Annons:
Etikettövrigt
Läst 1454 ggr
Moalinn
12/29/14, 10:25 PM

Något nytt från HTC?

Finns det några nyheter hos HTC? Jag hörde något men hittar inget men är inte så insatt egentligen. Har en HOX+ som jag är riktigt nöjd med och vill inte byta ut den i första taget så egentligen är jag bara nyfiken. M8 vet jag finns men nah, inte så imponerad.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
kissidor
12/30/14, 7:45 AM
#1

om du inte har behov av högupplösta bilder så borde du faktiskt vara imponerad av m8:an, den är helt klart en mycket stark kandidat till 2014 års bästa androidtelefon trots att den kom ut så tidigt på året 🙂. jag tyckte inte heller den såg mycket ut för världen när jag först läste om dess specs, men saken är den att de har lyckats våldsamt bra med mjukvaran - den bara flyger fram. m8 var ju den av flaggskeppen som det gick detaljerade rykten om tidigast förra året, så när jag inte var imponerad av dem gick jag ju och väntade på att de andra tillverkarna skulle komma med nåt som blåste mig av stolen, men efter ett par tre månader insåg jag att det nog inte skulle komma något bättre än m8 förrän på senhösten, så jag slog till på den och är svinnöjd än idag 🙂.

men med det sagt så är det ju snart dags för 2015 års flaggskeppspresentationer, normalt har ju htc, sony och samsung presenterat sina i mars, men det ryktas faktiskt att htc tänker presentera sin redan på CES i början av januari! och det har ju ett tag pratats om att de nu kommer att släppa det här resonemanget med ultrapixlarna och erbjuda den kameraupplösning marknaden vill ha. mig gör det detsamma - jag har aldrig varit så nöjd med en mobilkamera som med denna, men många vill ju ha en högre upplösning. så vem vet, du kanske får din vilja fram och det presenteras ett riktigt monster från htc alldeles snart 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
12/31/14, 1:48 PM
#2

Åh jag älskar ju min M8:a o har aldrig varit så nöjd med en mobil eller någon annan teknisk sak som jag är med denna. Men om det kommer en ny med bättre upplösning på kameran så blir jag verkligen svårt hagalen, för det är det enda felet med M8:an. Däremot är den oerhört lätt att fota med o är ju så snabb att skakningoskärpan blir ett minimum o fokuserar kanon o klarar av svåra ljusförhållanden, men upplösningen är som sagt var alldeles för låg. Dock tänker jag ändå inte byta ut min M8:a så länge jag är så nöjd med den, för att surfa från den är ju ett rent nöje, men habegäret väcks ju ändå.☺️

Moalinn
1/2/15, 2:31 PM
#3

Jo, det är främst mobilkameran jag är lite "orolig" för. Annars verkar den helt okej. Jag har inga höga krav på kameran egentligen men hört så otroligt mycket negativt att jag inte riktigt vågat chansa (och dessutom att den varit lite för dyr). Men nu snart lär mitt abonnemang (student) hos Tele2 ta slut, när vet jag inte men det märker vi väl haha, och om man lika gärna ska fixa något nytt så kan man även kolla på ny telefon känner jag.

Men jag tror jag väntar och ser om HTC kommer med något nytt. Är lite rädd att skärmen också kommer skjuta iväg och bli lika stor som de andra mobilerna är just nu. M8 har ändå en bra storlek, lite större än min HOX+ men mindre än min Samsung Note3 (som jag bara använder till spel då telefonen är fööör stor haha).

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
1/7/15, 10:11 PM
#4

Ser nu att de har slängt ut en Desire 826, som förövrigt är dööööösnygg 😍 den blåa liksom 🤤 . Är det detta jag har suttit och väntat på eller kommer det något mer? Vad vet/tror ni?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

kissidor
1/7/15, 10:38 PM
#5

Nu lär det inte komma nåt mer - utan m9 kommer väl att visas i samband med MWC i mars då får man förutsätta. Den kommer väl att vara lite vassare men denna duger säkert bra åt de flesta (om man pallar med storleken) - och visst var den pigg i turkos 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Moalinn
1/7/15, 10:49 PM
#6

Fast Eye är inte mycket större än M8 och jag kan tänka mig att M9 (eller vad det nu än är som kommer komma) kommer ligga någonstans där också, om inte större?

Vill se vad de kommer med härnäst så någon Desire Eye blir det inte, även om den var riktigt stilig 🤤

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
kissidor
1/7/15, 10:58 PM
#7

Men det är ju just det, att m8 är väldigt stor - för att bara ha 5"-skärm. Det är den skålade baksidan och att den ändå är smal som räddar den från att bli klumpig. Denna lär ju vara större än din note 3 i yttermått antar jag

Värd på Mobiltelefoner och Android

Moalinn
1/7/15, 11:30 PM
#8

Ja, det är sant. Tänkte inte på det! Blir nog att se vad som kommer, något större än note 3 lär jag inte klara av - den får ju inte plats någonstans! Fast det vet jag att jag sa med x+ också i början, att den var stor och knappt fick plats men var riktigt smidig ändå. Så hoppet är ännu inte ute.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
3/1/15, 5:15 PM
#9

Det blir en M9, helt klart! :D

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

kissidor
3/1/15, 5:19 PM
#10

aha, du har tittat på presentationen 🙂! jo jag vet att den var kl 16, men jag hade inte tid att kolla på den - får googla lite sen efter information och hands-ons. den är ju absolut en kandidat för mig också baserat på läckta rykten och på hur nöjd jag är med m8 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Moalinn
3/1/15, 5:52 PM
#11

Yes! Bättre kamera och typ samma storlek som m8, riktigt bra. Behöver väl få lite mer kött på benen men tror verkligen på den. Snygg också som alltid ;)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

kissidor
3/1/15, 5:57 PM
#12

jag minns hur jag tyckte m8 kändes väldigt lam efter presentationen, då skulle jag aldrig ha trott att jag skulle komma att köpa den ett par månader senare. men nu har jag grymt förtroende för htc och deras mjukvara - den är ju minst lika viktig som hårdvaran fast det är hårdvaruspecsen som tar all plats i media.

kameran var faktiskt mindre viktig för mig, jag var nöjd med den förra för att den var så snabb, och upplösningen räckte för mina behov. men jag gillar att de gått upp i 32GB lagringsutrymme, och de nya färgerna är snygga. 3GB RAM är naturligtvis inte fel, men 2GB räckte förvånansvärt bra på M8 (till skillnad från valfri samsung… - den där mjukvaran igen…) är också skitnöjd att de ligger kvar på 1920x1080 - förståndigt HTC 👍! håller tummarna att det är sant att de löst överhettningsproblemen med sd810 bara!

men nu är det s6 om en halvtimme, eventuellt kan samsung ha fått till det den här gången efter fiaskot s5 - det är helt klart värt att kolla upp iaf 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: