Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 2217 ggr
[sessie98]
2014-11-09 18:02

Föra över abonnemang HJÄLP!

Hej! 

Jag bytte nyligen mobil från iphone till samsung och tecknade ett abonnemang för samsungen där jag betalar en viss summa i två år och i den summan ingår abonnemanget som jag bara förlängde från den förra mobilen då det gått ut. Kan jag på något sätt föra över abonnemanget till iphonen igen men ändå betala klart på samsungen? Eller göra så jag betalar resten av summan på samsungen i en totalsumma nu direkt? 

Mvh Amalia

Annons:
Razzora
2014-11-09 18:18
#1

Nu ska jag se om jag förstår det hela rätt.

Du har ett abonnemang just nu på din samsung, men vill använda det abonnemanget på din iPhone istället? Stämmer detta?

För om det är så så är det bara simkortet du behöver föra över. Det vill säga om dina telefoner är antingen låsta till samma bolag eller om det är låsta. Skulle det vara att din ena telefon är låst från tex Telenor men nu vill använda ett Telia kort så måste du låsa upp den telefonen först.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[sessie98]
2014-11-09 18:26
#2

Ja jag har abonnemang på tele2 men i det abonnemanget har jag samsungen låst på avbetalning i 2 år. Simkorten är ju olika så det går inte att bara byta simkort. Men om jag går till en tele2-affär kan jag ju be dem föra över till ett nytt simkort till iphonen. Jag undrar bara då om jag kan göra det men också betala den summan som är kvar att betala på samsungen i en klumpsumma istället för avbetalning?

kissidor
2014-11-09 19:16
#3

sim-kortet är ju busenkelt ordnat, det är bara att antingen beställa ett nano-sim (ev får du betala en liten summa för det dock) eller få det klippt. skulle du behöva använda det i samsungen igen så finns det adaptrar. däremot tvivlar jag tyvärr på att de låter dig betala samsungen som klumpsumma, telia gör inte det iaf men det kan ju hända att tele2 inte är lika strikta - men det är väl bara att fråga dem.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-11-09 19:52
#4

Som kissidor säger så kan man antingen klippa kortet eller beställa ett nytt.
Men att man skulle få betala det sista i en klumpsumma har jag svårt att tänka mig. Jag försökte att göra det i Telenor. Men det sa de blankt nej till det.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[sessie98]
2014-11-09 20:34
#5

Okej, tack!

Snurpan79
2014-11-10 16:09
#6

Vet att förut när jag jobbade för Tele2 kunde du beställa slutfaktura på resterande bindningstiden, det vill säga betala den kvarvarande kostnaden för telefon och abonnemang på en gång. Har för mig att det även gick att betala av avgiften för själva mobilen men då kvarstod bindningstiden. Är några år sedan jag jobbade där så de kan ha andra rutiner nu, men tycker helt klart att du ska ringa och fråga.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
[sessie98]
2014-11-12 20:46
#7

#6 Okej! Det ska jag göra, tack!

Razzora
2014-11-12 22:30
#8

#6 Där ser man, riktigt bra om det är så att det har behållt det på Tele2 faktiskt.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: