Annons:
Etikettvarningar
Läst 2095 ggr
[Jens]
2014-11-29 09:52

Twitter vill se vilka appar du använder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är en av dem som inte använder Twitter som tur är för nu vill Twitter samla in data från din telefon. På supportsidan hos Twitter så kan man läsa följande:

"För att bygga en mer personlig Twitter-upplevelse för dig samlar vi in och uppdaterar ibland listan över appar som är installerade på din mobila enhet, så att vi kan leverera skräddarsytt innehåll som du kanske är intresserad av."

Det ska tydligen gå att stänga av funktionen genom att gå till inställningar > Integritet.

Annons:
kissidor
2014-11-29 10:17
#1

jag måste säga att jag har aldrig riktigt begripit mig på den här twittergrejen. varför vill man twittra och varför vill man läsa tweets 🤔. jag förmodar att det är en generationsfråga 🤪

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-11-29 10:23
#2

Jag kan bara hålla med. 🙂

bamse6311
2014-12-08 02:42
#3

Gammal gubbe som jag är så har jag ett twitterkonto.

Dock så tappade jag snabbt intresset för twitter då jag inte tyckte att det gav så mycket. Om det är en generationsfråga eller ej med twitter vet jag dock inte.

Karl Bildt och andra "kändisar och politiker" twittrar varje dag men jag känner föga intresse av att veta när de sitter på ett plan och vad som serveras för mat osv.

Inte ens Instagram har jag varit så väldigt aktiv på ett tag men det beror ju mest på att jag inte tagit så många bilder den senaste tiden men i övrigt så kollar jag in vilka nya bilder vänner, bekanta, kompisar och andra har tagit.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: