Annons:
Etikettövrigt
Läst 3719 ggr
[Lizzier_83]
2015-02-03 19:38

Tips på billig smartphone med bra batteritid.

Sonens iPhone 4s börjar bli sliten och han har mer och mer gått över till plattan istället. Han använder i princip inte mobilen alls men jag som mamma vill såklart ändå att han har en liggandes i jackfickan så man kan nå honom. Letar alltså efter en ganska billig mobil som främst har bra batteritid, det måste vara en smartphone. Nån som har tips?

Annons:
ElisabethB
2015-02-03 19:40
#1

Såg att netonnet har en del billiga. Ska själv beställa en därifrån i slutet på månaden 🙂

Men jag vet inte vad deras "häftigare" smartphones kostar.. 🤔

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

[Lizzier_83]
2015-02-03 19:45
#2

Jo Netonnet är bra :) är inte ute efter nån häftig lur, den kommer som sagt bara ligga i jackfickan ändå men det kan hända att laddningen glöms av ibland så därför är batteritiden viktig.

ElisabethB
2015-02-03 19:52
#3

Ja, jag kan inte lova, eftersom jag inte har egen erfarenhet. Men flera verkar ha en bra batteritid..

Några kostade runt 5-700 kr och verkar helt ok. 🙂

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

kissidor
2015-02-03 19:53
#4

hmmm, den var lite knepig. men man skulle ju kunna välja en med utbytbart batteri och så ersätta det med ett sånt där riktigt feting-batteri som kommer med ett nytt bakstycke för att batteriet inte får plats under det gamla. telefonen ser ju inte klok ut med ett sådant, men det kanske inte gör så mycket i det här fallet 🙂. kan det funka tror du lizzier?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
2015-02-03 19:57
#5

#4 Ja det kan absolut funka, men ett sånt batteri kostar väl en del? Jag funderar annars lite på en Sony xperia E3 vad tror du om den?

kissidor
2015-02-03 20:11
#6

jag får kolla upp det lizzier, men först ska jag klistra in ett tips här, speciellt om ni har nytta av det medföljande kontantårskortet så är det ju ett utmärkt erbjudande:  http://www.icahemma.se/mobiltelefon-huawei-ascend-y550-p-32627.aspx?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

ang priset på ett sådant batteri så brukar de ju inte finnas som originaltillbehör, så därför brukar de inte vara så dyra.  men ovanstående påstås ju ha mycket bra batteritid som det är. man akn ju kanske också stänga av 4g och köra bara på 3g för att minska batteriförbrukningen

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
2015-02-03 20:19
#7

ja xperia e3 låter som ett bra val 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
2015-02-03 20:27
#8

#6 Det lät som ett väldigt bra erbjudande, väldigt prisvärt. Ska läsa på lite mer om den, tack för tipset :-)

Razzora
2015-02-04 06:56
#9

Det du också kan tänka på förutom att stänga av 4G och bara köra på 3G är att när man inte använder telefonen att man då även stänger av det mobilanätverket. Kanske även att man stänger av synkningen. Detta borde åtminstone låta mobilen "leva" i någon eller några extra dagar.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2015-02-04 09:17
#10

du tänker på mobildata då alltså razzora? alltså så den blir som en dumbphone ?

ja vilken ni nu än väljer så får ni väl testa vad batteritiden går för i normalläge först, det kanske visar sig vara gott nog 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2015-02-04 19:30
#11

Men vad… jag skrev mobildatat, men min platta fick för sig att byta till mobilanätverket. Dagens i-lands problem..

Ja jag menade så att den blir som en dumphone eftersom den då kommer att hålla något längre batterimässigt. Fast när man behöver den så kan man alltid sätta igång mobildatat igen.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2015-02-04 21:04
#12

japp, damn you autocorrect 😉. tyckte det lät lite väl drastiskt att stänga av mobila nätverket för att spara batteri när poängen var att lizzier skulle kunna ringa sin son 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
2015-02-04 22:05
#13

Haha autocorrect kan vara rätt kul ibland :-) Hörde efter med sonen som var måttligt intresserad, han fattar inte varför han behöver mobil när han har plattan :) men han fastnade ändå lite för den gula xperia E3 så det får bli den. Den har tydligen nåt stamina läge som verkar smart.

Annons:
kissidor
2015-02-04 23:04
#14

Ja xperian såg ju betydligt modernare och roligare ut så det förstår jag att han fastnade för en gul sådan - och det står ju på flera ställen om den att den har ovanligt bra batteritid så det blir nog bra :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2015-02-04 23:13
#15

Och förresten - det är väl ungar i ett nötskal va? De förstår inte ALLS varför det är så nödvändigt att man ska kunna få tag i dem, suck…. :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2015-02-05 20:48
#16

Ja autocorrect kan ju vara rolig ibland. Det är därför jag försöker att undvika att skriva på plattan. Men ibland så gör jag det ändå…

Jag har glömt att fråga, vad är det för platta din son har? Tänkte på om det är en sådan med simkort. För om han har tillräckligt med data så kan man ju alltid ringa upp tex via skype och många andra gratis program. 
Annars så är ju en mobiltelefon ett måste nu för tiden.

Haha, minns den tiden då mina föräldrar fick ringa runt till mina kompisars föräldrar om jag hade glömt bort tiden och de ville få tag på mig 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: