Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2726 ggr
Moalinn
11/8/14, 11:55 PM

HTC One X+ Tappar wifi i viloläge

Märker nu att min HOX+ stänger ner wifi när mobilen har varit i viloläge ett x-antal minuter. I inställningarna står det att det alltid ska vara på, men ändå stänger det av sig? Det första som sätter på sig när jag startar skärmen är mobilnätverket, inte wifi.

Någon som kan hjälpa mig här? Finns det något jag kan göra för att wifi ska stanna kvar? Märkte det först nu då jag lyssnar på spotify och har mobilen i en annan del av rummet samtidigt som jag sitter i soffan och styr musiken från min andra mobil, men det går inte när wifi stänger ner sig.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
[0123]
11/9/14, 12:07 AM
#1

Kanske dumpa HTC o testa Nokia Lumia istället 😉

Razzora
11/9/14, 12:15 AM
#2

Det låter som en återställning skulle vara på sin plats. Men se till att spara undan allt på telefonen tex foton, anteckningar och allt annat du har på din telefon, för att sedan lägga in det i mobilen igen.

Ibland så kan det vara en inställning som har blivit fel och det enda som kan få det att fungera igen är en återställning.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Moalinn
11/9/14, 12:21 AM
#3

#1 Lämnar inte HTC haha.

#2 Vill verkligen inte göra en återställning. Sååå segt och alltid är det något man missar att spara. Men finns det inget annat man kan testa innan så är det väl det som får bli. 😕

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[0123]
11/9/14, 12:25 AM
#4

haha ja tror ja hittat lösningen på problemet :P

Razzora
11/9/14, 12:35 AM
#5

Gäller det för alla wifi nätverk? 
Förstår att det kan kännas jobbigt att göra en återställning eftersom det kräver mycket att spara och kolla igenom först på telefonen.

Om du tar bort ditt wifi och lägger till det igen, funkar det då eller får du samma problem?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[0123]
11/9/14, 12:40 AM
#6

#0 Om du har en Batterispar funktion Aktiverad så kanske det är den som stänger ner WiFi 🙂

Annons:
Moalinn
11/9/14, 12:42 AM
#7

Har bara ett wifi nätverk att testa på tyvärr (inte ofta jag är någon annanstans än hemma). Jag vet dock att mobilnätverket går och lägger sig när mobilen har varit i viloläge ett tag, men det antar jag är en inställning? Eller?

Har testat nu så får vi se, återkommer med resultat 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Razzora
11/9/14, 12:47 AM
#8

Ok, vi får väl hoppas att det hjälper. Säg till annars så får jag kolla upp det lite mer noggrant när jag inte är så trött vill säga 😉😴😴

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Moalinn
11/9/14, 12:52 AM
#9

#6 *går med en skamsen blick och stänger av energisparfunktionen*. Haha, tänkte inte på att den var på! Tack så mycket 👍

Razzora, tror vi får diskutera om vem som är trött och inte här. Tror min hjärna har gått och lagt sig för längesen. 😃😴

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[0123]
11/9/14, 12:56 AM
#10

Vad bra då Moelinn nu slipper du oväntad WiFi avstängning 😃

Moalinn
11/9/14, 1:34 AM
#11

Nädu, den tappade det ändå!

Startar om mobil och tar bort nätverk och lägger till det igen så får vi se vad som händer.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

bamse6311
11/9/14, 8:08 AM
#12

Angående det där med återställning samt att spara allt så är det precis som med datorer.

Om man sparar foton och annat  i ett "moln" eller någon annanstans så fort man lägger in dem i telefonen så har man de sparade efterhand som man lägger in dem i luren.

Är det en android så har man både appar samt kontakter och en del annat automatiskt sparade i sitt google-konto.

Hur som helst så när jag tar foton, videoklipp osv så sparar jag dem direkt även i ett moln.

Vad det gäller foton och videoklipp och under förutsättning att man har Dropbox (samt  wifi) så sparas de automatiskt där efterhand.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
11/9/14, 4:01 PM
#13

Moalinn synd att det inte hjälpte att ta bort energisparfunktionen. Men jag håller tummarna för dig att det hjälper att ta bort och sätta tillbaka nätverket. Kan också vara något program som du nyligen har installerat som kan ställa till det. Men det får vi hoppas att det inte är.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Moalinn
11/9/14, 8:42 PM
#15

Det har fungerat sen dess att jag tog bort och lade till nätverket igen, får hoppas att det håller i sig. Tack så mycket för hjälpen!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Razzora
11/9/14, 9:05 PM
#16

Så bra att det fungerade! Ibland fungerar enkla knep 🙂
Nu håller jag tummarna att det ska fungera 👍

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: