Annons:
Etikettövrigt
Läst 1304 ggr
FemFem
2015-01-17 20:36

Konstig känsla av mobil ???

Halloj!

Jag har en knapptelefon, Sony Ericsson W995, som jag haft i några år. Idag hade jag den i tröjfickan och efter en stund fick jag en sjukt obehaglig känsla i benet just på den fläcken där mobilen låg mot. Det kändes typ som att huden somnat och det "isade" liksom. Då hade jag ändå ridbyxor och jeans emellan mobilen och benet. Vad kan detta vara, läcker mobilen strålning eller nåt skit? Hade torkat av den med desinfektionsservett precis innan (har bacillskräck 🤐) om det kan ha nån betydelse.

Annons:
[Juel70]
2015-01-17 20:43
#1

Det var säkert strålning. Har själv upplevt det där. Vet inte hur farligt det är vid benet, men vid huvudet/örat är det farligt!

FemFem
2015-01-17 21:15
#2

Usch, nu blev jag svinrädd! 🤦‍♂️ Jag som alltid sover med mobilen typ 1,5-2 m från mig. Måste ringa vc på måndag och fråga!

[Juel70]
2015-01-17 21:21
#3

Dom gamla mobilerna avger mer strålning vad jag vet.  Det är nog bra att ha den en bit ifrån sig när man sover.  Vissa säger att det inte är så farligt, men det är ändå strålning. Här har du en länk om mobilstrålning.

http://www.radiovetenskap.kva.se/snrv_files/SNRV/Publikationer/Mobiltelefoni02.pdf

Razzora
2015-01-20 17:48
#4

Det kan också vara som så att värmen som telefonen alstrar också kan göra sitt. Men visst är strålningen mycket högre i gamla telefoner. I din är det 1.18 W/kg i de flesta nya telefoner har de runt 0,6. Så visst är det en stor skillnad. Vad jag har läst så når själva strålningen från en telefon inte så långt. Men jag kan minnas fel också.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: