Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 2639 ggr
[Lizzier_83]
2014-10-10 11:30

Synka galaxy note 3 och plattan note 10.1?

Bara en fundering. Iphone 5s och Ipad air synkar ju med varandra jättebra, de är ju nästan som samma enhet, korten hamnar på båda o.s.v men är det liknande med note enheterna? Om jag tex skulle skaffa en galaxy note 3 och så plattan galaxy note 10.1 (tror jag den heter) synkar de också med varandra lila naturligt som Apples produkter gör?

Annons:
kissidor
2014-10-10 12:52
#1

det tror jag inte 🤔 - det är ju trots allt ett av apples starkaste kort med synkningen mellan alla deras enheter. kan du ge lite exempel på vad som synkas utan att man behöver använda någon speciell app för det? isf skulle jag kunna kolla upp det, jag har en note 3 som jobbtelefon och en note pro 12.2 som privatplatta, så jag har inte brytt mig om att synka dem på nåt särskilt vis efter som den ena är jobb och den andra privat - men om du berättar vilka synkningar det gäller så skulle jag kunna undersöka det. vissa appar synkar ju liksom sig själva oberoende av vilka enheter man har - typ kalendrar, evernote etc (och hayday 😃!) men frågan är som sagt vad du vill synka.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
2014-10-10 14:59
#2

Åh det var en svårare fråga :) Främst är det väl foton, hos apple hamnar de liksom på alla enheter i samma stund man tar bilden, i det vanliga galleriet. Sen är det kalendern, den vanliga som finns förinstallerad, synkar den sig automatiskt? Och sen är det nog främst anteckningar, finns det något smart program för snabba anteckningar som också synkas automatiskt?

kissidor
2014-10-10 15:19
#3

evernote är ju ett populärt program för anteckningar som finns till både iOS och android (kanske WP med för den delen), det är ju ett bra exempel på en sådan app som har sitt eget moln och synkar mellan ens inloggade enheter oavsett tillverkare.

 samsungs eget anteckningsprogram s note synkas mha samsungkontot, och det kan också hämta in evernotefiler såg jag, och kalendern synkas ju också med samsungkontot - men det finns ju andra kalenderappar som kan synka bredare än mellan bara samsungar som kanske är att föredra, själv använder jag googles kalender och tycker den är bra. 

men bilder - nej inte inbyggt. själv använder jag dropbox för att ha åtkomst till alla mina bilder mellan telefoner eller från datorn, men det finns ju fler alternativ

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
2014-10-10 17:08
#4

Tack för hjälpen kissidor. Jag är så nyfiken på note serien men det är nog inte värt att offra synkningen, det verkar trots allt lite krångligare och man är ju bekväm :-) nej då får det bli en air, får skynda mig att köpa en innan jag ångrar mig igen :)

kissidor
2014-10-10 17:39
#5

Eller så väntar du på nästa som presenteras på torsdag 😉. Den ska jag nog ha, note-plattan har lite väl sunkig batteritid så jag behöver en till och sambon har efter år av surfplattemotstånd gett efter och beslagtagit min iPad 4

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: