Annons:
Etikettsurf-och-läsplattor
Läst 3131 ggr
kissidor
11/15/14, 4:25 PM

Nexus 9 vs iPad Air 2

det verkar tyvärr som att nexus 9 inte riktigt visat sig vara den förlösande värstingplatta vi androidvänner hoppades på. kanske kan åtgärder av barnsjukdomar i tillverkningen och mjukvaruuppdateringar vässa den en del i framtiden, men som sagt vi får nog vänta lite till innan någon tillverkare får till den riktiga fullträff med en androidplatta som vi fortfarande väntar på.

hursomhelst, den här jämförande recensionen är alltså gjord av en androidsajt - och jag gillar verkligen den här typen av recensioner där man granskar även "den andra sidans" produkter kunnigt, sakligt och seriöst - mer sånt! det är en lång recension också, vilket nördar kommer att uppskatta 🤓 men de mer måttligt intresserade - kanske inte så mycket 😃.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
11/15/14, 8:33 PM
#1

Glömde du möjligen själva länken kissidor 😛

Nu vet jag inte om det var länken från AndroidPolice som du refererar till eller ej. Men jag lägger ut den länken i alla fall 😉

http://www.androidpolice.com/2014/11/11/nexus-9-vs-ipad-air-2-a-mostly-subjective-comparison/

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
11/15/14, 8:55 PM
#2

Nämen… Haha, vaf-n det gjorde jag ! Tur att du har koll razzora, visst var det den länken 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
11/15/14, 9:43 PM
#3

Haha, även den bästa av oss kan glömma saker 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Jens]
11/22/14, 6:26 PM
#4

Jag är inte förvånad över resultatet. 

Jag satt och fixade i ordning 50-tal iPad Air på jobbet igår och reagerade väldigt mycket på hur 'tunga' dessa var gentemot den nya iPad Air 2. Jag är såå nöjd !

kissidor
11/23/14, 6:13 PM
#5

jaså det var märkligt 🤔. ur saklig synvinkel borde du vara förvånad kan jag tycka. jag menar varför leverar inte nexus 9 på alla punkter? jag begriper det då inte, alla förutsättningarna fanns ju där.

är lite less på det här, ni kan ju göra telefoner för mina kräsna behov - så varför i helsike kan ni inte fixa en klockren platta 😡??

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
11/23/14, 6:25 PM
#6

Hehehe, men det är ju så med allt. Det är alltid något som man irriterar sig på.

Annons:
Razzora
11/24/14, 12:12 PM
#7

Håller med dig fullständigt kissidor! Fattar inte varför vissa bolag bara inte kan leverera en vettig smartphone OCH en vettig surfplatta. Oftast så är det en riktigt bra smartphone och en halvkass surfplatta. 😢

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Jens]
11/24/14, 3:56 PM
#8

Jag är supernöjd med båda som jag har. Det skulle vara vissa småbugg som har uppstått vid ett nytt operativsystem men så är det ju alltid och jag är så dum nog att uppdatera till det senaste så fort det kommer ut vilket jag inte borde vara. 🙂

bamse6311
11/28/14, 4:50 AM
#9

Min yngsta son som ju jobbar inom telebranchen kör med både MacBook Air samt iPad Air och kan inte tänka sig annat.

Vad det däremot gäller smartphone (lur) så kan han inte tänka sig något annat än HTC.

Jag frågade honom om detta när han var hemma en dag i veckan och menade som så att "Du Alexander när du nu kör både MacBook air samt iPad Air, varför köper du då inte en iPhone också för då är ju allting kompatibelt"?

Han svarade då att det där inte går att jämföra och menade att han köper det som han anser vara bäst ur varje produktgrupp och att vad det gäller lurar så finns det ingen som helst som kan jämföra sig med en HRC lur även om han kör både MacBook Air som dator och iPad Air som platta/padda.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Jens]
11/28/14, 5:08 AM
#10

Ja, det där är intressant bamse6311. Själv har jag de där grejerna som din son har plus lite till och jag utnyttjar alla tekniska nyheter och bara älskar det. Allt bara flyter på. 

HTC är en jättebra telefon och har alltid varit mitt första val om jag hade valt en android-lur men jag håller mig till Apple på grund av fördelarna som kom med senaste OS X och iOS 8. Det går inte beskriva allt varför det är så bra men man kan säga att när man har utnyttjat allt som man kan så underlättar det vardagen.

Jag läste en trevlig artikel igår som skulle vara intressant för alla för det är ju faktiskt så att Apple lånar av Google och Google lånar av Apple. =) Jag har läst väldigt mycket om Lollipop sedan den kom ut och kan bara säga att nu känns det som Google verkligen har gjort något bra.

10 Android Lollipop-funktioner vi önskar oss i iOS 9.

kissidor
11/29/14, 10:48 AM
#11

självklart finns det fördelar med att hålla sig inom ett och samma ekosystem, och de största möjliga sådana fördelarna får man ju inom apples lilla universum, det kan ingen förneka 🙂.  en del av de där sakerna jag läst att man kan göra mellan sina enheter verkar riktigt grymma och får det att vattnas i munnen en smula

menmen, det har sina poänger att vara crossoveranvändare också - jag säger som bertils pojk att jag vill ha det jag finner vara det absolut bästa för mig av varje enskild produkt, och då blir det gott och blandat - androidtelefon, iOSplatta och windowslaptop. men jag måste nog säga faktiskt att med iPaden är det fortfarande lite av en hatkärlek - det är en fantastisk liten maskin på så många sätt, och jag säger inte emot de som hävdar att air 2 är världens just nu allra bästa surfplatta på det stora hela - men det hjälps inte att jag känner mig så mycket mer hemma och harmonisk med android. där funkar saker som min hjärna finner logiskt och användarvänligt och gör de inte det från början så kan man dem att göra det. men jag vet ju att hade jag i dagsläget valt en androidplatta så hade jag istället fått reta mig på batteritid och stundtals även prestation. när det gäller telefonen behöver man ju lyckligtvis inte välja mellan sitt favorit-OS eller batteritid och prestation, men som sagt vi väntar fortfarande på att någon ska göra en riktigt klockren androidplatta.

artikeln var intressant - som jag sagt förut bla i inledningen till denna tråd så gillar jag verkligen såna här icke-fanboyiga sakliga artiklar, och speciellt givande tycker jag det är när en företrädare för det ena lägret sas analyserar det andra lägrets produkt. det ger ju ett annat perspektiv och sånt är alltid intressant.

och jag har ju också länge hävdat att både google och apple lånar ganska friskt av varann, och att det är enbart till bägge systemens och kundernas bästa 👍

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
11/29/14, 11:09 AM
#12

Allt är ju inte alltid perfekt för det finns en sak som stör mig satans mycket och det är iCloud  Drive (en del av iCloud molnet) som skulle funka så bra men det verkar vara i betastadiet 0,0000001 när det borde vara funktionellt till tusen. I t ex iPhone eller iPad så kommer man inte åt iCloud Drive på samma sätt som i en dator. Sjukt dåligt!! 🤮

Upp till toppen
Annons: