Annons:
Etikettövrigt
Läst 1713 ggr
[xMondSy]
2015-01-23 18:35

Samsung Galaxy A5/A3

Fick ett nyhetsmejl från Elgiganten idag och upptäckte att det kommer en Samsung Galaxy A5/A3 i mitten av Feb. Den verkar riktigt intressant faktiskt.

Både A3 och A5 har en 5-megapixlar frontkamera som är perfekt för selfies och delning med familj och vänner på sociala medier. Wide Selfie ger dig panoramabilder av hela kompisgänget medan Auto Selfie gör det möjligt att styra mobilen via röst och rörelser. Detta är smartphones med en rad underhållande fotofunktioner som ger en kreativ touch på dina bilder. A5 har dessutom en huvudkamera på 13-megapixlar och videoinspelning i Full HD. Fånga både de stora och små ögonblicken i vardagen även om du inte har en kamera i närheten. 

Vad säger ni andra lite mer tek.nördar om den?

Annons:
kissidor
2015-01-24 10:08
#1

jag tycker de ser riktigt snygga ut och verkar ha ok hårdvara för sitt pris - inte riktigt vad mobilnörden som enbart nöjer sig med det allra bästa söker förstås :), de bör inte vara särskilt snabba men de flesta skulle säkert tycka de var helt ok. nu spekulerar jag bara utifrån vad det står på papperet förstås, hur samsung har fått till mjukvaran kan vi ju ännu inte veta något om, och det är ju minst lika viktigt. designmässigt är de ju en ren fröjd för ögat efter förra årets förfärliga magplask med s5 :D

Värd på Mobiltelefoner och Android

[xMondSy]
2015-01-25 15:02
#2

Ja de var riktigt fina. Fick till och med känna och klämma på en idag och guuud så lätta de var. Ingen vikt alls i handen och tunna! 

Dock så är batteritiden inget bättre jämfört med S4/4mini. 
Annars hade jag nog köpt en, men man vill ju gärna kunna ha en mobil som klarar av en hel dag musik på jobbet utan problem, så jag väntar på att z3 compact går ner lite i pris såvida inte S6an bjuder på något i vår :)

Razzora
2015-01-25 15:44
#3

Ja de är faktiskt riktigt fina. Men precis som kissidor säger så är det nog inget direkt som är något för en mobilnörd som vill bara ha det senaste, men det är helt klart en vettig telefon utifrån spec. Jag har tyvärr inte kunnat ta mig in till en elektronikbutik på länge. Gissa om jag saknar det..

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2015-01-25 19:51
#4

är du säker på att batteritiden inte är bättre xmondsy? jag tycker att med den ganska låga skärmupplösningen, inte så snabba processorn och lite modernare batteriteknik än s4 så borde den kunna ha lite bättre batteritid även om inte batteriet är större 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[xMondSy]
2015-01-26 10:12
#5

Han i butiken sa att den ligger på samma som s4.  Han jämförde min s4 mini mot A3 och bägge hade samma batterikapacitet. Men tyvärr hittade han inget heller om batteritid/samtalstid.

kissidor
2015-01-26 11:58
#6

det var lite det jag misstänkte - att den du pratat med bara hade jämfört batterikapaciteten. de är inte alltid sådär enormt välinformerade i de stora elektronikvaruhusen… det säger inte så mycket mellan två telefoner som det skiljer två år emellan nämligen, eftersom tillverkarna faktiskt har satsat och lyckats en ganska märkbar bit med avseende på strömförbrukningen sen dess 👍. så skulle det inte vara så att batteritiden är bättre vid samma batterikapacitet i de här telefonerna som i två år gamla s4 och s4 mini så får samsung allt ställa sig i skamvrån 🙂

men z3 compact som du också funderade på är en klart rappare telefon iaf. men visst ska det bli spännande att se s6 - ser den lika bra ut som dessa och samsung gjort sitt bästa med både hårdvaran och mjukvaran kan det helt klart vara nåt att fundera på 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: