Annons:
Etikettövrigt
Läst 910 ggr
Hiro
1/19/15, 8:04 PM

Albumbild visas inte

Vissa albumbildar på musikalbum på min HTC One S visas inte, jag har ingen aning om varför… Tips?

Annons:
Razzora
1/19/15, 8:23 PM
#1

Vad använder du som spelar till musiken? Om du har alla album på din egna telefon så kan det vara som så att bilderna är i ett annat format som inte just den spelaren klarar av eller inte är inställd för att visa upp.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Hiro
1/19/15, 8:27 PM
#2

Jag har mixtrat med albumen på datorn och satt dit bild och så… Kan det spela roll om det är PNG eller JPG bild? Kanske problemet sitter där…

Hiro
1/19/15, 10:06 PM
#3

Nu har jag fixat och bytt till 620x620 på de som ej funkade och alla utom två funkar! (har samma bild på vissa så dessa bilder funkar men ej av någon anledning på två album) det ena albumet visas som att den inte har någon bild alls och den andra visas med en helt orelevant bild o.O

Razzora
1/20/15, 5:43 PM
#4

hmm, märkligt men skönt att du ändå hittade ett sätt att få de flesta bilderna rätt. Glömde ju att även nämna att det kunde vara upplösningen på bilden. Men på de som du inte har fått att fungera, är det jpg eller png?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Hiro
1/20/15, 11:43 PM
#5

Det är jpg på alla bilder vad jag har sett… jag tycker det är konstigt att några inte funkar dock men det har blivit mycket bättre i alla fall o.O

Razzora
1/22/15, 6:44 AM
#6

Kan det vara som så att bilderna inte är satta i albumet som albumets bild? Tänkte om du tar en utav dom bilderna som fungerar och sätter i de album som har någon bild som inte fungerar. Bara för att testa.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Hiro
1/22/15, 5:05 PM
#7

Det har jag gjort, funkar inte xd

Upp till toppen
Annons: