Annons:
Etikettövrigt
Läst 2062 ggr
bamse6311
2014-11-02 00:03

Unboxing Nexus 6

Här några klipp från uppackning av Nexus 6.

Blir så jäkla sugen på den här luren.

http://www.swedroid.se/motorola-nexus-6-packas-upp-pa-youtube/

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Razzora
2014-11-02 00:17
#1

Ja man blir ju inte mindre sugen på den om man säger som så. Sedan har jag hört att de har lite problem att leverera så frågan är om den ens kommer hit innan jul…

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-11-02 10:52
#2

tvi vad tråkigt det är att titta på rena unboxingvideos, där de typ tjatar i tre minuter om att det ligger en laddare i kartongen och sen är det i stort sett slut 😓. men en av dem gav väl lite mer kött på benen iaf, och visst sjutton blir man sjuk på den 🤤 - jag tar 1 st midnattsblå tack!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-11-02 15:15
#3

Håller med dig Kissidor. Jag spyr på dessa videos också för det är så otroligt uttjatat nu för tiden.

bamse6311
2014-11-03 01:27
#4

Ja, nu väntar vi bara på ett ordentligt test av den men allt säger väl egentligen att testerna kommer att ge den väldigt bra betyg.

Känner btw också mest för den för den midnattsblå.
(För övrigt samma färg på fracken som när jag gifte mig, men det är väl en helt annan sak 😃)

Bästa hälsningar,
Bertil

[Jens]
2014-11-03 06:14
#5

Trots min kommentar 😉 så tittade jag på en av dem och det som jag reagerade på först var naturligtvis själva lådan som de har fått 'låna' av iPhone 6 genom att leverera en telefon i en helvit låda.

Det andra är texten Nexus som finns på den midnattsblå telefonen. Ett störande moment och fult tycker jag men det går att dölja med ett skal. iPhone har ju en antenn som verkligen sticker ut som jag inte är så speciellt förtjust i men den måste ju finnas där och jag har naturligtvis ett skal.

Det tredje är storleken! Vem sjutton springer runt med en 6 tum telefon i fickan? Det blir säkert människor som har axelväska som tar med sig en sådan telefon och jag som har en iPhone 6 skippade iPhone 6 Plus på grund av storleken för det är en gigant och då är denna ännu större. Hua! 🙂

MacWorld jämför Nexus 6 med iPhone 6 plus 

http://www.macworld.co.uk/review/iphone/google-nexus-6-vs-iphone-6-plus-comparison-3581163/

MacWorld testar iOS 8 med Android L

http://www.macworld.co.uk/review/ios-apps/apple-ios-8-vs-google-android-l-3529028/

ps. intressant med lollipop men är det någon som vet någon sida som har gått igenom hela lollipop och dess nyheter för det skulle vara intressant att läsa. Några av mina arbetskamrater är helt lyriska över lollipop men jag har inte hunnit tagit del av vad som är så bra i jämförelse med den tidigare versionen. ds.

[Jens]
2014-11-03 10:12
#6

hittade info om lollipop: http://www.mobil.se/nyheter/alla-nyheterna-i-android-50-lollipop

Mycket som iOS har fast rörigare 🙂 men det som jag reagerade mest på är gäst-kontot. Jag vet ju att OS X har gäst-konto och där försvinner allt som du gör och återställs när man väl loggar ut från kontot igen. Det vore praktiskt att ha i iOS också.

Annons:
kissidor
2014-11-03 12:45
#7

kan hålla med om att det är lite förvånande att texten avviker mycket mer i färg på den ena modellen, man skulle ha väntat sig att de skulle ha anpassat färgen på den så det avvek lika mycket. men nexus-serien är ju den verklige androidvännens önskedröm - googles egen vision för sitt OS - och ingen som köper en nexus kommer precis att skämmas för att det står nexus fullt synligt på den 🙂.

ang storleken så kommer du från en helt annan planet än vi androidanvändare ur den aspekten, vi har haft ganska stora skärmar på "normaltelefoner" samt en blomstrande phabletmarknad i flera år. 2011 hade jag 4,7", det skulle jag helt klart uppleva för litet i 99 situationer av 100 idag. men man vänjer sig ju stegvis, jag ser inga konstigheter i att du tycker att nexus 6 är oresonligt stor.

edit: med det sagt så håller jag med om att det hade varit bra om det hade funnits ett nättare alternativ med samma prestanda - nu kommer de ju att fortsätta sälja nexus 5 parallellt, men om än fortfarande en bra telefon är det ju inget alternativ till nexus 6 på särskilt många sätt egentligen

jag vet att flera faktiskt har sina phablets i byxfickor, antingen framfickorna i lite rymligare jeansmodeller, eller bakfickan (utgår från att de halar upp den när de sätter sig 🤔) eller jack/kavajfickor. min elvaåriga dotter har förresten alltid sin lg g3 5,5" i jeansfickan - den är ju föredömligt ytsnål men ganska rejäl ändå. för min del har jag dock mycket riktigt mina telefoner i en väska 🙂.

ja visst blir OS:en mer och mer lika varann - det kommenterade jag ju tidigare också när iOS8 var på tapeten. de har snott ganska friskt av varann de senaste åren och jag tycker det är bara bra, bägge har saker att lära av den andre och vi kunder får bättre telefoner. sen tycker ju jag istället att iOS är rörigt och ologiskt jämfört med android och du tycker tvärtom - det handlar väl både om hur vars och ens hjärna är inrättad och ren vana. men som sagt, de är i grund och botten mer lika än olika och det borde inte vara någon stor sak att gå från ett till det andra om man har minsta lilla analytisk förmåga (och kanske en gnutta tålamod)😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: