Annons:
Etiketttillbehör
Läst 3064 ggr
ilenna90
2015-02-02 16:31

nödladdare

Finns det nån som har en sån där nödladdare, eller i alla fall testat? som man kan ta med och ladda mobilen med ifall man inte har tillgång till kontaktuttag?
Isåfall: Funkar dom bra? Hur lång tid tar det att ladda upp mobilen med en sån? Om mobilen är nere på säg 10% 
Har ni testat någon bra får ni gärna rekommendera den sorten också :)

Annons:
Razzora
2015-02-04 06:53
#1

Det du får tänka på är att om man använder en nödladdare så kan du även skada batteriet. Men ibland så kan man behöva en.

Beroende på vad det är för typ av telefon du har så kanske det är bättre att ha ett extra batteri som är laddad med sig?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2015-02-04 09:33
#2

menar du en powerbank ilenna? tja jag har en sån och den tycker jag är bra att ha med framförallt i handskfacket på semestern. den är ju lite klumpig att gå omkring med i väskan för jämnan kan jag tycka 😛. den är då på 12000mAh, men det finns ju mindre och smidigare också förstås. 

jag köpte även en mycket mindre när jag köpte min htc m8 vilket var den första telefon jag haft utan utbytbart batteri, har för mig den kallades powerstick eller nåt sånt, stor som en ciggtändare ungefär. jag var väldigt orolig för batteritiden i min m8, men det visade sig vara onödiga farhågor så min lilla powerstick har jag egentligen inte behövt använda. men det är ändå en trygghet och så är den också en liten led-ficklampa 🙂.

min stora powerbank har 2 lägen, att den laddar med 1A eller 2A för telefon resp surfplatta. man kan ju ladda telefonen med 2A också förstås för att få snabbare laddning, men det kan vara lite dåligt för batteriet. kan det vara det du tänker på razzora eller finns det någon annan orsak till att de kan skada batteriet?

extrabatteri tycker jag annars är bästa lösningen under förutsättning att det är en sån telefon man har, till mina samsungar har jag alltid köpt ett sk batterikit - dvs ett batteri och så en batteriladdare för själva batteriet, dvs så man inte behöver stoppa batteriet i telefonen för att kunna ladda det. på så vis har jag alltid kunnat ha ett fulladdat extrabatteri med mig utan krångel, och de väger ju nästan inget 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
2015-02-04 09:48
#3

ja jag hade absolut helst velat ha ett extrabatteri som man kan ha laddat och med sig i väskan, det har jag alltid till min kamera, men jag har ju dessvärre en mobil där man inte kan byta ut batteriet. (fattar inte hur dom kan göra så. men det beror väl säkert på att dom tjänar mer på att man måste köpa en hel ny telefon när batteriet blir kasst istället för att bara köpa ett nytt batteri..) 
Och ja det var en nödladdare i tändar-format jag menade :) har beställt ett och får hoppas att det funkar. 
Det stod att det var 1A så då hoppas jag att det inte ska skada mobilbatteriet ytterligare? :o

kissidor
2015-02-04 10:34
#4

nej om det inte är nåt annat razzora tänker på så är ju 1A det minsta någon mobilladdare ger, så det borde vara långsamt men skonsamt 🙂. hoppas du får en som funkar bra, den första jag fick gick inte att ladda upp för kabeln gick inte att få fast ordentligt, den bara åkte ur hela tiden. skickade tillbaka och fick en ny som åtminstone funkar att ladda upp, men man får vara lite vaksam på den också, kabeln vill gärna åka ur den med. vilket märke köpte du? Sandberg står det på min. sen får man vara försiktig när den ligger i väskan också så inte lampan råkar slås på och den ligger där och lyser tills laddningen är slut 😕.

jag tror faktiskt inte orsaken till att de gör telefoner med fast batteri är fullt så ondsint 😃 - även om jag håller med om att det är rasande praktiskt om man kan byta 🙂. det handlar nog mest om utrymme och skalets konstruktion - tex htc m8 hade ju fått se väldigt annorlunda ut om det skulle funka med utbytbart batteri.

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
2015-02-04 10:42
#5

får hoppas på det :) ska iväg på en konsert om ett tag och köa länge, så var mest därför jag kom att fundera på nödladdare nu. Vill gärna ha kvar batteri efteråt så att jag har google maps tillgängligt ifall jag skulle gå vilse efteråt haha. 

jag tror märket hette streetz. Det var inte särskilt dyrt men ska jag börja lägga ut flera, flera hundra så föredrar jag nog att köpa en ny mobil istället :) så det är lite utav en chansning, men om det inte funkar har jag åtminstone inte förlorat så mycket på det haha. 
ska tänka på det 👍

haha nej kanske inte, men fortfarande irriterande. På den tiden man hade knapptelefoner fanns det iofs inte samma möjlighet till internet/appar och grejer, men det var verkligen skönt att man kunde använda sin mobil och ändå inte behöva ladda den oftare än varannan dag! Inte blev det repor på skärmarna heller ;D 
Men ja det finns väl som du säger kanske logiska anledningar till att det inte går att byta ut. Men då hade jag velat att det fanns ett billigare alternativ att skicka in den på lagning för batteribyte utan att det som nu kostar mer än att köpa en ny telefon.

Razzora
2015-02-04 19:28
#6

Nu kanske det finns bättre extraladdare än vad min syster köpte. Hon köpte en som hade 2A när hennes telefon bara klarade av 1A, vilket gjorde att hennes batteri blev bara sämre och sämre. Så det är bra att kolla så att man är skonsam mot sitt batteri speciellt när man inte kan byta ut den.

Men med tanke på att du redan hade kollat på detta så ska det inte vara någon fara 🙂

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: