Annons:
Etikettövrigt
Läst 1760 ggr
Fridaaaa
10/10/14, 1:37 PM

Sony Xperia Z1 Compact

Någon som har den? Vad tycker ni om den?

===========================================

Ska ju byta mobil, min krånglar ännu mer nu. Ville verkligen inte ha sony innan men läst lite om denna och den verkar vettig, och dessutom vattentålig (fördel när man har djur samt bor på landet hihi).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
kissidor
10/10/14, 2:10 PM
#1

ah, så du gav z1 compact en chans och kollade upp den iaf, trots att det är en sony vilket du inte gillade - det var roligt att se 🙂. men eftersom jag dock inte har den själv så säger jag inte mer än jag sa förut, dvs att det är en på papperet mycket bra telefon som även fått fina omdömen från både experter och användare

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
10/10/14, 2:43 PM
#2

#1 Ja jag har kollat runt lite mer och sett denna en hel del så tänkte kan ju ialla fall kolla upp mer kring den och höra då från personer som har den 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
10/10/14, 10:23 PM
#3

Fått höra flera som varit missnöjda med den: Kamera som hänger sig, appa som inte vill fungera och så. Flera som upplevt detta?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fridelfina
10/11/14, 9:35 AM
#4

Är nöjd med min, förutom att jag ibland får starta om då den börjar betee sig konstigt när man skriver. Men det löser sig alltid efter omstart

 
 

kissidor
10/11/14, 10:07 AM
#5

det verkar stämma att det här att kameran ibland hänger sig är en av de kända buggarna med modellen, dvs att det är ovanligt många som drabbats av just det med just den telefonen - vilket inte innebär att det händer alla. 

någon sån här extra känd bugg eller defekt som drabbat ovanligt många finns för varenda telefon som någonsin gjorts skulle jag vilja påstå. köpte tex en lg g3 till dottern för hon hade önskat sig just denna i födelsedagspresent. under tiden som den låg i "hemliga lådan" och väntade på rätt datum så började det forsa in rapporter om riktigt tråkiga buggar på den, och jag tänkte "f-n också, hur kul blir det här att få i present?!?" men hennes ex hade ju inte någon av buggarna visade det sig sen. och s4 tex fick ju väldigt mycket negativ uppmärksamhet för sina batteriproblem, men det drabbade aldrig mig. och det är ju så det vanligtvis är, det drabbar tillräckligt många för att det ska få lite extra uppmärksamhet, men det innebär inte att alla är drabbade.

men med det sagt är det som är lite oroväckande att de tydligen inte lyckats åtgärda det ännu i z1 compact - det vanligaste är ju annars att de genom en eller flera mjukvaruuppdateringar lyckas lösa problemet 🤔.

var in och tittade ifall de möjligen hade sänkt priset på iPhone 5s på telenor under ditt maxtak frida, nu när 6:orna kommit - men så var det ju tyvärr inte 😕.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
10/11/14, 10:13 AM
#6

#5 Nej visst händer det inte alla men skulle inte vara vidare bra om det hände mig då jag fotar mycket,visst har systemkameran men vill gärna ha mobil med vettig kamera när jag t.ex är ute med hundarna oc inte alltid vill släpa med kameran 😛

Sambon har S4, aldrig problem med den 🙂
Tror inte jag kommer ta iphone igen, börjat bli lite osäker på det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Jens]
10/11/14, 10:29 AM
#7

Om kameran är väldigt viktigt för dig och att iphone inte är ett val i det här läget så skulle jag själv nog valt antingen Galaxy S5 eller Alpha. Jag gillar Alphas till utseendet men S5 verkar ha snäppet bättre kamera.

Fridaaaa
10/11/14, 10:32 AM
#8

#7 Viktigt är en bra fungerande telefon men inte som har urkass kamera 😉 Iphone 4 har ju inte direkt den bästa kameran, speciellt inte inomhus. (vet att det mesta hänger på fotografen men tja i detta fallet är det inte jag som är "Problemet" hehe).

S5 och alpha ligger för högt i pris för mig tyvärr.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
10/11/14, 10:34 AM
#9

det framgår i en tidigare tråd som frida gjorde att telefonen måste finnas hos telenor med abonnemang med minst 2GB surf för max 399/mån, därför blir det rätt begränsat och de två telefonerna du nämner jens är tyvärr inte några alternativ i det här läget

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
10/11/14, 10:36 AM
#10

Tyvärr kostar alphan 469 kr per månad, vilket blir för dyrt. S5 kostar lika mycket

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jens]
10/11/14, 10:43 AM
#11

Aha. jag missade det =)

Jag är supernöjd med min iphone 6 men som sagt så är det en dyr telefon. Om jag skulle köpa en telefon med android så skulle jag välja en telefon som inte hör till vanligheterna och det är t ex Blu Life Pure XL. Att döma av vad den klarar av och kameran i den telefonen verkar ju vara grymt bra.

Vet inte om den ens säljs i Sverige men har en vän i Kanada som har en sådan telefon och visat bilder som är tagna med telefonen. Väldigt bra.

Vad säger du Kissidor om Xiaomi eller den kanske inte finns i Telenors utbud?

Fridaaaa
10/11/14, 10:46 AM
#12

#11 Inte skrivit det i denna tråden så 🙂

Iphone6 blir det inte 😉
Finns inte i telenors utbud. Ska vara android eller ios, men lutar mer åt androidtelefon just nu.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jens]
10/11/14, 10:47 AM
#13

Ser nu att Xiaomi inte finns i telenors utbud. Det var verkligen inget stort utbud de hade. 😕

Annons:
Fridaaaa
10/11/14, 10:48 AM
#14

#13 Måste ha telenor dock, tjänar mest på det samt bäst mottagning här ute så måste ha utifrån deras utbud då jag inte har råd att köpa en kontant för flera tusen tyvärr.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jens]
10/11/14, 10:51 AM
#15

Z2 kanske är ett bra alternativ? Vad säger du om det Kissidor? 

Att jag frågar Kissidor är att jag vet att hon har koll på android-telefoner =)

Cert
10/11/14, 10:56 AM
#16

Jag fick för ett tag sedan hem en sony z3 compact. jag är nöjd.
Tog dock tre dagar för mig att lista ut hur jag stängde av det vibrerande tangentbordet :P

Fridaaaa
10/11/14, 11:02 AM
#17

#15 Hon ser dock inte det här bara för att du skriver hennes namn 😉

#16 Ok för hört några som är jättemissnöjda med sina 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
10/11/14, 11:21 AM
#18

nej men han vet att jag ser det förr eller senare frida - och troligen förr 🙂. 

frida är det z3 compact du hört folk som är missnöjda med eller syftar du på z1 compact? hursomhelst så blir även z3 compact för dyr. z2 däremot kvalar ju faktiskt precis in på 399/mån med 2GB. nu vet jag inte om du sagt nåt om storlek frida, men z2 är ju lite extra skrymmande så jag vet inte vad du tycker om det. det enda jag vet om på rak arm att folk varit missnöjda med annars med den telefonen är samtalsljudet, men det var lätt åtgärdat genom att man stängde av brusreduceringen

jens jag har aldrig hört talas om Blu Life Pure XL, får kolla upp den 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
10/11/14, 12:31 PM
#19

Jag flikar in med en länk här ang Blu: http://bluproducts.com/index.php/life-pure-xl

Fridaaaa
10/11/14, 12:47 PM
#20

#18 Z3. Z1 har jag inte hört direkt mycket om.
Men hört väldigt mycket olika kring Z3 också så hmm…

Ska inte vara jättestor eftersom jag ska kunna ha med mig den lätt. Inte större än S4 vill jag ha 🙂

#19 Synd att telenor inte har något sånt. Finns det någon bra sida på svenska om den?(mest nyfiken)

Kollade lite jag har rabatt på alpha, så skulle kosta mig 419 kr/månad med 2 gb surf hmm 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
kissidor
10/11/14, 2:48 PM
#21

den där blu osv ser ut att vara rätt ok men dock skulle jag tro att den kom för ca ett år sen, den verkar specad ganska precis som lg g2 - som ju också var förra årets bästa androidtelefon enligt de flesta, samt att den kanske tom fortfarande är den mest prisvärda. men den här blu verkar inte ha LTE och det är ju lite anmärkningsvärt 🤔. och så är det ju inget som finns på den svenska marknaden, men det gör ju däremot som sagt utmärkta lg g2 🙂 - dock inte hos telenor 😕

ok, jag var bara lite förvånad att du hade hunnit höra så himla mycket om z3 compact frida eftersom den funnits ute så kort tid och inte så många hunnit skaffa den än - så jag undrade om du fortfarande menade z1 compact.

men alphan vore nog inget dåligt val, om du nu kan sträcka dig den där extra tjugan i månaden 🙂. sen är det ju då fortfarande s4+ som du kan få för 399.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
10/11/14, 2:53 PM
#22

#21 Nej är Z3 jag hört de som skaffar precis när den kom ut och haft problem men även de som varit kanonnöjda än så länge.
Ja de 20 kr kan jag ta över hehe. Min sambo funderar med på den nu när han ska byta i november (lyckats spräcka skärmen på sin S4 hehe)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
10/12/14, 7:15 PM
#23

Velar nu mellan S5 och alphan xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
10/13/14, 9:49 PM
#24

Fast läst en hel del bra nu om z3 compact, aaa vad svårt xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Razzora
10/14/14, 1:34 PM
#25

Ja tyvärr brukar det vara så när man har gjort lite efterforskningar. Speciellt nu när många nya telefoner har kommit ut, vilket gör att de lite äldre telefoner blir lite billigare, Så om jag inte har läst fel så står det mellan Samsung Galaxy S5, Samsung Galaxy Alpha och Sony Xperia Z3 Compact?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Fridaaaa
10/14/14, 3:37 PM
#26

Beställt en compact, kommer i veckan 🙂 Hörde att den har bland annat bättre batteritid än alphan.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
10/14/14, 3:56 PM
#27

vad bra att det ordnade sig med kostnaden, hoppas du blir nöjd 👍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Fridaaaa
10/14/14, 4:09 PM
#28

#27 Hoppas på det, denna kommer kosta 419 kr/månad, så 20 kr mer än tänkt men det överlever jag 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jens]
10/14/14, 5:11 PM
#29

Tycker du har gjort ett bra val! Hoppas du blir nöjd med kameran 😉

Fridaaaa
10/14/14, 5:13 PM
#30

#29 Hoppas på det. Ja hoppas mobilen i sig är bra. Får vänja mig vid att ha android igen bara hehe

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bamse6311
10/15/14, 12:27 PM
#31

Grattis till din nya lur.

Bästa hälsningar,
Bertil

Fridaaaa
10/15/14, 12:30 PM
#32

Hoppas den hinner komma innan helgen 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Razzora
10/15/14, 1:58 PM
#33

Håller tummarna för dig Fridaakesson att den ska komma fram innan helgen. Så har du gott om tid att bekanta dig med din nya telefon.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Fridaaaa
10/15/14, 1:58 PM
#34

#33 Ja precis 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
10/17/14, 5:43 PM
#35

Hämtade telefonen igår och nöjd än så länge, ska bara vänja mig vid android nu xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
10/17/14, 6:22 PM
#36

det ordnar sig säkert, så himla olika är de inte numera 🙂.

försöker övertala sambon att byta sin trasiga xperia v mot en z3 compact, men han säger att han ska ha en ny xperia v istället 🤦‍♂️

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
10/17/14, 6:31 PM
#37

#36 Bara jag som är van vid iOS och märker skillnad men även likheter men tror det går snabbt 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
10/17/14, 7:09 PM
#38

Jo men jag gissar inte bara, jag har iPad själv så jag vet också skillnaderna, men jag tycker likheterna är fler 🙂. Du fixar det  plättlätt😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: