Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1842 ggr
[Jens]
10/11/14, 8:23 AM

Samsung Galaxy Note 4 böjs också!

När Unbox Therapy böjde iPhone 6 plus så blev det en världsnyhet på både gott och ont för Apple och nu har snubben gett sig på Samsung Galaxy Note 4.

Min egen åsikt så tycker jag sådana här tester är löjliga. Självklart går telefonerna sönder när man verkligen vill det. 😉

Annons:
kissidor
10/11/14, 9:28 AM
#1

ja just de där videosarna är faktiskt lite fåniga - han är ju ganska brutal med dem. jag menar, på vilket sätt skulle det vara förvånande att det går att ha sönder dem om man anstränger sig🤔?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Inkanyezi
10/11/14, 9:34 AM
#2

Problemet var väl närmast att ägare av iPhone 6 upptäckte att telefonen har en tendens att gå sönder utan att man vill. 

Det finns alldeles självklart gränser för vad grejerna tål, och jag tycker definitivt att det som har hänt visar på att de stora platta telefonerna med enorma bildskärmar och väldigt lite struktur bakom inte är lämpliga att bära med sig på bekvämt sätt.

Handväska är väl knappast någon ny uppfinning, och den finns ju också för män, även om de som är osäkra på sin manlighet gärna kallar den bögslunga.

Om man ska ha telefonen i fickan, måste den vara konstruerad för att bäras på det viset. Min erfarenhet är att det är de hopvikbara telefonerna som är bäst i det avseendet.

Men det finns ju också ställen på kroppen där telefonen inte utsätts för så stora påfrestningar, och det finns telefonväskor att fästa på olika ställen, så att man inte behöver ha den i byxfickan.

[Jens]
10/11/14, 9:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har en iPhone 6 och med skal på och har inga som helst problem med att ha den i fickan men jag tror säkerligen att Inkanyezi menar iPhone 6 plus. Jag var till en butik för jag ville se iPhone 6 plus i verkligheten och jag kan bara säga att det är verkligen en gigant till telefon och bör inte bäras i någon ficka.

Själv är jag en av dem som har en  sk 'bögslunga' för det är verkligen praktiskt att ha med sig sina grejer som t ex ipad, laddare, plånbok m.m. 😉

kissidor
10/11/14, 9:49 AM
#4

moget av dig att sätta det praktiska före fåfängan jens, tummen upp för det 👍. (är aningens trött på att alltid få släpa på sambons grejer också, för han kan ju inte ha nån väska ooooonej… 😕)

men det är lite lustigt på sätt och vis att tjejer i genomsnitt är de som vill ha små telefoner, när det är vi som (återigen i genomsnitt) har nånstans att ha en stor.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
10/11/14, 9:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Min telefon med läderskal.

[Jens]
10/11/14, 9:53 AM
#6

Mm, jag får höra ibland att det är omanligt att ha en väska men det skiter jag i för jag ser bara fördelar med det och tycker det är såå praktiskt och skönt.

En del tycker väskan är snygg och skulle tänka sig att ha en väska själv men ändå så tvekar de. Fegisar! 🤪

Köpte väskan på Louisiana-museet, Humlebæk i somras.

Annons:
Inkanyezi
10/11/14, 10:04 AM
#7

Jag har inte någon smartphone, utan jag har just en sån där liten hopfällbar från Samsung - i byxfickan. En fördel är att surret känns på låret, så att jag inte behöver någon stark signal när jag cyklar till exempel.

Handväska tycker jag inte är bekvämt. När jag var yngre hade jag ofta en kameraväska hängande på axeln, men det har jag slutat med. Numera gäller mest ryggsäck, men det är för att den ger mer frihet att göra sånt som kanske handväskor inte passar in i. Det har inget med min eventuella manlighet att göra. Jag trycker ner den i cykelkorgen när jag cyklar, och telefonen har jag som sagt i hoselomman jämte nyckelknippan. 

Jag är väl inte så modemedveten…

[Jens]
10/11/14, 10:07 AM
#8

Haha Inka, 'modemedveten' 😉

Ja, jag vet ju att du är fotograf så det krävs mer än bara en handväska för att släpa med sig allt du vill ha med dig och då är ju en ryggsäck perfekt. Har dock en ryggsäck själv men den tar jag när jag tar med mig den 'stora' kameran och även den bärbara datorn.

Razzora
10/12/14, 4:43 PM
#9

Jag håller med att de här "testerna" eller vad man ska kalla dom för är löjliga. Men jag antar att efter iPhone 6 plus så måste väl alla telefoner testas.

Kissidor, så du har också det problemet att du får bära på din sambos grejer? Samma, här, så jag har alltid snus, extra mobiler, hans platta, min platta, min Nintendo 3DS XL, kamera och lite andra och hälften av grejerna är inte mina 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
10/12/14, 5:01 PM
#10

men vaf… det var inte lite det razzora 😮! då kan jag nog tycka att han faktiskt vackert får skaffa sig en manbag 😈! går du med fickorna i dina mysbyxor släpandes längs golvet så behöver väl inte han vara så dj-a fåfäng heller😃?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: