Annons:
Etiketttillbehör
Läst 3200 ggr
michellepetersson95
12/16/14, 12:28 AM

galaxy s5 wireless charger

Hej. Har kollat på nätet och funderar på samsungs trådlösa laddning. har kollat på en sida där en sa hur de var, och att skalet man får köpa var lite känsligt Är det någon här som har/haft detta som har mer och säga om detta, ifall de är värt och köpa eller ej? =)

Annons:
kissidor
12/16/14, 6:38 AM
#1

nej jag har aldrig skaffat en trådlös laddare till mina telefoner som haft stöd för det, men till dotterns lg g3 följde det med. rent allmänt skulle jag säga att det där blir inte riktigt användbart förrän det börjar finnas trådlösa laddningsplatser ute på stan, typ infällda i cafebord och sånt. men om man alltid laddar telefonen på samma ställe eller om man har ovanligt grinig usb-port kanske det kan vara nåt, annars vete sjutton om det ens är särskilt praktiskt. du vet om att det tar längre tid att ladda den trådlöst också?

Värd på Mobiltelefoner och Android

michellepetersson95
12/16/14, 9:04 AM
#2

Hm, nej det visste jag inte. Tycker bara att det hade varit skönt och slippa och koppla in laddaren och hålla den så stilla som möjligt hela tiden :) (min första android var xperia x10, den första i serien) och där gick laddaren sönder hela tiden. Den blev ivägskickad så många gånger att det blev gratis med. (Sammanlagt 5 gånger) min kompis, samt min pappa som oxå hade den hade dock samma problem med sina. Den telefonen fick mig och vara livrädd för android så jag hade iphone 4, och 5 innan jag vågade byta. Kort efter att jag köpte denna så lossnade luckan som sitter för laddar uttaget på min galaxy. Har inte en skickat iväg den då jag ändå inte använder den i vatten miljöer, men den ska inom tid rrepareras. Därför jag tänkte om trådlös så det inte blir som mim x10 = glapp tills det slutar funka (är inga problem alls med telefonen jag har nu, men ändå oro för att det ska hända) sen eftersom skyddet för laddar uttaget inte höll bra alls. Hade nog hunnit ha telefonen i 1 eller två månader innan den lossnade. (Är ej våldsam eller oförsiktig som det kanske låter i texten) när den lossnade så hade jag precis vaknat efter att ha sovit ut, kopplade ur telefonen försiktigt för och kolla facebook innan jag skulle upp, så lossade den. (Är bara en gummirem mindre än 1 mm tjock)

michellepetersson95
12/16/14, 9:08 AM
#3

Jag är ju dock knappt aldrig på såna ute ställen som du beskrev i inlägget, men förstår hur du menar! :) köpte ett batteriskal till min förra telefon precis innan jag köpte denna (iphone 5) men det skalet funkade bara i 2 veckor. När man startade skalet så de skulle ladda telefonen så laddade det i 5 sekunder, lampan blinkade 3 gånger sen slutade det. Sen kunde man inte ens ladda skalet. Annars var det perfekt med ett sånt skal om man är ute. Och S charger pad som används för trådlös laddaning är ej batteridrivet, så där förstår jag inte helt 100%varför de laddar saktare (är inte så kunnig i teknik eller liknande) x) Är att man kopplar in den i ett el uttag istället för telefonen för och slippa sladdar på telefnen :D (Förlåt för långa inlägg! Känner mig pratglad idag hahaha)

kissidor
12/16/14, 10:04 AM
#4

det är helt enkelt större effektförlust vid trådlös laddning än genom kabel 🙂

haha, bara kul att det pladdras lite i forumet 😃! till mina samsungar har jag alltid haft ett extra batteri, och då har jag köpt ett sånt batterikit med en laddare för själva batteriet, man måste alltså inte sätta det i telefonen för att ladda det. på det sättet kan man alltid ha ett fullt reservbatteri med sig i väskan (det väger ju nästan inget och tar nästan ingen plats) utifall att. för mig har det iaf varit en bra lösning 🙂: http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-galaxy-s5-128328p.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=feed&utm_campaign=feed

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
12/19/14, 9:43 PM
#5

Jag kan bara ge dom synpunker som sambon har när han köpte sin LG G3:a och med sin trådlösa laddare. Han har det bredvid sängen så det verkar inte störa honom att det tar lite extra tid att ladda när han ändå sover. Men han är väldigt nöjd med sin trådlösa laddare.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

michellepetersson95
1/5/15, 2:09 PM
#6

Tack för alla svar :D ja, att de laddar slöare är ju inga problem när man laddar när man sover, är väl bara att det kändes lite tråkigt att skalet från samsung till var känsligt över placering på s charger. Gillade att när batteriet är på 100%, slutar de laddas. (Eller om det var en annan trådlös laddning som gör så, då jag kollat på flera) för då tar ju inte batteriet stryk! Har iallafall hört med en butik här jag bor som reparerar telefoner och säljer tillbehör, och för och sätta på ett nytt skydd för uttaget kostar 190 ca, han skulle kolla om dom hade reservdelen på lager :) (ja, jag har garanti, men inte större lust och lämna iväg telefonen i nån månad för en sån sak ^^) ska skriva till dom på facebook nu och höra om den fanns :D blir bara lite pinsamt och skriva igen hehe. (Jag spelar wow, tog en printscreen för att jag hade köpt en grej och skulle skicka till min kompis på facebook, och skickar bilden till dom istället :'D de var så pinsamt!) men hur hade ni gjort? :) hört att flera haft problem med skyddet för uttaget då det sitter fast med 1mm tjock silikon rem typ.. :)

Annons:
kissidor
1/5/15, 2:17 PM
#7

jag hade gjort som du ang den där luckan - hade hellre slantat upp för att få det fixat över disk istället för att skicka in den gudvethurlänge 🙂.

jag tror nog att de råkat ut för värre pinsamheter än att få en skärmdump från ett spel felaktigt skickad till sig 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
1/6/15, 3:35 PM
#8

Jag hade nog också fått problemet fixad över disk. För man vet ju inte hur länge telefonen annars kan vara på deras verkstad för en sådan liten grej.

Haha, jag tror också att de nog har varit med om värre saker än en skärmdump av wow 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

michellepetersson95
1/10/15, 3:09 PM
#9

Var där igår och fixade det. Tog 2 minuter och fick kolla på under tiden :D de sa att de fått in många som behövt laga den med. De hade en annan typ av trådlös laddare. Beställde hem en sån för de rekommenderade den. https://fyndiq.se/product/454959-qi-tradlost-laddningskit-till-samsung/ Får se hur den är :D

kissidor
1/10/15, 3:13 PM
#10

Vad bra att du fick det så snabbt fixat och fick en bra laddare rekommenderad på köpet 👍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
1/12/15, 6:24 AM
#11

Skönt att det gick att få den fixad så snabbt!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

michellepetersson95
1/15/15, 11:50 AM
#12

Oehört! :) den kom idag. Beställde ett skärmskydd med som kom i förrgår. Men denna var för stor för och lämnas ut. Så får se hur den funkar :D har läst att den ska ladda slöare, men det spear inte så stor roll ju. Har jag bråttom är det bara och ladda med den vanliga laddaren :) kanske oxå kan vara så att sladden man får till för och ladda plattan inte är lika effektiv som orginalet och kan bytas, vet faktisit inte :) taggad att den kommit iallafall :D

Razzora
1/20/15, 6:01 PM
#13

Slöare är den ja, men de beror på att det tar längre tid att ta laddning. 

Men du ska använda den vanliga laddaren, men eftersom det är så att säga via skalet den laddat batteriet så tar det längre tid än att den är direkt kopplad till själva batteriet, eller ja nästan.

Hoppas att den har fungerat som den ska och att du är nöjd med ditt köp.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
michellepetersson95
1/21/15, 10:49 PM
#14

Batteriet håller mycket längre! :)

Upp till toppen
Annons: