Annons:
Etikettövrigt
Läst 1922 ggr
[ellenhellstrom]
2014-12-21 08:56

Xiao Mi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Jag snubblade över Mobiltelefon-kategorin och tänkte bara dela med mig av ett tips.

Det är en androidtelefon av ett kinesiskt mobilmärke som heter Xiao Mi (betyder för övrigt Lite ris). Mjukvaran är en perfekt blandning av Iphone och Samsung. Du kan ändra tema och utseende på den nästan hur du vill men fortfarande ha de väldigt simpelt som på Iphone. Den Jag har Hong mi Note. Och alla mina vänner har Xiao Mi telefoner och vi är överens om att det är dom bästa telefonerna vi nånsin har haft. Och dom är så sjukt prisvärna. Just den som jag har kostar runt 1.000 svenska kronor och är i jämnförelse lika bra som Iphone 5. Det finns flera olika modeller och prisklasser med dom dyraste ligger runt 2.500 kr. Men de finns även dom som är superbra och kostar bara 800 kr. Den är otroligt snabb och kvick.

Man kan köpa den online, bara sök på Xiao Mi. Eller om du känner nån som ska åka till Kina så be dem köpa med en.

Ända andledningen till att den inte finns att köpa i alla länder är för att den är väldigt lik Iphone i vissa grejer så den anmäls som kopia typ.

Annons:
kissidor
2014-12-21 09:33
#1

xiaomi är inte ett okänt märke bland androidnördar 🙂, och de är kända för att göra bra telefoner - fast just mjukvaran är det ju väldigt delade meningar om.

hursomhelst, om man tänker direktimportera en telefon som inte är gjord för den europeiska marknaden så får man tänka på att det kanske inte stämmer så bra med våra svenska frekvensband, framförallt för LTE 🙂. har man inga problem med det - och om man tycker att det jämnar ut sig med det låga inköpspriset gentemot att det kan bli rätt struligt om man skulle behöva en garantiåtgärd på den - så kan det ju vara värt att överväga

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: