Annons:
Etikettövrigt
Läst 1195 ggr
labradoodle
10/6/14, 9:49 PM

Importera från "trasig" S4 till S5?

I helgen gick min Samsung S4 i kras.
Glaset sprack så att jag skar mig, och displayen är totalt svart.
Men den går att slå på och ljudet fungerar.

Eftersom det inte var mitt fel, kommer den "skyldige" stå för reparationen. Dock funderar jag på att uppgradera till en S5 istället och därmed lägga till mellanskillnaden… (Vad skulle ni ha gjort - reparerat eller köpt en ny?)

Men i alla fall… Om jag nu gör det, hur för jag lättast över kontakterna och sms-loggarna mellan en kolsvart telefon och en ny S5?

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

Annons:
kissidor
10/6/14, 10:27 PM
#1

har du inte kontakterna kopplade till nåt av dina konton som till exempel Google-kontot? och har du aktiverat säkerhetskopiering av samsungkontot? för om samsungkontot har säkerhetskopiering påslagen så tar det bla hand om sms-loggarna. annars kan det ju bli lite klurigare i och med att inte skärmen funkar 🤔, men det går säkert att lösa med hjälp av en dator

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/6/14, 11:15 PM
#2

hmm, jag tror att om du kopplar din telefon till datorn så tror jag att du ska kunna få ut informationen om du har kies installerad på datorn. Sedan är det som kissidor säger om du har kontakterna kopplade till ett Google konto.

För annars kan det bli lite mer komplicerat men det finns säkert något sätt att få tag på informationen även om det kanske kan ta lite tid.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

labradoodle
10/7/14, 12:08 AM
#3

Tack för svaren! Jag tror att jag har kies på datorn, men kan det verkligen hjälpa med tanke på att jag inte kan bekräfta datoranslutningen på mobilen då allt är svart? Och ett annat problem… När jag loggade in på mitt Google-konto så har det bara sparats sms fram till december! :( Hur kan det komma sig? Säkert jag som varit framme på några inställningar… Jag är ju skapligt nojig vad gäller uppgifter som lagras… Hehe.

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

Razzora
10/8/14, 7:55 PM
#4

Även om skärmen är svart så tror jag att du ändå kan bekräfta datornanslutningen.

hmm, frågan är om du kan komma åt din inställningar på telefonen  även om skärmen är svart. Då får man nog se hur inställningarna är lagda på just den telefonen.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: