Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2531 ggr
Razzora
2014-10-21 17:55

Mobil Galan 2014

Den 6 november kommer Mobil Galan 2014 att hållas i Stockholm.
Om du vill rösta på årets surfplatta/mobil/pryl osv så gå in och rösta här: 
Årets mobil gala

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
[Jens]
2014-10-25 17:04
#1

Vad är detta för något? Är det tidningen Mobil som har en gala ? Tittade igenom röstningen och en gång nämndes Apple iPhone 6 plus och inte iPhone 6. Sedan var det surfplatta och då var det iPad Mini och inte iPad Air 2 ?? Fattar ingenting. Helt galet att göra en röstning på telefoner och surfplattor när inte ens Apples 'bästa produkter' får vara med men jag antar väl att det här är en gala för alla andra märken än Apples.

Razzora
2014-10-25 18:07
#2

Som alla galor och andra event så måste det finnas här i SVERIGE så att de kan utforma hur sakerna är. iPad Air 2 har INTE kommit till Sverige ännu.
Du kan kolla varför vissa nomineras här: http://mobilgalan.se/nominerade-2014 
Dessutom är det en mobil/surfplatta/pryl och så vidare gala. Ej bara Apple gala.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Jens]
2014-10-25 18:12
#3

Eh Razzora. Klart iPad Air 2 har kommit till Sverige =) Har inte Kissidor berättat för dig att hon har beställt en sådan och jag får min på måndag och hon skulle få den på onsdag tror jag. Flera svenska tidningar har gjort recensioner om den nya iPad Air 2 och har fått den i sin ägo och svenska App Store säljer paddan också. Om du läste vad jag skrev så skrev jag att jag är förvånad över att inte iPhone 6 nämns istället för t ex iPhone 6 plus. Sedan på surfplatt-sidan Apple Air 2 istället för iPad Mini. =) Men det är väl så att Mobil är lite sena att ta åt sig nyheter. ;)

kissidor
2014-10-25 18:48
#4

jens jag skulle tro att razzora syftar på att iPad air 2 nog inte ens var presenterad när den här omröstningens deltagare plockades ut och när omröstningen startade, det var nog med knapp nöd att iphone 6:orna var det. annars så kunde ju razzora och jag ha gått i taket över att inte nexus 6 och nexus 9 var med isf. och note 4 är ju en betydligt mer solklar kandidat än s5 men faller självfallet även den på att den kom för sent. vad jag vet har inte tidningen mobil någon uttalad preferens åt det ena eller andra hållet.

klumpigt och slarvigt att skriva "iPad mini" dock - vad sjutton menas med det??? det är ju egentligen iPad mini 1 gen då, men det tvivlar jag på att de avser.

haha, så du tjallar för min androidkompis att jag har köpt en air 2 😃? razzora vet att jag använder iPads och varför, och att ett köp av en air 2 var sannolikt, men vi hade faktiskt inte hunnit diskutera själva köpet de facto sas 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-10-25 18:53
#5

Haha. trodde verkligen du hade sagt det men det är egentligen inget konstigt med det för Razzora vet väl att du har en sedan tidigare. Då har ni lite att prata om.. ;)) Oh, du menar så att när röstningen gjordes så fanns inte ipad air 2 men 6an fanns i alla fall eftersom iphone 6 plus nämns i röstningen.

kissidor
2014-10-25 18:56
#6

ja, men som du ser är ganska få mobiler med öht - vem vet hur de har tänkt? de kanske tyckte 6+ var en mer anslående och unik nyhet än 6:an eller nåt, jag vet inte.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Jens]
2014-10-25 18:59
#7

Möjligtvis. Tycker hela frågedelen var konstig om jag ska vara ärlig.

kissidor
2014-10-25 19:29
#8

Tja hursomhelst så finns det som sagt androidenheter som vi kan höja på ögonbrynen över att de inte är med också, Oneplus One tex. För att inte tala om vad de med wp kanske tycker om saken. Så det får man nog tåla att det är ganska mycket godtycke när de väljer ut sina nominerade.

Visst, vi ska reda ut hela historien med iPad-köpet Razzora och jag 😉. Men hon vet redan att nexus 9 föll på storleken för mig 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-10-25 19:32
#9

Jag har en arbetskamrat som jag delar kontoret med. Kontoret är stort men han är en samsung-fan utan dess like. Han köper allt som har med samsung att göra och han berättade för mig om Oneplus One och jag har läst en hel del om den och sett videos och det är jäklar i mig en bra telefon för det priset. Visst finns det saker som inte följer med den som finns i andra men man behöver inte ALLT !

Oneplus One är min nya favorit på 'andra sidan'. HTC var alltid det förut men nu ligger One i topp ! =)

Razzora
2014-10-25 21:08
#10

Hmm, märker att halva av min kommentar har försvunnit… 

"Som alla galor och andra event så måste det finnas här i SVERIGE och så finns det så klart en brytpunkt (vilket jag skulle tro var för knappt någon månad sedan) så att de kan utforma hur sakerna är. iPad Air 2 hade INTE kommit till Sverige ännu.
Du kan kolla varför vissa nomineras här: http://mobilgalan.se/nominerade-2014 
Dessutom är det en mobil/surfplatta/pryl och så vidare gala. Ej bara Apple gala."

Om jag är oförsiktig på min dator så kommer jag åt vissa delar på en text som bara raderas bort. Verkar som om det var det som hände denna gången. Ber om ursäkt för det.

Att kissidor köper sig en iPad Air 2 är inget som förvånar mig då jag redan visste att Nexus 9 var alldeles för lite för henne, men minns jag inte fel så fanns det en kommentar från kissidor om iPad Air 2 när det kom fram att den inte skulle ha 2GB RAM😉

Jag vet inte hur de nominerar olika apparater på Mobil Galan men visst saknar vi många av de trevliga och unika apparater. För att inte tala om LG G Flex, var inte den innovativ? Eller Motorolas Moto 360?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Jens]
2014-10-25 21:27
#11

Jo sant. Kissidor ville absolut inte köpa en ipad om den bara hade 1 GB RAM men nu visade sig så att den har 2 GB RAM och då kunde hon inte låta bli. iPad är ju en bra maskin och det kan man ju inte komma ifrån.

Hon och jag har samma iPad idag och nu byter vi upp oss båda två =) Ska bli riktigt skoj att ta del av den. Den nya iPad är 200 gram lättare än ipad 4 som jag har idag och det ska verkligen bli gött att ha en lättare sak i handen. Självklart finns det mycket annat också som har förbättrats.

Där ser man . Text som har försvunnit … fast mycket kan hända.

Razzora
2014-10-25 22:18
#12

Vi har själva en iPad mini (1:a gen) här hemma. Det är sambon som har använt den mer eller mindre hela tiden och han är nöjd med den. Ljudet från den älskar han, men han stör sig att om han skriver något i en flik på webbläsaren och så ville han bara kolla på en extra grej på en annan flik så är det han har skrivit i den första fliken helt borta.

Jag har absolut inget emot Apples grejer, men de är helt enkelt för låsta för mig. Jag vill kunna göra vad jag vill med det jag köper.

Jag har en 17,3" dator med en alldeles för stor mousepad på den som gör att jag alltid kommer åt den med handflatorna när jag skriver. Dessutom så fick jag hem den för några dagar sedan så jag hade vant mig av det igen. Har bara suttit med ett vanligt tangetbord till min surfplatta vilket man slipper att hålla händerna på ett speciellt sätt när man skriver.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-10-25 22:31
#13

ni har rätt båda två, när vi trodde att det var bara 1GB RAM så var det inget köp för kissidor. sen i torsdags var det väl som vi fick första indikationen på att det kanske ändå var 2GB? och sen dess har det bekräftats från olika håll, och då blev det köp.

för som du säger jens, man kan inte komma ifrån att det är bra grejer - även om man föredrar ett annat OS. jag vet inte varför inte alla androidtillverkarna går all in på att göra den bästa plattan de förmår 🤔. visst, några av deras bästa är riktigt skapliga plattor men jag tycker de ligger en klass högre på telefonerna än på plattorna och jag förstår inte varför de inte kan ta det ett snäpp till på plattorna också 🤔.  jag har dock rätt höga förhoppningar på nexus 9 - det är bara det att det borde ha varit en nexus 10 (eller för min del ännu hellre nexus 11 eller 12 😃)

jadu razzora, lg g flex - kommer du ihåg hur sjuka vi var på den bara pga den rena nördfaktorn i nåt så udda och unikt 😃? men det var förstås en riktigt bra telefon dessutom, men inte riktigt prisvärd bara 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
2014-10-25 22:37
#14

haha, kissidor börjar prata om sig själv i 3:e person 😉

Android har nog alltid haft bättre telefoner är surfplattor tyvärr. Men förhoppningsvis blir det bättre när Nexus 9 kommer ut. Dessutom att NVidia har lagt sig i spelet också gör ju inte saken sämre.

Jag var ju så sjukt impad på G Flexen. Var ju och tittade och klämde på den flera gånger i veckan när den kom ut. Jag tycker fortfarande att den är sjukt häftig, även om priset har kommit ner rejält så den nästan lite för gammal nu att köpa.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-10-25 22:51
#15

haha, det var bara för att vara lite pedagogisk razzora, så det inte skulle bli alltför stor förvirring kring vem som hade köpt iPad air 2 och varför - jag lovar att det inte är nåt som kommer att sättas i system 😃.

 ja den där tegra-processorn verkar inte för pjåkig 🙂. blir även intressant att se de nya benchmarks på den när benchmarkapparna uppdaterats för 64 bits-arkitekturen

håller med, g flex ger fortfarande en wow-känsla när man klämmer på den irl 😍 - men precis som du säger, när den började bli mer vettig i pris så kändes den också lite gammal för att köpa

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-10-25 22:57
#16

Haha, ja det hade ju sett roligt om du skulle börja och prata om dig själv i 3:e person. 😉🤪

Ja vi får väl se hur pass bra de nya tegra processorerna klarar 64-bitars arkitekturen. Sedan får man ju se hur många ny mobiler och surfplattor som kommer att få den tegra processorn eller kanske ännu bättre processorer.

Tyvärr så är det ju inte många affärer som har kvar LG G Flex så att man kan impas av den än idag. Tror att den kostar runt 3000 kr idag. Men den är verkligen häftig än idag.🤤

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-10-25 23:20
#17

tja det var ju också något av en reaktion på att ni två diskuterade vad jag hade sagt och gjort som om jag inte var där 😃. "kissidor sa att…" "jamen kissidor har ju…" "har inte kissidor berättat att…" osv osv 😃

nåja razzora, vi får hålla tummarna att det kommer en g flex 2 och att den släpps i sverige så vi får gå och dregla på den 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-10-26 05:17
#18

Hahaha, mitt fel! Förlåt Kissidor !! 

Jag trodde verkligen ni kände varandra utan och innan. Det låter verkligen så när ni pratar om tekniska prylar så jag förutsatte att ni även hade pratat om köpet av ipad air 2.

Nåväl, en dag kvar och sen har jag den i min hand och det ska bli såå gött.

kissidor
2014-10-26 07:40
#19

Du har inte helt fel där Jens,  vi nördar en del vid sidan av också 😉. Men inte VARJE dag, ibland hinner man inte 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-10-26 14:49
#20

Ut och innan kanske är att ta i dock 😉 Men visst pratar vi med varandra vid sidan om iFokus. Men precis som du säger kissidor så hinner vi inte alltid prata varje dag.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
[Jens]
2014-10-26 16:09
#21

🙂

Cessy
2014-10-26 22:22
#22

Tja men så är det ju alltid på alla galor. Att vilka mobiler eller telefoner som är med beror ju på när den presenterades o har hunnits testas i förhållande till när nomineringarna görs. Det finns alltid mobiler o plattor som hamnar i klämma. Jag är övertygad om att apple kommer få sina utmärkelser nu på galor framöver istället.😉

Upp till toppen
Annons: