Annons:
Etikettövrigt
Läst 1126 ggr
pinocchio96
2014-12-29 21:58

Samsung galaxy Alpha

Ska köpa en ny telefon och funderar på samsung galaxy alpha då. allt låter rätt lovande med den förutom batteritiden som är lite lägre än förväntat!
läser olika recensioner och har inte hittat någon som klagat på det men vad säger ni?
har för tillfället samsung galaxy S2 och den har liknande batterikapacitet som alphan :)

Annons:
kissidor
2014-12-30 07:54
#1

var har du hört att batteritiden skulle vara dålig 🙂? jag har faktiskt inte sett annat än att batteritiden är helt ok. batteriet är ju oroväckande litet, men utvecklingen vad det gäller strömförbrukning har helt klart gått framåt och tack vare den 8-kärniga processorn och det kloka valet av lite lägre skärmupplösning än vad de andra flaggskeppen kommer med så har de tydligen lyckats få det att räcka till "normal"batteritid. jag hade samma farhågor när jag köpte min htc m8, vars batteri dessutom inte är utbytbart - men jag har aldrig haft så bra batteritid som i den.

jag skulle alltså inte oroa mig så värst för batteritiden, men i alphan kan du ju dessutom byta batteri, så köp ett extrabatteri att ha med dig i väskan så behöver du inte alls fundera på saken 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

pinocchio96
2014-12-30 09:19
#2

#1 det var faktiskt killen som jobbade i affären som sa att batteriet var lite dåligt :O men jag kunde inte direkt hitta någon som klagat på det!
Vad skönt att höra, alltid en bra känsla när grejerna är bättre än vad man trodde!

nej jag är inte så orolig för det (men pappa är). Ja precis, det är ju fördelen att det går att byta ut :)

tack så mycket för ditt svar!

kissidor
2014-12-30 09:36
#3

aha, ja nu ska jag ju inte förtala just den där killen förstås som jag inte vet nånting om 🙂, men jag kan väl säga såhär att man kan verkligen inte förutsätta att de vet vad de pratar om i elektronikaffärerna 😉. kanske visste han inte mer än just att batteriet är förvånande litet - men som sagt inte annat än vad jag kunnat se så har de lyckats optimera strömförbrukningen så bra så att det  räcker, även om det förstås inte  är den bästa batteritiden nånsin 😃

men när jag hade samsungar - eller javisstja, jag har ju fortfarande en note 3 som jobbtelefon, haha får skylla på att jag har julledigt att jag glömde bort den 🤪 - så har jag alltid haft ett extrabatteri i väskan, det väger ju "Ingenting" och då är man helt trygg och behöver inte ens fundera på saken 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: