Annons:
Etiketttillbehör
Läst 2220 ggr
michellepetersson95
2014-12-09 16:07

32GB MINNESKORT TIPS (max 300 kr )

Tja! Jag letar efter ett minneskort. Skapade en ny tråd för jag skrev 3b istället för 32GB i den förra. vilka rekommenderar ni att man ska köpa?

Annons:
kissidor
2014-12-09 16:31
#1

vad du ska tänka på är att inte köpa ett minneskort av gammal långsam modell, klass 10 ska det vara. det finns ganska många kort under 300 spänn på 32GB och med klass 10, så det är bara att kolla in omdömen och välja, listan är nu sorterad efter popularitet, men det är bara att sortera om den som du vill ha den: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s198161507&o=lokal_rank#prodlista

det brukar oftast bli så att jag köper samsung-kort - de brukar vara prisvärda och finnas med god tillgänglighet och jag har inte haft några problem med dem

ps. tar bort det första inlägget, det som blev fel 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-12-10 23:15
#2

Vilket sorts minneskort vill du ha? vanligt SDHC, micro SDHC, macro SDHC..

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-12-11 05:52
#3

Haha, bra tänkt razzora - jag bara utgick från att det var ett microSD till en mobil som efterfrågades, men det skriver ju faktiskt inte TS nåt om :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

michellepetersson95
2014-12-11 09:16
#4

Sånt vet jag inget om 😂 är inte så high tech insatt. Men min telefon (galaxy s5) börjar bli lite slö. Har inget minneskort. Och dåligt med minne etc och problem med CPU. (Säger mig inget) och är trött på och ha en slö telefon, så nu måste jag ha minne för jag orkar inte att den är slö. Så. Men gillade listan jag fick länk på, och hade velat ha det första. Om det hade speedat telefonen till så den var innan 😁

michellepetersson95
2014-12-11 09:17
#5

Ojsan. Glömt att smileys från telefonen som inte syns! ;) Gjorde en smiley som var så glad att ögonen tåras, en glad och en jätteglad :D

kissidor
2014-12-11 12:41
#6

ja då är det micro-SD du ska ha, såna som i listan jag länkade till. men dock kommer det inte i sig att göra telefonen snabbare, men visst ska du stoppa i ett minneskort om du tex har svinmycket bilder i interna lagringsutrymmet nu.

men det du definitivt borde göra för att få fart på telefonen igen är en fabriksåterställning.

då behöver du tanka över alla dina bilder i datorn eller i molnet eller nåt först så du inte blir av med dem, för vid en fabriksåterställning blåses telefonen helt.

sen ska du se till att du har kontakterna synkade med nåt konto, jag använder google-kontot men du kan ju ha samsung-kontot eller nåt också. google-kontot är ju dock vettigare ifall du köper en telefon av ett annat märke sen.

apparna återställs ju också från google-kontot. sms och samtalsloggar kan du spara mha samsungkontot och också få återställda om du vill.

är du osäker så be någon som är lite haj på sånt hjälpa dig och kolla så allt är inställt och synkas och är säkerhetskopierat som det ska. sen kör du återställningen och då blir telefonen precis som när du först tog upp den ur kartongen. sätt i SD-kortet först också så du kan välja att bilder och ev spotify offline-listor och liknande sparas där och inte i internminnet. sen när du slagit på telefonen loggar du in på dina konton och återställer dina säkerhetskopior 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: