Annons:
Etikettteknik
Läst 2478 ggr
[Jens]
11/29/14, 10:49 AM

Android Auto och Apple CarPlay

I denna video jämförs Android Auto och Apple CarPlay. Fordonet som de testar dem i är en Hyundai Sonata.

Annons:
kissidor
11/29/14, 11:10 AM
#1

tack för länken, det var intressant att få se dem - har bara läst om dem tidigare. nog skulle jag vilja ha det i min bil iaf 🙂. undrar hur mycket det kommer att kosta?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
11/29/14, 11:14 AM
#2

Vet faktiskt inte vad de kommer att kosta men en sak som jag tänkte på när jag såg videon var att han kunde snacka fort! Helt galet fort!! hahaha…

Priserna borde ju bli som GPSerna till bilar kostar idag tror jag.

kissidor
11/29/14, 11:22 AM
#3

jodå, visst gick det undan när han snackade, men det var ju inga problem att höra vad han sa ändå.

om de inte kommer att kosta mer än så är det ju inte mycket att fundera på, då är bara frågan hur biltillverkarna kommer att göra - om bägge systemen kommer att finnas tillgängliga hos alla tillverkare eller om man måste ta det i övervägande också när man byter bil nästa gång. iofs om jag håller mig till audi eller passat borde det finnas android auto till dem kan man tycka, eftersom android är större i tyskland - men volvo däremot kanske går med bara apple car play 🤔?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
11/29/14, 11:31 AM
#4

Jag hoppas verkligen att man kan få välja vilken man vill ha. Vore ju korkat att bli låst till en utav dem. Jag t ex har bara apple-produkter och skulle jag köpa en bil som t ex Passat och då tvingas använda Android Auto?! Helt galet.

Ja, jag hade inga bekymmer att höra vad han sa men det var roligt att höra hur fort han snackade men jag tror att han snackade fort för att göra videon så kort som möjligt.

kissidor
11/29/14, 11:42 AM
#5

precis, telefonen är ju en så oerhört viktig följeslagare och hjälpreda i ens vardag så det kommer inte på tal att byta sitt mobila OS för att ett visst bilmärke inte skulle tillhandahålla det systemet, då byter man hellre bilmärke om man måste. så man får verkligen hoppas att man kommer att kunna välja fritt 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
11/29/14, 6:57 PM
#6

Vad jag har förstått så kommer det att bli olika bilmärken som har de olika OS:en.
Så jag tror inte att de kommer att göra så att man kan byta (om man inte är lite av en hacker och ändå kan fixa det 😈)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
11/30/14, 10:09 AM
#7

nå det verkar iaf som att jag kommer att kunna få android auto i både audi, volkswagen och volvo - vilket är de tre bilmärken jag överväger inför nästa bilbyte som blir nästa höst. https://www.android.com/auto/

men förhoppningsvis kommer så många tillverkare som möjligt att tillhandahålla bägge systemen så alla kan välja sin favorit 🙂. här ser man de märken som än så länge kommer att tillhandahålla apple carplay, och många tillverkare men inte alla dyker ju upp på båda listorna: https://www.apple.com/ios/carplay/

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
11/30/14, 10:20 AM
#8

Visserligen är det ju inte ett måste att ha en Play i bilen men man märker att fler och fler bilmärken erbjuder båda alternativen.

kissidor
11/30/14, 10:51 AM
#9

nä ok, vi säger väl att det inte är ett måste då 😃. men nog sjutton vill jag ha det 🤓!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: