Annons:
Etikettövrigt
Läst 1239 ggr
bellisan
2015-01-09 22:06

beslutsångest

Har tänkt skaffa ny mobil, men kan inte bestämma mig om jag ska ha Iphone 5c eller Samsung galaxy alpha… Är ute efter en mobil med bra kamera både fram och bak som tar ljusa bilder även om man är i ett mörkt rum. Har just nu en Samsung galaxy S2 och den suger rent ut sagt, får mörka bilder med framkameran även om rummet jäg är i är hur ljust som helst. Just nu är det mina ända speciella behov att kameran fram o bak ska ta bra o snabba bilder både när det är nörkt och ljust Har aldrig haft iphone förut men är på ett sätt sugen på att prova men vill imte köpa en om den inte passar mina behov. Så vilken ska jag köpa?

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

  • Paul Walker
Annons:
kissidor
2015-01-10 15:11
#1

Har försökt finkamma nätet efter en jämförelse mellan dessa två kameror men inte hittat nåt, antagligen för att 5c är en såpass gammal modell och inte så framgångsrik heller. Men vad jag kan se har alpha en bra kamera. Och iphone har å andra sidan alltid varit kända för utmärkta kameror för sin tid. Nu motsvarar ju 5c om jag inte minns fel hårdvarumässigt nästan identiskt iphone 5. Så frågan är hur alphans kamera som ansågs bra 2014 står sig mot en kamera som ansågs utmärkt 2012? Ingen aning, tyvärr, men dock tror jag inte du med avseende på kameran behöver bli missnöjd med någon av dem. Men har du verkligen inga andra önskemål som känns viktiga 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

bellisan
2015-01-10 18:39
#2

Iphone 5s ska det vara såg att jag hade skrivit fel

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

  • Paul Walker
kissidor
2015-01-11 10:28
#3

aha, ja jag undrade faktiskt varför i all världen du ville ha en 5c :). men då TROR jag faktiskt att med avseende på snabbhet och bra bilder i dåligt ljus att iphone 5s kan vara lite vassare än alphan, de la i alla fall ner en hel del arbete på att åstadkomma just det. inte fullt så mycket som htc gjorde med sina one kanske, men i iphone 5s har man ju då en enligt de allra flesta mer balanserad kompromiss eftersom m8:ans bilder blir så lågupplösta

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: