Annons:
Etikettönskemål
Läst 2590 ggr
thorntagg
2014-11-29 15:09

Namn/telefonlista i Nokia Lumia 930?

Min man har nyligen köpt en mobiltelefon Nokia Lumia 930 efter att ha använt en gammal mobil från Nokia tidigare. I den gamla mobilen kunde han samla en massa personer med namn, och deras adresser,  telefon osv, och bara han klickade på namnet på personen så fick han fram alla uppgifter om denne t ex adress och telefonnummer.  Sen då han klickade en gång direkt på telefonnumret så ringde telefonen upp det numret. Det var alltså inga "kortnummer" det var fråga om, utan hela telefonnumret.

 Han kan inte hitta nån motsvarande funktion i den nya telefonen. Där finns "kontakter" men han kan inte skriva in nånting där säger han.  Själv har jag bara en gammal "vanlig" enkel mobil som jag aldrig ens försökt samla några kontakter i utan när jag ska ringa nån så klickar jag in siffrorna själv s a s. Jag kan alltså inte hjälpa honom med detta. Jag har varit inne på nätet och letat på www.microsoft.com/sv-se/mobile/support  på den nya mobilen, men där inte hittat något med substans i, rörande detta problem. Finns det någon som har denna mobil och vet om och hur man kan göra för att nånstans skriva in ovanstående kontaktuppgifter, och  kunna klicka en gång på deras hela telefonnummer så rings detta upp direkt?

Annons:
Razzora
2014-11-29 18:53
#1

Hittade denna informationen till dig.
Under Edit Contacs finns stegen som du behöver ta för att ändra kontakt uppgifterna.

http://www.microsoft.com/en-gb/mobile/support/product/lumia930/smartguidance/?action=singleTopic&topic=B-GUID-BDE44C49-63CF-4011-A44B-1D72175F0BA8-8_10

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

thorntagg
2014-11-29 23:23
#2

Tack för svar!  Exakt detta har jag redan skrivit ut - fast på svenska! Tyvärr framgår det ju inte direkt hur man skriver in nya personuppgifter, inte heller om man senare kan ringa upp personen ifråga genom att bara klicka på dennes namn, vilket man kunde i den gamla mobilen!

Upp till toppen
Annons: