Annons:
Etikettövrigt
Läst 934 ggr
[Jens]
2014-10-11 10:21

En vecka med Android

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jakob Nilsson, skribent på 99mac har testat Samsung Galaxy Alpha i 5 dagar och det är en väldigt intressant läsning.

http://www.99mac.se/artikel/5959-en-vecka-med-android

Annons:
kissidor
2014-10-11 11:04
#1

ja det var det - jag gillar att han tar sig an uppgiften så sakligt och seriöst och det ska bli kul att läsa sista delen med sammanfattningen imorgon 🙂.

men, dock skulle jag inte kalla det en vecka med android - utan en vecka med samsung 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-10-11 12:34
#2

Ja, det kan jag hålla med dig om att det borde vara bättre att skriva Samsung.

Razzora
2014-10-12 16:20
#3

Håller med att det borde kallas en vecka med samsung, För en stock Android har långt ifrån alla widgetar och annat som skickas med i en samsung telefon.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-10-12 16:51
#4

nej bland annat - enkelt och kort uttryckt så har ju samsung den klart mest anpassade varianten av de stora tillverkarna (av de som vi får hit till sverige alltså, det finns ju tillverkare med enorma volymer för den asiatiska marknaden) som kör android, så mao är det den minst lämpliga öht om man nu vill testa "en vecka med android" 😉. 

skulle det vara alldeles riktigt skulle man väl egentligen då ha testat en nexus naturligtvis - men det kunde samtidigt ha legat android i fatet vid jämförelsen då nexus-serien om än den androidvänliga nördens våtaste dröm 🤓 kanske inte direkt är nåt för gröngölingar 🙂 - dvs ska man bara testa en vecka så hinner man garanterat inte uppskatta poängen med det rena android  utan tycker nog mest det är krångligt att man måste göra så mycket egna val och anpassningar. kanske visste han rentav det och det var därför han valde en samsung?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-10-12 19:10
#5

Märkligt att inte dag 5 dyker upp när man klickar på länken ovan så jag får lägga in det här: http://www.99mac.se/artikel/6006-dag-5-sova-med-fienden

Upp till toppen
Annons: