller i allt. Även om det blir lite extra jobb så är det också en försiktighetsåtgärd.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
10/5/14, 5:14 PM
#14

tja en pappersbackup orkar inte jag med 😓, men det är ju viktigt att man använder en kalender som inte är bara lokalt sparad i en enhet förstås utan som sparas i molnet och kan synkas mellan så många enheter som möjligt - vilket ju också är vad du tänker dig lizzier. med en sådan känner jag mig tillräckligt trygg för att kunna skippa papperskalendern 🙂. (tror nog de flesta kalenderappar som verkligen vill vara proffsiga dels förstås kan hantera flera kontons kalendrar, och också kan kommas åt från dator).

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/5/14, 5:20 PM
#15

Så sant Kissidor! Glömde ju bort att säga att det är viktigt att man har kalendern sparad i molnet. Men jag är super nojjig när det gäller allt sådant så därför har jag även en pappers kalender (dessutom superglömsk, vilket har gjort att jag har glömt min telefon hemma men kalendern är alltid med eftersom den alltid ligger i väskan). Men tex Gmail har en egen Kalender som jag använder ofta. Där kan du synka olika konton och till och med färgkoda dina ärenden. Du kan även komma åt den enkelt via datorn, telefonen och även plattan. Men sedan så finns det många många fler som kanske är ännu bättre. Men om du är intresserad lizzier så kanske jag kan ta fram en liten lista på bra appar.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Lizzier_83]
10/5/14, 9:40 PM
#16

Tack så mycket för hjälpen kissidor och Razzora, det var lite så jag kände med, att det är mycket mer avkopplande om man har allt sparat och ordnat på mobilen/plattan som man alltid har med sig och på så vis kan känna sig säker på att man inte glömt något. Jag trodde nästan alla i dagens läge använde mobil eller platta för att hålla ordning på viktiga tider och annat. Nu i efterhand så ser jag ju också att svaren inte kom härifrån egentligen och då är de ju inte så mycket att bry sig om egentligen :-) Tack för hjälpen båda två. Jag ska skaffa en air som komplement till min iphone och ihop med appen Niclas tipsade om så tror jag det blir mycket enklare att hålla ordning på allt.

Niklas
10/6/14, 11:28 AM
#17

#16: Om du har iPad-specifika frågor är du välkommen till iPad iFokus.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

bamse6311
10/9/14, 1:39 PM
#18

Här en till som kör dubbelt.
Visserligen så är jag pensionär och har inte så mycket att hålla reda på numera men antecknar det som skall både i luren och i min kära gamla filofax 😂

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: